PDA

View Full Version : Drummer gezocht voor rockband omg. Amsterdam



Tubescreamer
25 april 2008, 01:43
Hallo!

Wij (zanger, gitarist & bassist) zijn op zoek naar een nieuwe drummer! Onze huidige drummer gaat de band helaas verlaten vanwege drukte dus er moet een plekje gevuld.

Stijl: rock in de trant van Led Zeppelin, Who, Stones, Yardbirds e.d. dus naast (blues-based)rock als basis is er plek voor experimentjes en uitspattingen naar andere muziekstijlen. Variatie moet er zijn, het streven is echter geen technische "prog-rock" zoals Yes, Rush e.d. Niet dat dat geen goede bands zijn, maar de boodschap is duidelijk, hoop ik. Wij houden van veel verschillende soorten -ook gemaakt na 1978 :) - muziek dus hoe meer invloeden hoe beter. Liefde & kennis van (oude) blues, rock n' roll, soul & funk naast rock kan een grote pre zijn.

Ervaring: van zeer gevorderd tot ervaren. Ieder van ons maakt al 10 tot 15 jaar muziek, dus sorrie geen beginners aub. Maar je mag het altijd proberen :D

Repertoire: voornamelijk eigen (engelstalig) werk, we zijn constant aan het schrijven en hebben al zeker 20-25 nummers speelklaar.
The Occasional Cover, daar zijn we nooit vies van, want dat blijft leuk om te doen natuurlijk.

Doelen: op het moment streven we ernaar om zoveel mogelijk te oefenen (minstens 1x per week) om het geschreven materiaal in te studeren.
Optredens moet zeker naartoe worden gewerkt, en in de toekomst recording, maar voorlopig is het voor de gezelligheid en goede muziek proberen te maken met z'n allen.
Alle leden hebben fulltime banen dus niemand van ons is "professioneel" bezig. Maar wie weet waar het heengaat.

Leeftijd: rond de 30. Maar wat jaartjes draf of drbij doen we niet moeilijk over.

Sfeer: gezellig natuurlijk! Idioot gevoel voor humor en bier staan naast de muziek hoog in het vaandel.
Wat de muziek betreft is het de bedoeling dat iedereen constant open staat voor kritiek, suggesties wat betreft individueel spel en het schrijven van nummers.
Geen plaats voor groot ego (een beetje mag wel :D) dus!

Geslacht: maakt ons niet uit.....

Omgeving: Amsterdam dus. Melody Line en The Jam zijn oefenruimtes waar we het meeste zitten. Hebben nog geen uitzicht op eigen ruimte.


Nou lijkt het je wat na dit verhaal en ben jij die drummer, mail Robert (gitarist) op
robertvanspanje@gmail.com of PM me via dit forum.

rocker_71
25 april 2008, 16:30
Lijkt mij een gave band.
Succes met zoeken, hopelijk vind je snel een geschikte gast!

Tubescreamer
25 april 2008, 16:38
Lijkt mij een gave band.
Succes met zoeken, hopelijk vind je snel een geschikte gast!
Dude, dankjewel! Of een gastin, natuurlijk! Maarrrehhh.......jij bent/kent dus geen drummer :D??