PDA

View Full Version : yay coolste gitaar ooit!



remspoorman
26 april 2008, 11:37
http://www.gibson.com/en-us/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/bfg/

:cheerup:

meningen??

wel in translucent black bekijken

Tho
26 april 2008, 11:39
Ik vind het zulke lelijke dingen he.. Een Gibson moet PUUR zijn. Niet met zogenaamd geïmproviseerde houten knoppen etc.

almarvk
26 april 2008, 11:42
Uhm, die BFG serie bestaat toch al geruime tijd??

MattellicA
26 april 2008, 11:42
Aaarrghhh.... lelijk!! Zoals tho zegt een gibson moet puur blijven... BlingBling... :satisfie:

Megadeth_
26 april 2008, 11:43
Toen ik de foto's zag wou ik er ook absoluut één, zeker die bruine waren geil.

http://www.gibsoneurope.com/europe/images/news/2006/bfg_2.jpg

'k Heb 'm nog niet bespeeld, wel al gezien, maar in het echt zijn ze in ieder geval een ontgoocheling (voor mij toch althans).

JeanPaul du Vinnie
26 april 2008, 11:47
Je moet er voor zijn, maar ik vind die zwarte ook nog best mooi. Ook in het echt.

F*R*E*A*K
26 april 2008, 12:00
Zijn best leuke gitaren, Direct mounted pickups, P90 bij de hals, lekker clean fretboard, klinken ook niet verkeerd.

remspoorman
26 april 2008, 12:01
die andere twee zijn inderdaad nogal kitsch...en ik heb er al op gespeeld en hij speelt best licht.

Mr.Fingers
26 april 2008, 12:02
zijn ze al niet "gediscontinued"? dus ik dacht dat ze niet meer gemaakt werden..


enneuh... ze zijn EIKEBAHLELIJK!!!

remspoorman
26 april 2008, 12:05
kan wel idd.. er zijn nu wel bfg limiteds maar die zijn f*cking lelijk

btw gewone studio's in wine red met gouden elementen vind ik nog wel het mooiste hoor :)

toon-
26 april 2008, 12:18
Ik vind ze echt niet gelukt...
Ze kunnen zogezegd wat meer stootjes verdragen en zijn ook geschikter voor het hardere werk, maar moet dat er dan echt zo uit zien?

Tho
26 april 2008, 12:26
Ik vind ze echt niet gelukt...
Ze kunnen zogezegd wat meer stootjes verdragen en zijn ook geschikter voor het hardere werk, maar moet dat er dan echt zo uit zien?

Nou die verrotte knoppen trap je er zo af volgens mij

Riky
26 april 2008, 12:40
Ik vind het zulke lelijke dingen he.. Een Gibson moet PUUR zijn. Niet met zogenaamd geïmproviseerde houten knoppen etc.



Nou die verrotte knoppen trap je er zo af volgens mij

idd

mega lelijk...

Die knoppen verneuken het alleen nog maar meer... passen gewoon totaal niet bij de rest imo...

Onmeunig Hans
26 april 2008, 13:00
Helemaal bagger

Rutger
26 april 2008, 13:04
Die bruine heb ik nooit eerder gezien, moet zeggen dat die wel karakter heeft, zelfs met de houten knoppen.

Alleen nog een pickupring om de humbucker en je bent het mannetje :)

Braindead
26 april 2008, 13:19
Zo op de foto zijn ze wel aardig. In het echt zien ze er echt heel erg el cheapo uit.

barno
26 april 2008, 13:22
bestond hier geen topic "lelijkste gitaar ever", foei wat is dit lelijk, maar lelijk was niet genoeg, er moest nog een geel kleurtje in truss rod channel, mm^m

new deep
26 april 2008, 16:19
heb laatst op een BFG gespeeld en vond hem qua sound, looks en feel veruit de minste in vergelijking met een standard faded en classic 1960.

