PDA

View Full Version : Pickups lakken



golanhall
24 april 2008, 16:53
Ik heb ooit eens zwarte pickup covers zitten schuren omdat ik een chrome look wou, de pickups gingen immers in een burst gitaartje; zwarte pickups/covers was gewoon geen zicht.

Naderhand had ik er spijt van omdat ik de pickups terug in de originele gitaar wou steken. Dus ben ik aan de slag gegaan met een spuitbus met hoogglans lak.

Op zich een geslaagd resultaat. Maar nu door het strummen vliegt de verharde lak er vanaf.

Iemand een idee wat het best te gebruiken voor lak, één die beter hecht op de cover?

barno
24 april 2008, 17:00
die pupcovers kosten echt heel weinig, volgens mij niet de moeite om te gaan lakken.

no 1 hops
24 april 2008, 18:28
schuren to je op metaal zit.
busje owatrol halen, de kap daarmee insmeren, en je hebt een prachtige basis/ondergrond om te lakken.
zorg wel dat de lak geschikt is met owatrol als ondergrond

bassej
24 april 2008, 19:25
bij strat pickups gaat het je dus niet lukken?!":D

golanhall
24 april 2008, 19:59
die pupcovers kosten echt heel weinig, volgens mij niet de moeite om te gaan lakken.

De covers kan je er niet afhalen, ze zijn erin gegoten als het ware.
Het gaan om iommi sig pickups, ze willen de bouw ofzo verbergen? :)

Coleus_Melus
24 april 2008, 20:08
hmm tja moeilijk, een collega bij me op het werk zei vanmiddag tegen me dat verf op polyurethaan basis super hard word en waarschijnlijk heel lang meegaan, heb die lak ook op mijn keukentafel, zit er al 2 jaar op!

golanhall
25 april 2008, 12:45
hmm tja moeilijk, een collega bij me op het werk zei vanmiddag tegen me dat verf op polyurethaan basis super hard word en waarschijnlijk heel lang meegaan, heb die lak ook op mijn keukentafel, zit er al 2 jaar op!

De verf zit dan ook op een poreus oppervlak, op metaal kan het missch niet hetzelfde effect hebben. Vooral als je met een pick 200bpm er op zit te gaan in een eindelose black metal riff ;-)

artnaz
25 april 2008, 12:49
Ik wilde mijn Kinman's ook voor een zwarte kleur vervangen, maar die polepieces spreiding is anders... Dus als ik gewoon de bestaande covers kan kleuren zou het handig zijn.

Maar het is dus allemaal plastic, en het moet wel een hele, hele lange tijd pi(c)kzwart blijven... Iemand ideeën?

no 1 hops
25 april 2008, 13:00
Ik wilde mijn Kinman's ook voor een zwarte kleur vervangen, maar die polepieces spreiding is anders... Dus als ik gewoon de bestaande covers kan kleuren zou het handig zijn.

Maar het is dus allemaal plastic, en het moet wel een hele, hele lange tijd pi(c)kzwart blijven... Iemand ideeën?humbrol hobby verf voor model bouw, speciaal voor plastic allerlei kleuren

artnaz
25 april 2008, 17:39
Bedankt, ik zal eens die Humbrol hobby verf kopen dan, samen met wat decals. :)