PDA

View Full Version : ashdown MAG 300H



Coleus_Melus
24 april 2008, 20:05
he,

ik heb dus laatst een ashdowntje aangeschaft want was niet tevreden over mijn london city versterker(oude kast, best vet voor blues/jazz, voor het zwaardere werk absoluut niet. KOPUH?!?!) en vroeg me af of er meer mensen zijn die deze versterker in levende lijve hebben mee mogen maken, toen ik voor het eerst mijn thunderbirdje aansloot merkte ik gelijk dit is 'm!

toch vraag ik me af of er meerdere mensen zijn die net als mij deze versterker super vinden!

heb trouwens aangesloten gehad op originele speaker kast, maar heb nu een hartke kast gekocht vanwege de klank van alu speakers( wat in mijn opinie wel bij metal shit hoort opzich! bedoel niet metal als in diggeth/non divine oid maar echt het snellere hardere werk)

TimmU
25 april 2008, 00:53
wat een wazig verhaal. als het gaat om die ashdown cab, stuur Daniel Thomas ff een PM , die heeft er eentje.

Dude
25 april 2008, 12:11
ik heb de combo gehad met de 15 inch speaker, waanzinnig ding. Ashdown is alleen wat eehh... ja hoe zeg je dat, klassieker gevoiced zeg maar, zou hem niet 123 bij metal muziek vinden passen... maar blijkbaar krijg jij met die hartke cabs toch de sound die jij bij metal vind passen.

ik was dr erg blij mee altijd, ben alleen gestopt met bassen in een bandje dus heb hem maar verkocht.

maar het is waanzinnig spul hoor.

gerrekat
27 april 2008, 11:50
Ik heb een Ashdown MAG300 2 x 10 combo, bevalt me prima, lekker punchy en gaat hard zat voor welke band dan ook. Alleen is er geen vervorming uit te krijgen, ik moet echt nog mijn Bass V-amp pro ervoor hangen voor dat lekkere randje. maar mete en sansamp of V-amp kun je er alle kanten mee op. Clean op zichzelf klinkt ie erg vet.

Dude
27 april 2008, 19:55
pre-amp helemaal open en eindvolume met je master stellen en je krijgt echt wel vervorming hoor, ik wel met een fender jazzbasje iig... weet niet welke bas jij gebruikt ?

gerrekat
27 april 2008, 21:23
pre-amp helemaal open en eindvolume met je master stellen en je krijgt echt wel vervorming hoor, ik wel met een fender jazzbasje iig... weet niet welke bas jij gebruikt ?


Ik gebruik een USA Jackson JJ bas (beetje stingray achtig) met een Duncan Bassline Music Man style humbucker en aluminium hipshot brug, klinkt verder super. Tja je krijgt wel een soort van vervorming maar deze klinkt alles behalve mooi, is meer een soort "clipping" dan een mooie oversturing. Ik hang nu mijn V-amp ervoor met een AMPEG SVT model en dan klinkt het behoorlijk vet, al klinkt een echte ampeg natuurlijk vetter.

pol
28 april 2008, 08:53
logisch, vervorming klinkt niet bij elke basamp goed, maar daar zijn genoeg pedaaltjes voor he, of neem dan een buizenamp, nog vetter.

maar die hartke alu speakers lijken me niks om met vervorming over te spelen, dan wordt het toch wat blikkerig.

zo'n ouwe london city buizenamp of iets dergelijks kan ook wel tof zijn voor bas, als je vervorming wil.

fivelastwords
12 mei 2008, 13:10
ik heb ook de MAG 300 + 2x10" deep cab en 1x15" deep cab. Geniale amp, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap alleen niet dat mensen denken dat je daar geen beestachtige metalsound uit zou kunnen krijgen. De amp is best veelzijdig en met een beetje tweaken heb je t zo voor elkaar. Superamp!

