PDA

View Full Version : handleiding Korg 301DL dynamic Delay



mcannegieter
25 april 2008, 16:12
He iedereen,

Sinds een tijdje heb ik een Korg 301 Delay. Ik heb m nu één keer uit kunnen proberen maar ik wil hem graag wat beter begrijpen voordat ik besluit om m wel of niet op mn pedalboard te zetten. Nu is ie nogal complex maar via Korg kan ik niet aan een digitale manual komen. Heeft iemand een idee waar ik er nog aan kan komen?

Tnx

Maarten

Speeddemon
26 april 2008, 12:46
Ik kan je niet aan de handleiding helpen, maar wel een beetje uitleg;

het toggleswitchje tussen de knoppen selecteert de 4 'bovenste functies' van de knoppen, dus
-Time; delaytijd tussen 0 en 1000ms (=1sec.) ,
-Feedback; aantal delay-repeats,
-Hi Damp, low-pass filter, (maakt je delay 'doffer') en
-Level; delay output t.o.v. directe signaal,

of de 'onderste functies';
-Pre-delay: een 2e delaytijd, die alleen de 1e repeat instelt. Hierdoor kun je een beetje het multi-tap delay-effect van bijv. The Edge (U2) nabootsen
-Hifi-Lofi; heldere of 'krakende/gammele' repeats.
-Lo Damp; Hi pass filter; haalt 't laag weg van je repeats voor een dunnere delaysound. Goed te gebruiken, wanneer je een wollig klinkende gitaar hebt, waarbij je wil dat de repeats je sound niet te veel in de weg zitten.
-Ducking: De ALLERGAAFSTE functie van deze delay; Met ducking kan je instellen dat wanneer je speelt, je delayvolume een beetje onderdrukt (ducked) wordt en wanneer je dan een lange noot aanhoudt, het delayvolume op komt zetten. Vandaar ook de naam: Dynamic Echo.

http://www.bostonguitar.com/Merchant2/graphics/00000001/korg-301-dlu.jpg

Je kan 2 presets opslaan; je moet dan geloof ik de linker switch 3 seconden ingedrukt houden, waarbij de LEDs effe knipperen ofzo. 't is lang geleden voor me.

Één van de tofste delays die ik heb gehad, maar ik heb 'm verkocht omdat ie voor mijn live-gebruik eigenlijk iets te breekbaar overkwam. Switches zijn niet van topkwaliteit en deze zelf vervangen was ook moeilijk/onmogelijk.