PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Push Tone (kwijl)



Otje
25 april 2008, 13:04
Klik hier (http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20USA/Products/GOTM/LesPaulPush-tone).

Slim, mooi en errrrrug duur.

Marc Oblivian
25 april 2008, 13:32
Ik vind em niet zo mooi. Zal best handig zijn, dat wel......
En duur ja.

fransoos
25 april 2008, 15:40
Deze innovatie is 2 a 3 jaar geleden al op de markt gezet door een andere gitaarbouwer in de US.
kostte de helft minder dan de Gibson; maar was dan ook minder bekend. ( ben de naam effe kwijt )
wel een grappige feature.

Tubescreamer
25 april 2008, 15:47
Mooie gitaar hoor maar wel beetje flauw...er bestaan namelijk allang Les Pauls met hetzelfde "systeem" voor demo-doeleinden. Voor op shows en in winkels, puur als pickup-tester gebouwd. De pickups kon je er achter langs uitduwen/inklikken zeg maar. (nooit zelf in handen gehad helaas btw, wel een verhaal over gelezen)

Typisch om hier weer een heeeeeele dure marketinggitaar van uit te geven.

Het idee is natuurlijk ook wel goed, denk aan die plexiglass Dan Armstrongs, bijv. waar je pickup er inschuift. Dus wederom niks nieuws.
Wat ik me dan wel afvraag, kun je zomaar elke willekeurige pickup erin schroeven? Lijkt me niet, maw: moet je extra dure "Push-Tone" (da's trouwens wel de eerste prijs voor de kutste modelnaam ooit) versies van (alleen Gibson uiteraard) pickups kopen? Dat zou nog de grootste rotstreek zijn. Awel we zien wel. Zijn altijd mensen gek genoeg om het te kopen :satisfie: .

En natuurlijk is het leuk dat er nu zo'n production model van zo'n Les Paul bestaat met dat idee, maar voor zoveel fakking geld? Dacht t niet. Koop ik liever zo'n Dan Armstrong.. :D

Sartsj
25 april 2008, 21:18
Tsja, ik merk wel muzikanten niet zo heel veel om innovatie geven, als het net als in de ICT wereld zou gaan, dan werden er nu alleen maar gitaren verkocht die zo'n systeem hadden, en waren ze ook niet duurder geweest. Dus aan de ene kant kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze het op deze manier doen, als jij directeur was van gibson, had je het misschien ook wel zo gedaan.

Niet dat ik het goed wil praten, maar ik kan het wel begrijpen. Maar ik als ICT-er vind het aan de andere kant sowieso al apart dat gitaren nooit echt veranderd zijn.

Misschien tijd om er een standaard van te maken en te zorgen dat iedere fabrikant van gitaren het zo doet. De pickup bouwers volgen dan vanzelf met pickups die je overal in kunt klikken. Utopie?

Maar het is trouwens wel een heel erg mooi gitaartje verder, die finish is echt prachtig.