PDA

View Full Version : Vibroking Clean is te vergelijken met?



Daniël_san
25 april 2008, 22:53
Dag iedereen!
Ik heb vanmiddag over een Vibroking gespeeld. Erg lekkere cleane sound, bluesy, funky, jazzy (wat moeilijker maar toch):) Nu is alleen de prijs een probleem van +-€4000,- voor mij. Welke versterkers hebben een zelfde soort cleane sound en zijn wel voor een armoedige scholier te betalen? (lees rond de €1000,-) Evt een bouwpakket?

Chris Winsemius
25 april 2008, 23:25
Met goedkope/goedkopere onderdelen nabouwen? Schema is op internet te vinden.

Vergelijkbare Fenders qua clean-kanaal en (plaatsing) tonestack:
- Prosonic
- Tonemaster

Puerco
26 april 2008, 00:02
Hier is het schema waar Chris het over had:
http://s6.photobucket.com/albums/y244/Puerco/th_vibro_king_schem.gif (http://i6.photobucket.com/albums/y244/Puerco/vibro_king_schem.gif)
Klik op het plaatje voor de grote versie

JeanPaul du Vinnie
26 april 2008, 11:52
Vergelijkbare Fenders qua clean-kanaal en (plaatsing) tonestack:
- Prosonic

Ben je daar zeker van? Ik weet dat de Supersonic een (goddelijk) clean model heeft van de Vibroking, maar ik dacht dat dat bij de Prosonic nog niet het geval was.

Chris Winsemius
26 april 2008, 12:06
Ben je daar zeker van? Ik weet dat de Supersonic een (goddelijk) clean model heeft van de Vibroking, maar ik dacht dat dat bij de Prosonic nog niet het geval was.

Het schema v/d SuperSonic ken ik niet, dacht dat dat cleane kanaal de keuze had tussen vibrolux-reverb en post '65 blackface bassman, toonregeling dus na de 1e trap. Bij de genoemde modellen zit de toonregeling na de 2e trap.

Daniël_san
26 april 2008, 17:07
Met goedkope/goedkopere onderdelen nabouwen? Schema is op internet te vinden.

Vergelijkbare Fenders qua clean-kanaal en (plaatsing) tonestack:
- Prosonic
- Tonemaster
Nou, ik bedoel meer een echt bouwpakket in jip en janneke stijl... Want dit soort schema's lezen is nou niet bepaald mijn beste kwaliteit.;)

Puerco
26 april 2008, 21:16
Nou, ik bedoel meer een echt bouwpakket in jip en janneke stijl... Want dit soort schema's lezen is nou niet bepaald mijn beste kwaliteit.;)
Hehe, ik kom er wel heel tof mee aanzetten maar voor mij is het ook abacadabra wat er staat hoor, ik ben blij dat er voor mijn amp van die layouts (http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/marshallLayout/JTM45ceriatone.jpg) bestaan waarin alles zo getekend is zoals het in de amp zit.

Eko
26 april 2008, 23:28
Vibrokings worden regelmatig gebruikt aangeboden rond de 2000,-. Lijkt me handig om dan wat geduld te hebben.

johnnyz
27 april 2008, 12:14
Voor dat geld heb je ook n 2de hands Super Reverb :)

x.a.d
27 april 2008, 22:24
Voor dat geld heb je ook n 2de hands Super Reverb :)
Bij Jukebox in boekel staat een gebruikte....

tubeonly
28 april 2008, 11:33
En op kapaza.be staat er ook eentje voor 2200. In België valt er meestal wel wat meer af te dingen.

Die vibrokings gaan trouwens LOEIhard ;-) Klinken erg, erg lekker met een turbo tubescreamer.

tubeonly
28 april 2008, 11:38
"The amp is all hand-wired and has a birch plywood cabinet. It has the look and sound of the 1964 Transitional Blackface fenders."

Dus een blackface Fender would do the job volgens deze tekst. Hmmmm, ik vind een vibroking toch wel een beetje zijn eigen karakter hebben en zou zo niet weten welke blackface ik moet vergelijken. Bassman, showman, tremolux hebben toch allemaal iets ander karakter. Naam suggereert een link met een vibroverb. Die ken ik niet goed genoeg maar is volgens mij niet zo loeihard als de vibroking.


Blackface verhaal komt uit dit stukje tekst:

The Fender Vibro-King is a 60 watt vintage tube amp. This is a unique amp in that is uses three 10" Jensen speakers which give it a more distinctive sound than other fender amps. This amp is for the professional musician and can be used on stage, studio, or anywhere a vintage American Fender sound is required.

The amp is all hand-wired and has a birch plywood cabinet. It has the look and sound of the 1964 Transitional Blackface fenders. It also sports the vintage "White Knobs". It also features a '63 Fender Reverb with Dwell, Mix and Tone controls and delivers a very vintage sound. Great amp for blues, Country, Rock. The power amp tubes are US made 6L6-GE Groove Tubes that are rich in even (and odd) harmonics. The amp has true vintage sound and great sensitivity to picking dynamics and styles so the amp will sound different depending upon the guitarists playing style. It's capable of warm/rich clean tones to downright dirty overdriven sounds as well. This amp has a two-button footswitch for turning on and off the FAT Boost and Vibrato effects. Another feature that gives the amp its vintage appeal is the black heavy duty textured vinyl cover with silver grille cloth and nickel hardware.

Features

* Hand wired
* 60 watts power from two 6L6-GE power tubes
* (5) 12AX7 pre-amp tubes
* 6V6 tube that drives the Reverb
* Three 10” Jensen P10R speakers
* FX loop
* 2-button footswitch included to control theFAT Boost/Vibrato

Daniël_san
28 april 2008, 12:42
Dat wordt dus weer testen en sparen... Maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen. Deze amps wil ik dan testen:
-Vibroverb
-Bassman
-Tonemaster (als ik er 1 kan vinden)
-Prosonic
-Supersonic

Allemaal voor de clean eigenlijk, voor de od gebruik ik dan een aantal pedaaltjes en e.v.t. een overtone II.

charlie45
28 april 2008, 12:48
ik denk niet dat een bouwpakket een goede optie is als je schrikt van dit schema (ik schrik er ook van hoor..), als je een versterker zo mooi wilt laten klinken als vibroking moet je toch wel behoorlijk goed zijn met electronica.

hoeveel is je budget?

JeanPaul du Vinnie
28 april 2008, 14:00
Dat wordt dus weer testen en sparen... Maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen. Deze amps wil ik dan testen:
-Prosonic

Dat zal moeilijk worden, want die wordt niet meer gemaakt. Tenzij je iemand kent die 'm heeft, natuurlijk.