PDA

View Full Version : Seymour Duncan Invader



Geoffrey
26 april 2008, 11:57
Heeft iemand hier ervaring met de passieve Seymour Duncan Invaders..?
Ik zou deze graag aanschaffen om in een BC Rich te steken.

nevyn292
26 april 2008, 11:59
zijn de blackouts toch niet toereikend genoeg?

almarvk
26 april 2008, 12:02
Ik heb de versie van GFS. Leuk ding, maar totaal iets anders dan die blackouts.

Geoffrey
26 april 2008, 12:15
zijn de blackouts toch niet toereikend genoeg?

De Blackouts zijn zeker en vast toereikend genoeg..
Maar ik heb nog een 2de BC Rich en wil eigenlijk de Seymour Dancan Invader samen met 070 snaren proberen.

Geoffrey
26 april 2008, 12:15
Ik heb de versie van GFS. Leuk ding, maar totaal iets anders dan die blackouts.

En wat bedoel je dan met "totaal iets anders"?

almarvk
26 april 2008, 18:25
Die Blackouts zijn puur bedoeld voor metal en deze Invaders hebben niet die hoge output. Klinkt wel leuk, maar niet bijzonder. Ik zou voor wat anders gaan.

nevyn292
26 april 2008, 18:43
invaders zijn toch juist harder dan die blackouts? invader zou de hardste pick-up van de wereld moeten zijn.

gerrekat
26 april 2008, 18:49
modderige pickup, serieus, heb er tijden een in mijn 81 Dean Z gehad, daarin klonk ie wel aardig, in mijn 80 ML klonk ie puur schijt. Als je hoge output wil en toch heldere gedefinieerde toon sou ik de nieuwe DiMarzio D-activator X eens proberen, dat is een ultieme kruising tussen een X2N (pure power) en een D-activator (passieve EMG 81 toon zonder de steriliteit).

Tupelo
26 april 2008, 18:58
En omdat we toch bezig zijn.... 'of gewoon een booster'.

Wheelie
26 april 2008, 19:20
Ik heb een Invader in brugpositie in mijn Ibbie rg1620. Klinkt lekker. Kan het absoluut niet modderig vinden, maar hij geeft inderdaad wel veel laag. Er staat hier ook een BC Rich bich NT, maar gevoelsmatig zou ik de invader daar niet snel gebruiken.

Vonk
26 april 2008, 19:44
Ik lees op internet altijd dat Invaders modderig klinken. Die dingen lijken me erg geschikt voor grindcore en deathmetal, zoals Nile want die gebruiken ook Invaders.

Gerrekat, ik heb je trouwens al een tijd geleden gemaild en pmd over die Marshall.

Soulflyhigh
26 april 2008, 20:07
Volgens mij zouden Invaders vooral lekker moeten klinken in gitaren met felle houtsoorten zoals Alder en Basswood. In mahonie lijkt het mij niet erg lekker klinken. Te modderig zoals gezegd

gerrekat
27 april 2008, 11:47
Ik lees op internet altijd dat Invaders modderig klinken. Die dingen lijken me erg geschikt voor grindcore en deathmetal, zoals Nile want die gebruiken ook Invaders.

Gerrekat, ik heb je trouwens al een tijd geleden gemaild en pmd over die Marshall.


oh zou kunnen dat ding is allang verkocht sorry. ja Invaders klinken vrij modderig, ze zien er cool uit maar dat is het dan ook wel. OK ik bedoel als je niets gewend bent klinken ze best goed maar nu ik zo'n beetje alles heb uitgeprobeerd op het gebied van passieve en actieve high output PU's vind ik het een van de mindere, zou dan nog eerder voor een Duncan Distortion gaan als je perse een duncan wil.

Squier4ever
27 april 2008, 12:10
hij prijkt nog wel in je sig. gerrekat.

gerrekat
28 april 2008, 08:57
hij prijkt nog wel in je sig. gerrekat.


Tja ik werk dat niet de hele tijd bij niderdaad, die paar keer per maand dat ik hier kom....

pol
28 april 2008, 14:58
Ik ben helemaal niet akkoord met Gerrekat hier, de invader is niet modderig, ik had er 1 in mijn Flying V en dat klonk prima, lekker dikke mids, en strak in lage stemming.

Ik vond em eigenlijk nog strakker klinken dan een dimarzio X2N in die gitaar.

