PDA

View Full Version : Probleem met inbouw Pre Amp



NiPsTeR
26 april 2008, 09:41
Goedendag,

Mijn collega en ik hebben bij guitarfetish.com wat spullen besteld, waaronder een multi distortion circuit (active pre amp), na het uitpluizen van het draadschema wat erbij zat en het vergelijken met het schema van mijn BC Rich Beast heb ik hem aangesloten. Er kwam alleen maar een piep geluid uit wanneer ik de distortion inschakelde :confused:

Toen ik nog een keer naar het schema dat bij het circuit zat (gebasseerd op een stratocaster) keek kwam ik tot de ontdekking dat de ground draad van me volume naar me jack- helemaal los moest, hierna deed hij het. Nu is alleen het probleem dat wanneer ik de distortion uitschakel ik geen clean geluid meer heb, nog beter helemaal geen geluid meer.

Heeft iemand ervaring met zo'n circuit, kan iemand miss een tip geven?
Hier is de link naar het artikel: http://store.guitarfetish.com/onmucihotrot.html

Alvast bedankt!

Mvg Nils

omni
27 april 2008, 13:16
Ik heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij moet je voor een actieve schakeling een zogenaamde stereo output hebben ipv de standaard mono. Het klinkt alsof het daar mee te maken heeft want de aarde draad heb je wel nodig lijkt me.
Succes!

Robin.ke
27 april 2008, 14:43
Je moet idd een stereo jack in. Deze schakelt dan je batterij af, zodra je de jackplug eruit trekt.
Deze kan trouwens beter naar de werkbank.