MarkF
12 mei 2008, 17:28
De meeste bass amps zijn ook niet bedoeld voor vervorming, daar hebben ze pedaaltje voor uitgevonden. Alleen buizenamps kun je lekker over hun nek laten gaan. Als je bij een transistor amp de gain helemaal open zet krijg je idd een clipping geluid en geen mooie vervorming. Een basamp moet bij hoog volume en clean gewoon mooi blijven klinken, tenzij er een overdive op zit natuurlijk. conclusie: pedaaltjes kopen voor de "randjes"

On topic; ashdown heeft idd goed spul, vroeger hadden ze alleen maar high end spul, maar tegenwoordig kun je voor leuke prijzen goed spul krijgen, alleen wel zonder overdrive ;-)

yhcmarc
13 mei 2008, 11:20
Leuke versterkertjes hoor die ashdowns, ik heb ook een tijdje met redelijk plezier op zo een mag300 gespeeld. Had voor mij alleen wat te weinig vermogen / ballen. Weggedaan en een SVT4PRO gekocht, was het ook niet helemaal en speel nu gewoon lekker op een Ampeg SVT CL / V4 (afhankelijk van mijn stemming, situatie) met een ampeg 8x10 eronder .. nooit iets anders meer.

gerrekat
15 mei 2008, 19:21
Leuke versterkertjes hoor die ashdowns, ik heb ook een tijdje met redelijk plezier op zo een mag300 gespeeld. Had voor mij alleen wat te weinig vermogen / ballen. Weggedaan en een SVT4PRO gekocht, was het ook niet helemaal en speel nu gewoon lekker op een Ampeg SVT CL / V4 (afhankelijk van mijn stemming, situatie) met een ampeg 8x10 eronder .. nooit iets anders meer.


iets andere prijsklasse maar inderdaad een supervette combinatie! ik ben nog steeds prima tevreden met de MAG, maar heb er nu wel zo'n Tech 21 VT Character bass pedaaltje voor, dat ding klinkt waanzinnig!

yhcmarc
17 mei 2008, 11:53
Bij die MAG had ik er idd ook altijd een Sansamp bassdriver DI voor, maar die gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar als DI box, signaal naar de amp gaat in de bypass output.

x19
18 mei 2008, 14:28
ik ben ook aan het nadenken over welke bassamp ik zou kopen.
ik speel al gitaar maar wil ook wat bas spelen a la tool, voor de fun, daarom zit ik op budget. Ik denk aan behringer, deze mag 300 of de hartke 3500.
raden jullie deze aan?

gerrekat
18 mei 2008, 15:33
zeker ten opzichte van de Behringer, de MAG300 is een behoorlijk serieuze amp oor weinig geld.

yhcmarc
18 mei 2008, 15:39
ik zou ook voor de MAG300 gaan, want Behringer en Hartke vind ik kut. Behringer omdat het kwalitatief niet zo best spul is, leuk voor thuis en daar is ook meteen alles mee gezegd en Hartke omdat de sound me gewoon niet aanstaat, verder kwalitatief wel goed spul.

x19
18 mei 2008, 17:08
oke thx!
en ten opzichte van een trace elliot
een gp 7 ofzo zag ik 2de hands aangeboden

MarkF
18 mei 2008, 20:26
Speel zelf al 10 jaar op een 3500, maar toch mis ik iets. Ondanks de 10 band EQ. Ik zou idd ook voor de mag gaan. T'is dat ik er nu geen geld voor heb (andere prioriteiten) anders zou ik mn 3500 vervangen voor een Eden om mijn setje compeet te maken... maar ja, dat is gelijk aan 5 of 6 mag300 versterkertjes aan euro's ;-)

yhcmarc
21 mei 2008, 14:26
oke thx!
en ten opzichte van een trace elliot
een gp 7 ofzo zag ik 2de hands aangeboden

Trace elliot is niet helemaal mijn ding, maar ik heb een tijdje op een Quattra valve gespeeld en dat was echt een ruige bak.

gecko84
22 mei 2008, 13:08
Ik heb een Ashdown MAG300 met een 410 Deep Cabinet.
Vind het geluid van de amp echt supergoed, heerlijk warm en zelfs op vol vermogen toch helder.
Enig nadeel vind ik het beperkte vermogen, op grotere podia moet ik vlak bij mn versterker staan om hem te horen, daarom zou ik hem nog willen uitbreiden met een 15" cabinet of bassreflex-box (als iemand suggesties heeft hoor ik het graag...)

Als je metal wilt maken zou ik toch voor de Hartke 3500 kiezen. Die klinkt wat scheller naar mijn idee.
Trace elloit vind ik een erg slecht merk ook al kwam dit vroeg uit de zelfde fabriek als Ashdown (dat heb ik me ten minste laten vertellen).

gerrekat
22 mei 2008, 14:05
Peavey Tour 450 is ook een megavette top voor weinig geld!