PDA

View Full Version : Seymour Duncan



Gothra
25 april 2008, 16:36
Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe pu's.
Als brug element wil ik de ahb-1b (en als ik hem kan vinden de ahb-2) maar de ahb-1n vind ik toch iets minder klinken dus ik ben nog op zoek naar een wat warmere actieve humbucker. Iemand suggesties? Dit is mischien ook een stomme vraag maar is het niet mogelijk om een actief en passief element in 1 gitaar te stoppen?

Realeigo
25 april 2008, 16:39
Dat is inderdaad niet onmogelijk.
Vereist wel apparte volume en tone control per pickup, ook zal je niet actieve pickup wat zachter zijn dan de actieve.

pol
25 april 2008, 18:32
van dat zachter valt wel mee, je kan ook een passieve brugpickup in de nekpositie zetten voor meer output.

alleen de tussenstand waarbij beide pickups aanstaan werkt niet goed bij de combinatie actief-passief.

in welke gitaar heb je de blackout neck getest ? je gaat toch niet af op die crappy soundsamples van de duncan site hoop ik ?

Gothra
25 april 2008, 18:50
van dat zachter valt wel mee, je kan ook een passieve brugpickup in de nekpositie zetten voor meer output.

alleen de tussenstand waarbij beide pickups aanstaan werkt niet goed bij de combinatie actief-passief.

in welke gitaar heb je de blackout neck getest ? je gaat toch niet af op die crappy soundsamples van de duncan site hoop ik ?

Die tussenstand gebruik ik toch nooit, heb even naar de Lifewire Classic II gekeken, iemand ervaring mee?
Jackson dkmg dinky van een vriend, zelfde als mijn jackson, waar nu emg's in zitte

waar zou je pu's dan kunnen testen? neem niet aan dat je zomaar een winkel binnenlooopt en vraagt of je die dingen even in je gitaar mag proppen