Geoffrey
28 april 2008, 20:55
Ik ga deze gewoon bestellen denk ik..in een BC Rich plaatsen met SIT 070 in A en dan laat ik jullie hier weten wat ik er van denk.. :satisfie:

Toch bedankt voor jullie reacties en meningen!!!
Maar het is natuurlijk nog altijd iets persoonlijks..
ik hou jullie op de hoogte..

gerrekat
29 april 2008, 11:09
Ik ben helemaal niet akkoord met Gerrekat hier, de invader is niet modderig, ik had er 1 in mijn Flying V en dat klonk prima, lekker dikke mids, en strak in lage stemming.

Ik vond em eigenlijk nog strakker klinken dan een dimarzio X2N in die gitaar.


de dag dat wij het een keer eens zijn mag de vlag uit hahahaha

Reb
29 april 2008, 12:18
De Invader is echt een heerlijke pick-up. Hoge output, lage/vette sound! :)

Geoffrey
29 april 2008, 18:19
De Invader is echt een heerlijke pick-up. Hoge output, lage/vette sound! :)

Maar in welke gitaar zat deze dan..?
Zoals Soulflyhigh al zei speelt de houtsoort ook een rol..

Geoffrey
3 mei 2008, 17:16
Volgens mij zouden Invaders vooral lekker moeten klinken in gitaren met felle houtsoorten zoals Alder en Basswood. In mahonie lijkt het mij niet erg lekker klinken. Te modderig zoals gezegd

Welke gitaren zijn dan gemaakt uit deze houtsoorten..?

the_arod
3 mei 2008, 18:12
Welke gitaren zijn dan gemaakt uit deze houtsoorten..?
Alder wordt wel eens gebruikt voor Jackson RR's
Roope Latvala's ESP:
http://www.roopelatvala.com/guitarsandequipment.htm

onder meer...

Soulflyhigh
3 mei 2008, 18:25
Welke gitaren zijn dan gemaakt uit deze houtsoorten..?
Soort van geheugensteuntje

Mahonie:
Les Pauls, Explorers, Flying V, zo'n beetje alle Gibsons

Alder:
Veel Jacksons, Strats en topmodel Jem 7v

Basswood
Ibanez RG's en veel andere modellen van Ibanez waaronder de meeste Jems

Let op er zijn natuurlijk uitzonderingen

nevyn292
3 mei 2008, 18:31
JEM7VWH is nu ook van basswood......

SUPERSTOM!

Geoffrey
24 mei 2008, 23:20
Dean is ook van Mahonie gemaakt..
Ben even aan het uitkijken voor een Dean Cadillac want de SD Invader klinkt inderdaad niet optimaal in mn BC Rich.. waarschijnlijk toch de "verkeerde" houtsoort.

nevyn292
25 mei 2008, 11:32
Dean is ook van Mahonie gemaakt..
Ben even aan het uitkijken voor een Dean Cadillac want de SD Invader klinkt inderdaad niet optimaal in mn BC Rich.. waarschijnlijk toch de "verkeerde" houtsoort.

van agathis of mahonie?

wat is je probleem dan? te modderig?

Geoffrey
25 mei 2008, 14:25
Zo kan je in feite wel omschrijven..
De Invader komt niet tot zn recht in mn BC Rich.
Ik heb onlangs een Invader gehoord in een gitaar die dan wel weer van mahonie is en daar kwam de Invader wel tot zn recht.

pol
25 mei 2008, 14:27
welke versterker heb je ?

Geoffrey
25 mei 2008, 14:28
welke versterker heb je ?

Een Peavey 5150 en een 6505..

RS-Rik
25 mei 2008, 14:40
Modderig?

ik heb ze in mn jackson (basswood body), en ze klinken lekker vet. Dik geluid met veel laag, en ik speel geen metal met een compleet strakke dichtgeplamuurde sound.

ze klinken inderdaad wel wat een beetje rommelig als je een arpeggio o.i.d. speeld, de snaren bij mekaar opgeteld klinken wat minder gedefinieerd als bij een hotrails bijvoorbeeld. Maargoed dat heb je al snel, ook bij andere pickups.

Geoffrey
25 mei 2008, 14:46
Jou jackson is ook gemaakt van een andere houtsoort..

Geoffrey
25 mei 2008, 14:54
Weet iemand een winkel zijn waar je verschillende Deans kan testen..
Eigenlijk vooral eens om de verschillende prijsklasses te vergelijken.