RammerStein
26 april 2008, 16:45
Toen ik de foto's zag wou ik er ook absoluut één, zeker die bruine waren geil.

http://www.gibsoneurope.com/europe/images/news/2006/bfg_2.jpg

'k Heb 'm nog niet bespeeld, wel al gezien, maar in het echt zijn ze in ieder geval een ontgoocheling (voor mij toch althans).

op die knoppen na is die gitaar nog geen eens zo lelijk :satisfie:

maar ik zou nooit zo een kopen

Thunders1988
26 april 2008, 20:47
Is toch iets voor de doe-het-zelver? opschuren, lekker glad maken (misschien ontdek je wel een lekkere flame), binding er rond, mooi kleurtje geven (tobaccoburst of unburst), binding en inlay op de fretboard, pickupcovers, fatsoenlijke knoppen en standard wiring...

okee, veel verbouwingswerk, maar dan heb je wel een BEESTIGE gitaar :satisfie:

Bram+
26 april 2008, 22:07
Is toch iets voor de doe-het-zelver? opschuren, lekker glad maken (misschien ontdek je wel een lekkere flame), binding er rond, mooi kleurtje geven (tobaccoburst of unburst), binding en inlay op de fretboard, pickupcovers, fatsoenlijke knoppen en standard wiring...

okee, veel verbouwingswerk, maar dan heb je wel een BEESTIGE gitaar :satisfie:
Voor zulke doe-het-zelvers kopen ze ook gewoon Standards bij Gibson hoor. Hoef je al die modificaties ook niet te doen.

Thunders1988
26 april 2008, 23:42
Voor zulke doe-het-zelvers kopen ze ook gewoon Standards bij Gibson hoor. Hoef je al die modificaties ook niet te doen.

Dan ben je wel geen doe het zelver meer... :hippie:

jerome
27 april 2008, 00:09
Toen ik de foto's zag wou ik er ook absoluut één, zeker die bruine waren geil.

http://www.gibsoneurope.com/europe/images/news/2006/bfg_2.jpg

'k Heb 'm nog niet bespeeld, wel al gezien, maar in het echt zijn ze in ieder geval een ontgoocheling (voor mij toch althans).


Ik vind m wel erg ruig om te zien
Maar het spelen en de sound is het niet mijn smaak.
De klank vond ik te donker en te modderig.
Ik vond er ook te weinig dynamiek in zitten maar dat vind ik met veel Les Pauls
En de volume pot was als een aan/uit schakelaar, als je m ietsje dichtdraaide was gelijk het geluid weg...
Nu moet ik er wel bij zeggen dat de weinige Les Pauls die ik écht lekker vond klinken allemaal duurdere Les Pauls of Custom Shop uitvoeringen waren en die kan ik niet betalen....

Sinner1980
27 april 2008, 13:23
Op de knoppen na vind ik het wel een stoere gitaar maar ikzelf heb puntje bij paaltje voor de les paul standard gekozen (wel een tikkie duurder maar goed)

Toen ik die BFG in het echt zag en er ook even op gespeeld had was ik er eigenlijk al klaar mee, het was het net niet nl, voor mij althans.

Het blijft maar een mening... :satisfie:

Orpheo
29 april 2008, 14:26
ik vond 'm heel erg goed en fijn voor het geld, maar ik kon niet overweg met de hiel. maar goed, hoe het ook zij: hij is discontinued.

Otje
29 april 2008, 15:27
Ik heb er ook met veel plezier op zitten spelen en ik overweeg nog steeds om er eentje te kopen. De burstbucker vond ik prachtig klinken en die P90s is natuurlijk altijd te gek. Toffe gitaar voor een toffe prijs!

duckman
29 april 2008, 15:48
ik vond 'm heel erg goed en fijn voor het geld, maar ik kon niet overweg met de hiel. maar goed, hoe het ook zij: hij is discontinued.

Deze kleur is discontinued, de BFG als model niet. Die is als limited edition te verkrijgen in 4 andere kleuren.

Orpheo
29 april 2008, 18:42
ha, 500 dollar meer voor nieuwe kleurtjes. kansloos. Ik vond het ouwe idee veel toffer. nu is het verschil tussen de bfg en andere Lp's veel kleiner, dus heeft de bfg imho geen bestaansrecht.

Sinner1980
29 april 2008, 19:36
ha, 500 dollar meer voor nieuwe kleurtjes. kansloos. Ik vond het ouwe idee veel toffer. nu is het verschil tussen de bfg en andere Lp's veel kleiner, dus heeft de bfg imho geen bestaansrecht.

Idd, eens. blijft wel een toffe gitaar dus kan me voorstellen dat mensen er het geld voor neerleggen, tis maar net wat je zoekt. Plus het feit dat limited edition toch wel bij een hoop mensen tot de verbeelding spreekt :satisfie: