PDA

View Full Version : 1 humbucker en 1 volume?



Gamerke
25 april 2008, 16:26
Ben nu bezig aan een zelfbouwprojectje, en heb een PAF humbucker uit een Gibson Les Paul standard hier liggen, en wil deze er inbouwen samen met maar 1 volume knop.
Zou iemand me hier snel een schematje van willen tekenen want heb er zelf niet zo veel verstand van..

The Mess
25 april 2008, 16:38
http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/1hum_1vol.jpg

Dat moet em zijn geloof ik, als je er voortaan nou eentje zoekt kun je kijken op: www.seymourduncan.com! :satisfie:

Gamerke
25 april 2008, 16:48
Ja daar had ik al op gekeken, maar mijn element heeft 1 dikke draad en 1 wit draadje, en niet verschillende gekleurde draadjes zoals op die tekening is aangeduid?

The Mess
25 april 2008, 16:51
Volgens mij zijn die dikke en die witte dan groen en zwart op het plaatje.
De rode en het witte op het plaatje heb je dus gewoon niet.
Gewoon vastsolderen zoals het op het plaatje staat met groen en zwart, en werkt het niet, andersom doen :D

(Er zijn vast wel mensen die het je precies kunnen vertellen, dan moet je alleen even geduld hebben vrees ik...)

Gamerke
26 april 2008, 19:49
Heb vandaag gesoldeerd
Gitaar werkt, alleen heb ik een irritant hoog gepiep als ik met distortion speel
Als ik mijn vingers op de snaren leg is dit weg
Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen aub?

orreltak
26 april 2008, 20:15
heb je de brug wel geaard?

Gamerke
26 april 2008, 20:19
heb je de brug wel geaard?

Natuurlijk..

pasqual
26 april 2008, 22:54
feedback.....dus als je de snaren dempt stopt het piepen?
sla eens een akkoord aan en laat 'm eens uitklinken; als dit overgaat in piepen en dit houdt aan net zolang als je de snaren dempt, heet dat feedback. piept het ook als je de snaren dempt, dan heb of heeeeel veel gain of een minder element.

groeten Pasqual.