PDA

View Full Version : Gibson LP modellen en de verschillen



rePUNKtative
18 februari 2003, 09:22
Een goede morgen,

ok, ik zit dus aan een derde gitaar te denken en dat zal waarschijnlijk een LP worden. Ik wil naast mn Tele met SD Jeff Beck model in de brug en een stacked Telebucker in de neck en een Explorer (die al gepland is voor dit jaar) met EMG's een lekker zware gitaar (ligt stabiel) erbij hebben.

Maar welke winkel heeft ze allemaal in de zaak hangen?? Feedback niet, dat weet ik heel zeker en daar koop ik hem liever niet (voor zon dure gitaar wil ik service hebben en die krijg je niet altijd bij feedback). Of kan iemand me vertellen wat nou eigenlijk de verschillen zijn in toon?? Of verschillen ze nagenoeg niet in toon, wat me erg onwaarschijnlijk lijkt??

Ik ben van plan om er een beetje oudere rock mee te spelen (Uriah Heep, Led Zepplin, jaren 70 en 80 dus) en daarvoor is een LP natuurlijk wel zon beetje de ultieme gitaar.

Op het eerste gezicht vind ik een LP Double Cut erg mooi, vooral in Trans Amber. Maar ik heb deze gitaar nog nergens zien liggen en heb er dus nog nooit op kunnen spelen!

FragDaddy
18 februari 2003, 13:21
http://www.nederlandmuziek.nl

heeft er een hele zooi in de winkel hangen en wat niet in de winkel hangt staat in het magazijn. de gibson importeur schijnt in hetzelfde pand te zitten.

BLOK182
18 februari 2003, 15:46
Die DC in transamper hing een maandje terug nog in muziekcentrum reijnen in roermond.

skabouter
18 februari 2003, 17:25
kan iemand ook nog wat Gibson LP verschillen op een rijtje zetten ? niet pu`s (want das te customizen) en ook niet de prijs verschillen. dankjewel :smile: ik snap niet wat er anders is tussen de classic, studio, standard enzo........

FragDaddy
18 februari 2003, 19:08
oh niet weer he :sad:
dit heb ik echt al 5 keer eerder zitten tikken en ik doe het dus nu niet meer..

gebruik de search of kijk op de website van gibson!

http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/index.html

alsjeblieft.

als je echt veelteveel geld te verbrassen hebt kun je hier ook nog ff kijken..

http://www.gibsoncustom.com/

en dan naar guitarshop => historic collection

rePUNKtative
19 februari 2003, 08:11
allen dank je wel, vooral Frag Daddy!!!

Hmmm ff flink sparen en dan naar Nederland Muziek rijden

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rePUNKtative op 2003-02-19 08:12 ]</font>

Negative K3 fan
19 februari 2003, 09:11
gebruik de search, ik weet zeker dat we al een een topic hebben gehad over de verschillende les pauls.

Droffie
19 februari 2003, 16:11
Les Paul Standard 2002 met V Bustbuckers. Erg vintage les paul sound.
Classic is meer aggressiever. Met hottere elementen.
Custom heeft volgens mij dezelfde pickup's als Classic.
Studio met P90's. Mist een beetje edge maar is laag erg goed.
Mijn voorkeur gaat naar de Standard 2002. zeker als je 70's rock speelt.

Ga naar Nederland Muziek.
Neem je eigen versterker mee. Daar hebben ze niet zo veel.

succes

FragDaddy
20 februari 2003, 09:39
denk er wel om dat de nieuwe Standards met twee verschillende nekken leverbaar zijn!

de 50 (FAT) neck
de 60 (thin) neck

dit maakt een behoorlijk verschil. ik kan absoluut niet overweg met de dunne nek.. die dikke is voor mij ideaal.. maar ik ken ook een hoop mensen die het andersom zien.

rePUNKtative
20 februari 2003, 11:32
Bedankt allemaal, dat van die neck is goed dat je het zegt, ik ben dus ook een dikke nekken man :smile:

Is het waard om de elementen van een Gibson te wissellen met andere elementen, zit zelf te denken aan 2 Alnico V's van SD (ben dik tevreden over elementen van SD). Is dat het waard of krijg je een vergelijkbaar geluid met de V Burstbuckers die in die LP Classic DC+ zitten?? Geld voor die elementen speelt geen rol, dat heb ik wel als terug ben uit Oostenrijk, flink spaarpotje aangelegt :smile:

Droffie
20 februari 2003, 15:42
Burstbucker zitten niet in de Classic. WEl in de Standard.
Je kan altijd elementen wisselen natuurlijk. Maar ik zou zeker de BB's een kans geven. Je gooit toch ook geen zout en peper in je soep voordat je 'm geproeft hebt?

Overigens ben ik voor de 60's neck gegaan. speelt erg lekker.

FragDaddy
21 februari 2003, 09:43
Ik zou inderdaad eerst maar eens gaan spelen met de gitaar met de originele elementen. die zijn helemaal niet slecht. zowel de burstbucker 2 en 5 als de oude serie (4xx/5xx) zijn gewoon goed. je kunt altijd nog besluiten dat je andere elementen erin wilt..

rePUNKtative
21 februari 2003, 11:38
Ok bedankt heren, nu weet ik al een hele hoop meer :smile:

Neals
21 februari 2003, 12:22
Gibsons en elementen wisselen is het zelfde als een ander motorblok in een mclaren F1 zetten

rePUNKtative
21 februari 2003, 15:09
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Misschien wil je wel een ruwe metal sound die je met EMG's krijgt en vind je die LP wel hartstikke mooi. Ok, dan kan je er een pedaaltje voor zetten, maar das IMHO niet "the real thing" in vergelijking met EMG's.

BLOK182
21 februari 2003, 18:51
Ik denk, dat als je de "normale" LP sound wilt, en niet bijv. een extreme metalscheur, de gibson elementen prima zullen voldoen. Misschien dat je ze met SD's wilt vervangen voor een andere sound, maar Gibson maakt uitstekende elementen.

FragDaddy
21 februari 2003, 21:36
Gibsons en elementen wisselen is het zelfde als een ander motorblok in een mclaren F1 zetten


weet jij hoeveel keer per raceweekeind er een ander motorblok in een mclaren F1 wordt gehangen !?

net zoals bij mclaren is het ook bij gibson goed om te experimenteren!

hoofd
21 februari 2003, 21:43
Anders vervang je ze toch door een zwaarder gibson element? Iets van T-500 ofzo schijnt vet te beuken, en volgens sommige zelfs beter te klinken dan emg. Zelf heb ik het element niet (bewust) gehoord.

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 22:10
T-500 zit in de explorer dacht ik