PDA

View Full Version : telecaster hollowbody



laurence
25 april 2008, 18:37
Hallo allemaal,

nadat mijn eerste project bijna af is, vind ik dat het tijd is om aan nog iets nieuws te beginnen. Mijn plan is om een telecaster te maken met 2 holtes en 2 f-gaten erin. Electronica komt er bijna niet in. Het lijkt me ook mooi om de elementen een heel klein stukje onder de top te leggen zodat die uit het zicht zijn. Is dit mogelijk?

Hier komt het op neer:
- Mahonie body
- Maple top
- 2 Holtes en 2 F-gaten
- verborgen elementen
- Hardtail brug
- minimale electronica

Is dit mogelijk? Of zal het geluid heel veel verslechteren doordat de elementen iets onder de top liggen?

groeten, laurence

Saf
25 april 2008, 21:27
die elementen zullen veel minder output hebben. Fender heeft ooit eens prototypes gemaakt een jaquarachtige gitaar met ik dacht drie elementen onder plaat i kdatcht dat hij marauder ofzo heette.

Je kunt dan denk ik beter kiezen voor een piezo systeem en eventueel ee npickup aan eht eind van het fretboard verstoppen.

mink
25 april 2008, 21:28
Ha Laurence,

Toevallig ben ik met exact hetzelfde bezig op het moment.

Elzen body
Maple top
Bigsby B5
Rosewood toets
géén slagplaat

Ik wil ook gaan voor 2 chambers/2 f-holes

beetje zoals deze http://www.xs4all.nl/~msengers/htm/gallery.htm
laatste rij, rechtsonderin.

Ben er nog niet uit waar ik volume,tone en 4-way switch ga plaatsen

Elementen onder de top gaat mi niet werken. Je verstoord het magnetisch veld en je kan je balans brug/neck niet glad trekken.
Een tele heeft toch altijd een hardtail brug? of bedoel je geen stringtrough?

ga eerst op vakantie en dan van start. ben benieuwd naar je ideeen en vorderingen.

groeten,

Mink

laurence
26 april 2008, 13:21
hey mink,

volgens mij verstoord het hout het magnetisch veld niet. Dat kan toch alleen verstoord worden door iets magnetisch dat beweegt (snaar) ? Over de volume, tone en 4 way switch; misschien dat ik die wel achterwege laat :satisfie: . Met de hardtail brug bedoel ik dus dat er niet zo'n standaard tele brug op komt omdat het brugelement dus verborgen zit. En misschien is zo'n brug wel handig waar ik je geen stringthrough gaten voor hoeft te boren.

Nog een vraagje? Is berkenhout bruikbaar voor een top?

groeten, laurence