PDA

View Full Version : Krakende RMC2 en een vaag verhaal van de muziekwinkel



Ibanez666
25 april 2008, 21:57
Nou, het volgende is het geval. Ik heb sinds kort een RMC-2 die ik via internet besteld had bij een vrij bekende muziekwinkel. Toen ik hem binnen kreeg, heb ik heb gelijk getest, thuis op mijn 15 transistor bakje en later op mn bassman en moet zeggen dat het qua sound en mogelijkheden precies is wat ik zocht.
Maar een probleem...een groot probleem, als ik hem aanzet en ik beweeg snel op en neer kraakt het pedaal. Dit doet hij ook als ik speel en snel op en neer beweeg. Hij geeft geen problemen als ik hem langzaam op en neer beweeg. Ik vind dit hoogst irritant en heb dit ook nooit eerder bij een ander wahpedaal, of bij sound samples van deze RMC op het Internet gehoord, nog iets over gelezen op harmony central. Het gekraak klinkt als een krakende potmeter, net zoals je wel eens hebt met versterkers. Ik heb daarop bovenstaand verhaal naar de winkel gemaild en kreeg tot mijn verbazing het volgende antwoord:
"Hoi, Het is typisch voor de RMC pedalen...de mijn doet t ook...klinkt als een smoes, maar is niet zo...sorry!"

ehhhhh ja.... ik heb daarop de potmeter ingespoten met contactspray en het lijkt nu verholpen, maar voor hoelang?? Anyway, ik mail dus weer terug dat ik het op het moment verholpen heb met contactspray en krijg dan dit terug:"zou kunnen, maar t is wel typisch iets voor RMC's."

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit gekraak bij een 200+ euro pedaal hoort. Maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen qua gekraak zijn met RMC pedalen. en wat jullie van de reactie van de muziekwinkel vinden.

Rinze
25 april 2008, 22:01
Klinkt inderdaad als een kutsmoes. Zo'n duur ding hoort dat sowieso niet te doen, een potmeter in een wah gaat uiteindelijk wel vaak kraken (vlak bij de vloer komt bij mij in ieder geval vrij veel stof voor :chicken: ) maar het is niet normaal dat een nieuwe potmeter kraakt. Lijkt me een garantieklus. Blijkbaar zitten ze daar bij de winkel niet op te wachten...

Ibanez666
25 april 2008, 22:02
Klinkt inderdaad als een kutsmoes. Zo'n duur ding hoort dat sowieso niet te doen, een potmeter in een wah gaat uiteindelijk wel vaak kraken (vlak bij de vloer komt bij mij in ieder geval vrij veel stof voor :chicken: ) maar het is niet normaal dat een nieuwe potmeter kraakt. Lijkt me een garantieklus. Blijkbaar zitten ze daar bij de winkel niet op te wachten...


Precies zoals ik erover denk, maar je gaat wel aan jezelf twijfelen..

Rinze
25 april 2008, 22:04
Het is, zeker in dit soort gevallen, veel gezonder om aan de ander te twijfelen.

Ibanez666
25 april 2008, 22:05
Ow ja en telefonisch werd ik doorverwezen naar de importeur en die liet op zijn beurt weer weten dat ik toch bij de verkoper moest zijn...zucht...

Makor1966
25 april 2008, 22:07
Misschien was ie al eerder gekocht en geretourneerd, en proberen ze je nu te overbluffen, want geen zin in een winkeldochter.

Ibanez666
25 april 2008, 22:07
Het is, zeker in dit soort gevallen, veel gezonder om aan de ander te twijfelen.


Dat blijkt wel, maar ik vind dit zeker met dat telefoontje erbij wel een vreemde gang van zaken en absoluut niet commercieel.

Ibanez666
25 april 2008, 22:08
Misschien was ie al eerder gekocht en geretourneerd, en proberen ze je nu te overbluffen, want geen zin in een winkeldochter.

zou best kunnen, maar als dit probleem terugkeert, stap ik wel ff op de motor en mogen ze het netjes voor me gaan fixen

Rinze
25 april 2008, 22:11
Heb ik al eens gehad met mijn Cubasis waarvan de midi het niet deed. Bij Tonika verwezen ze naar de importeur, de importeur werd boos toen ik na een dag wachten nog eens belde, bij Tonika beweerden ze ook nog dat ik de enige was met dat rpobleem. Ik vond de oplossing in een forum, bleek dat er een heleboel mensen met hetzelfde zaten. Waren ze bij Tonika inmiddels ook achter. Heb ze, en de importeur ook maar even de oplossing gemaild. Bij Tonika wilde het computermeisje me eerst vertellen dat mijn midikabels niet goed waren :roll:

Verkopers zijn het, dat willen ze en ze hopen dat er niemand met problemen terugkomt, wanrt dat kost ze geld. Service, ho maar. Wat heb je aan garantie wanneer er niemand op je eigen continent verstand van het produkt heeft...

Ibanez666
25 april 2008, 22:15
Heb ik al eens gehad met mijn Cubasis waarvan de midi het niet deed. Bij Tonika verwezen ze naar de importeur, de importeur werd boos toen ik na een dag wachten nog eens belde, bij Tonika beweerden ze ook nog dat ik de enige was met dat rpobleem. Ik vond de oplossing in een forum, bleek dat er een heleboel mensen met hetzelfde zaten. Waren ze bij Tonika inmiddels ook achter. Heb ze, en de importeur ook maar even de oplossing gemaild. Bij Tonika wilde het computermeisje me eerst vertellen dat mijn midikabels niet goed waren :roll:

Verkopers zijn het, dat willen ze en ze hopen dat er niemand met problemen terugkomt, wanrt dat kost ze geld. Service, ho maar. Wat heb je aan garantie wanneer er niemand op je eigen continent verstand van het produkt heeft...


