PDA

View Full Version : Een Peavey... Maar watvoor?



R.J
25 april 2008, 20:52
Ik zit dus te azen op een bloedmooie, weliswaar gebruikte, peavey.
Het is geen nieuwe versterker, maar zo oud is ze toch ook niet maar ik kan er echt geen info over vinden.

Goed, weet ik watvoor versterker ze is, Een transfex 212.

Kan iemand mij uit ervaringen vertellen waarom ik deze versterker wel of niet links zou moeten laten liggen?

TimmU
25 april 2008, 21:13
werkelijk geen idee. www.peavey.com ?

R.J
25 april 2008, 21:16
Heb de hele peavey site al doorgebladerd.....

R.J
25 april 2008, 22:03
En bingo, een transfex 212:

http://www.harmony-central.com/Events/WNAMM97/Peavey/TransFex-Pro-212.html

TimmU
25 april 2008, 22:17
Wat ben je ervoor kwijt?
Als het rond de 300/400 zit dan kun je ook een classic VT 50watt 2x12 makkelijk scoren, er staan er een aantal op Marktplaats. Onverslijtbaar, en klinken te gek.

R.J
25 april 2008, 22:18
Wat ben je ervoor kwijt?
Als het rond de 300/400 zit dan kun je ook een classic VT 50watt 2x12 makkelijk scoren, er staan er een aantal op Marktplaats. Onverslijtbaar, en klinken te gek.
zit net een klein beetje boven de 400, ben nog aan het rondneuzen dus ik zal eens kijken.

TimmU
25 april 2008, 22:20
Dat is in ieder geval een aanrader.

Wat wil je precies doen met je amp ?Moet het een buizenbak zijn , of is transistor ook geen probleem? Wil je ingebouwde effecten of niet? :)

R.J
25 april 2008, 22:26
Wat ik wil?

Het buizengeluid vind ik wel fijn, vandaar ook die peavey, maar een andere gegadigde is een marshall valvestate.

Verder speel ik nu op een session transistorbak, waar óók fijn geluid uit komt.
Buizen of trans maakt mij nu niet zo veel uit.

ingebouwde effecten zijn leuk, maar veel gebruiken doe ik ze niets, een modelamp ala vox adv xx vt hoeft van mij dus ook zeker niet, want ik wil een versterker die een goed clean geluid kan geven naast een allesvernietigende drive.

Mijn beste vriend heeft een AD-50 vt, high gain model is eigenlijk precies wat ik zoek van de gain helft, maar clean vind ik hem te lastig.

zeppo
26 april 2008, 10:15
He R.J. zit jij ook in de buurt van Haarlem dan :D ?
Ik zag 'm gisteren ook staan toevallig. Deze amps zijn redelijk zeldzaam, heel af en toe zie je er een voorbij komen op Ebay. In de USA zie je ze iets vaker.
De specs zullen wel niet meer op de site van Peavey staan, maar je kunt daar nog wel de manual downloaden: Voila, linkje, geen dank (http://www.peavey.com/media/pdf/manuals/80300465.pdf)

Een tijdje geleden heb ik op het punt gestaan de trekker over te halen op een klein broertje, de Transfex 208, met 2 8" speakers. Die ging uiteindelijk op Ebay voor ik geloof 110 Euro de deur uit ....

Erg uitgebreide versterker, maar ik weet niet hoe het bedieningsgemak is ....
Ik heb uiteindelijk een Transformer erbij gekocht.

zeppo
26 april 2008, 10:19
Reviews bij HC zijn trouwens wel aan de erg hoge kant: klikkkkkkk (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Peavey/TransFex+pro+212S/10/1)

R.J
26 april 2008, 17:09
Jup, zit in de v-broek.

ben nu uitgebreid mijn huidige versterker aan het testen om te kijken of ik niet gewoon beter een phase pedaal kan kopen en een blackstar distortion.

Dus dat wordt even goed kijken kijken.

TimmU
26 april 2008, 17:46
Jup, zit in de v-broek.

ben nu uitgebreid mijn huidige versterker aan het testen om te kijken of ik niet gewoon beter een phase pedaal kan kopen en een blackstar distortion.

Dus dat wordt even goed kijken kijken.
Nou als je een keer wat peavey's wil horen, je kan altijd langskomen. Stuur maar is een PM!:)
Ik woon ook in de Velserghetto, gaaf dat er ook hier meer forumleden zitten.

Erik70
26 april 2008, 19:56
Ik heb Jan Akkerman een aantal jaren terug enkele keren live gezien met....de peavey transfex.
Als hij m niet links liet liggen....

R.J
27 april 2008, 03:53
Nu vind ik jan akkerman zijn geluid weinig aan.... maar uit die transfex is zeker leuke shit te halen.

Ik kom zeker een keertje langs Timmu, maar deze transfex koop ik nu gewoon.
Kan ik altijd nog een a/b rack maken met de session er bovenop.

Die manual heb je zeker nodig trouwens, een druk op de knop en je weet niet wat er nu weer speelt :seriousf:

zeppo
27 april 2008, 13:30
Ik ben benieuwd hoe de versterker gaat bevallen, laat maar weten.

R.J
27 april 2008, 15:00
Ik ben benieuwd hoe de versterker gaat bevallen, laat maar weten.
Kom een keer langs en ga zelf aan de kloot? :B

zeppo
27 april 2008, 17:53
Kom een keer langs en ga zelf aan de kloot? :B
Zeker een optie, ik zal je binnenkort ffe een PM sturen om een afspraak te maken.

R.J
27 april 2008, 18:00
Zeker een optie, ik zal je binnenkort ffe een PM sturen om een afspraak te maken.
Als we daarna dan met zn allen richting timmu gaan wordt het een productief dagje :hippie: