PDA

View Full Version : Fender strat & Super Champ XD



bizze
24 april 2008, 19:38
Beste medegitaristen. Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst maar even voorstellen:

Ik ben een 17-jarige ex-student (met studie werktuigbouwkunde gestopt) die ongeveer 4 jaar gitaar speelt, waarvan ik 1 jaar les heb gehad.

Ik wil binnenkort wat nieuwe apparatuur aanschaffen. Ik speel nu op een Vantage 718 gitaar met een Washburn VGA 30 versterker. Hoewel de gitaar nog wel degelijk is de kwaliteit van de versterker echt heel slecht.

Vandaar dat ik een nieuwe versterker en gitaar wil aanschaffen; en wel een Fender Super Champ XD, daarna wil ik waarschijnlijk nog een Fender Ash Lite strat halen.
Ten eerste wil ik vragen of mensen die ervaring met deze versterker hebben hier hun mening zouden willen plaatsen. De gitaar heb ik zelf al gespeeld en vergeleken en heeft mijn sterke voorkeur.
Mijn tweede vraag is of iemand toevallig weet waar je deze versterker kunt bespelen, in een winkel bedoel ik dus. Ik was bij de feedback te Eindhoven maar daar was hij tot mijn spijt niet aanwezig..

Verder ben ik van plan ze te bestellen op www.musicstore.de, mijn derde vraag is dus of er extra importkosten bij komen (de versterker kost 295 euro, gitaar 498 ). En zo ja; hoeveel bedragen deze kosten.

Tevens zou ik ook wel andere (betrouwbare) webwinkels willen bekijken, dus als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt, Boudewijn

bassej
24 april 2008, 19:41
vragen over versterkers kun je beter in een ander subforum plaatsen;) fender voor 49 eurie, dat zouden we allemaal wel willen en natuurlijk zijn feedback en musicstore betrouwbaar , maar ik raad kopen in een winkel aan. btw bedragen staan er gewoon bij bij musicstore ( dacht ik). Kijk ok een sbij feedback of Ebay.

bizze
24 april 2008, 19:51
Geen 49, 498 :p.. Het forum veranderde de 8 ) in 8)..

Maargoed, het gaat me vooral om de importkosten, als die er niet zijn is het daar stukken voordeliger dan bij feedback, als je dat wel moet betalen waarschijnlijk niet..

bassej
24 april 2008, 19:54
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000t4h5Us-f?SKU=GIT0012912-000&ProductUUID=0&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

neem dit als voorbeeld, bij de prijs staat 333 , das incl btw, in de kleine lettertjes staat de btw en prijs v/h product zonder btw.

bizze
24 april 2008, 19:58
Oh, dus de importkosten is eigenlijk het verschil in btw tussen het land van herkomst en het land van bestemming als ik het goed begrijp?

In dat geval komen er geen extra kosten bij, dat zou mooi zijn. Kan iemand dit bevestigen?

pasqual
24 april 2008, 20:18
ja, bij musicstore zijn alle prijzen incl. en geen verzendkosten als je boven de 100 euro besteld. bedenk wel dat je geen service krijgt zoals je die krijgt bij je lokale gitarenboer. als je gitaar of amp kapot gaat/is, ben je 'm wel ff kwijt voordat ie gerepareerd/ vervangen is.

groeten Pasqual.

bizze
24 april 2008, 20:24
ja, bij musicstore zijn alle prijzen incl. en geen verzendkosten als je boven de 100 euro besteld. bedenk wel dat je geen service krijgt zoals je die krijgt bij je lokale gitarenboer. als je gitaar of amp kapot gaat/is, ben je 'm wel ff kwijt voordat ie gerepareerd/ vervangen is.

groeten Pasqual.

Oke, dankjewel. Dan kan ik het mooi daar halen. De service vind ik niet zo erg, gezien ik verwacht dat er geen problemen mee zijn. Kleine mods kan ik zelf en voor de moeilijkere dingen zoek ik wel een gitaarbouwer op..

stonerdaf
25 april 2008, 08:13
Thomann (http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=fender+super+champ)

Dit is ook een uitstekende webwinkel, die in veel gevallen nog iets goedkoper is dan Musicstore, en met een uitstekende service.