Sja en als het nou een vaag winkeltje was dan nog, maar ik dacht dat ze wel een aardige naam hoog te houden hadden.

Ibanez666
25 april 2008, 22:25
Het verhaal lijkt toch iets minder vaag dan ik dacht. Ik heb Geoffrey Teese zelf hierover gemaild en dit is wat ik terug kreeg als reactie (das pas service!):

Hi,

Thank you for your email. The noise you're describing
is one of the reasons I stopped using CTS as my wah
pot manufacturer at the end of last year and now use a
brand new wah pot. CTS has some major QC and
production problems and has been unable to rectify the
various problems with their pots.

I can supply you with a brand new RMC ROC-POT5 and
plug-in harness. Simply give me your mailing address
exactly as it would need to appear on an envelope or
package. A 12mm open ended wrench will be required
for the installation of the new pot.

Until you receive your new pot, generous use of WD40
inside the potentiometer will be the only way to keep
the noise down.

Peace, Love, and Wah,
Geoffrey

Makor1966
25 april 2008, 22:29
Netjes, heel netjes!!! :)
Die man weet hoe die z'n klanten aan zich moet binden.

Ibanez666
25 april 2008, 22:33
Netjes, heel netjes!!! :)
Die man weet hoe die z'n klanten aan zich moet binden.

Precies, gewoon dezelfde dag mail terug en een oplossing...ipv "sorry het is nou eenmaal zo, pech gehad"

JeroenSchaaf
25 april 2008, 22:35
Mijne gheeft het ook,

dus binnenkort maar eens mailen, maar het is een vaak voorkomend probleem! Hoorde ik al bij de lokale muziekzaak.

Ibanez666
25 april 2008, 22:38
Mijne gheeft het ook,

dus binnenkort maar eens mailen, maar het is een vaak voorkomend probleem! Hoorde ik al bij de lokale muziekzaak.


Waarom hoor ik dit soort dingen altijd pas achteraf? Hoeveel posts zijn er wel niet over RMC wah's geweest? :)

Maar goed buiten het gekraak is het een mega vette wah, met twee favoriete standen, eentje voor clean en een voor crunch lekker hoor! Als ik overstuurd speel hoor je het gekraag trouwens niet en ik speel 80% van de tijd overstuurd als ik mij wah gebruik, dus in de praktijk valt het nog wel mee, maar is niet ideaal.

Ibanez666
25 april 2008, 22:39
Mijne gheeft het ook,

dus binnenkort maar eens mailen, maar het is een vaak voorkomend probleem! Hoorde ik al bij de lokale muziekzaak.

en tot die tijd: lekker spuiten met je contactspray :)

Rinze
25 april 2008, 22:43
Das netjes van meneer Teese. Eigenlijk zou het normaal moeten zijn maar helaas...

Ibanez666
25 april 2008, 22:49
Das netjes van meneer Teese. Eigenlijk zou het normaal moeten zijn maar helaas...

Ik denk dat hij zn goede naam wel hoog wil houden... nou dat is hem dan bij deze gelukt!

dunnoaname
26 april 2008, 10:26
Vind het niet meer dan normaal dat als je wah van 200+ euro het niet goed doet je geholpen wordt. Belachelijk dat die muziekzaak zoiets antwoord.

Mitch
26 april 2008, 11:49
Nou, dat zijn wel de beste voorbeelden van bagger service en prima service :D
Inderdaad heeft -ie een tijdje last gehad van matige pots, maar daar heeft -ie ook actie op ondernomen. Zijn nieuwe pots zijn gesealed trouwens en zouden een leven lang mee moeten gaan volgens hem.
Erg dom van die winkel om het af te doen als 'typisch RMC'.

pasqual
27 april 2008, 22:58
ik zou een mailtje sturen naar die online winkel waar je die wah gekocht hebt met als bijlage het mailtje wat je van Teese hebt ontvangen. uiteraard bedank je ze voor de geweldige service wat je van ze ontvangen hebt ( NOT!!!!) en maak je duidelijk dat je in de toekomst hoogst waarschijnlijk geen gebruik meer maakt van hun aangeboden waar. wat een eikels. misschien wil je met ons delen om welke winkel dit gaat of vind je dit te ver gaan?

groeten Pasqual.

Ibanez666
27 april 2008, 23:31
ik zou een mailtje sturen naar die online winkel waar je die wah gekocht hebt met als bijlage het mailtje wat je van Teese hebt ontvangen. uiteraard bedank je ze voor de geweldige service wat je van ze ontvangen hebt ( NOT!!!!) en maak je duidelijk dat je in de toekomst hoogst waarschijnlijk geen gebruik meer maakt van hun aangeboden waar. wat een eikels. misschien wil je met ons delen om welke winkel dit gaat of vind je dit te ver gaan?

groeten Pasqual.

Ik weet niet of het gepast is om de naam hier te posten aangezien ze hier zelf niet zijn om weerwoord te geven. Maar het is misschien wel een idee om een mailtje in die trend te sturen. Ik ga er nog even over nadenken...Het is niet alleen een online winkel trouwens, je kunt er namelijk ook heel veel mooie gitaren en amps gewoon proberen..

pasqual
29 april 2008, 19:06
Ik weet niet of het gepast is om de naam hier te posten aangezien ze hier zelf niet zijn om weerwoord te geven.

heb je ook wel weer gelijk in. maar ze hadden op z'n minst kunnen voorstellen om het pedaal terug te sturen en na te laten kijken. het gaat hier niet om een kijkshop pedaal. maar ja, in ieder geval succes ermee.

groeten Pasqual.