PDA

View Full Version : Under The Bridge



Riky
24 april 2008, 16:43
Alle sporen zijn in een keer opgenomen...
Wou kijken of ik hem een beetje foutloos kan spelen.

eerste stukje na de intro gaan de slides iets te traag, maar ik ben er best tervreden mee eigenlijk:D



http://www.speedyshare.com/326638700.html


wat vinden jullie ervan?

washburn93
24 april 2008, 17:04
Ik vind hem toch wel erg goed klinken,

Ik wou dat ik hem kon :mad:

Washburn93 :soul:

Riky
24 april 2008, 17:15
Ik vind hem toch wel erg goed klinken,

Ik wou dat ik hem kon :mad:

Washburn93 :soul:


Thanks man!:D

Riky
25 april 2008, 12:19
bumb.. iemand anders nog commentaar?:)

David1223
25 april 2008, 15:04
Klinkt echt te goed! Heb je die solo zelf bedacht of zit die gewoon in het liedje?

Bernstien
25 april 2008, 15:07
Ja, ik.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo strak gespeeld. De timing van Frusciante is dan ook best in orde. Is gewoon een kwestie van veel doen en goed luisteren (als het je doel is zoals Fr te klinken dat is).

MAAR.. ik vind jouw sound wel een behoorlijk rake benadering van die van Fr! Echt goed gedaan. Mag ik vragen wat voor speeltjes je daarvoor hebt ingezet?

Riky
25 april 2008, 15:23
@David1223: bedankt:D solo heb ik er zelf ingeprutst. ik vind dat ook wel het mooiste stuk van nummer eigenlijk.


@Bernstien: Klopt dat het niet zo strak is, maar zoasl gezegt is alles in 1 take opgenomen... Ik wou kijken of ik het nummer een beetje beheerste. En dat wou ik van jullie weten:) Thanks voor je comment!

Ik heb als gitaar een Lag Arkane am100. dit numemr is gespeeld met brug element. Gitaar gaat naar mijn vox tonelab en die gaat naar een Line6 spider 120watt.
de echte sound komt voornamelijk uit mijn gitaar en tonelab, want de line 6 voegt alleen wat bas, mid en treble toe.

Vind het ook een hele lekkere sound om mee te spelen:)

bedankt!

Tho
25 april 2008, 17:57
bumb.. iemand anders nog commentaar?:)

Ja ik! ;)

Vanaf dat de drums er in komen vind ik hem prima, niets noemenswaardigs op aan te merken. Bas ook erg lekker!

Maar de intro vind ik véél te houterig. Wat je zelf al zegt, die slides zijn niet goed. En je speelt alleen maar 1 noot per keer toch? Ik speel hem altijd tokkelend, en meerdere snaren tegelijk aanslaand. Dat klinkt dan al een stuk voller!

Riky
25 april 2008, 18:01
bedankt tho!

wat bedoel je precies met 1 noot tegelijk? Het intro tokkel ik ook.

denk dat ik het intro over ga doen een x:)


Thanks!

glennshred
25 april 2008, 18:26
Ik sluit mij aan bij tho..

Ik moet er wel bij zeggen dat het mooi gespeeld is en dat de sound
héél dicht komt in de buurt van het origineel!

Knap !!! :satisfie:

Riky
25 april 2008, 18:34
Ik sluit mij aan bij tho..

Ik moet er wel bij zeggen dat het mooi gespeeld is en dat de sound
héél dicht komt in de buurt van het origineel!

Knap !!! :satisfie:


bedankt!!!

Tho
26 april 2008, 10:48
bedankt tho!

wat bedoel je precies met 1 noot tegelijk? Het intro tokkel ik ook.

denk dat ik het intro over ga doen een x:)


Thanks!

Ik bedoel op deze manier! http://www.fretplay.com/tabs/r/red_hot_chili_peppers/under_the_bridge-tab.shtml

Dat je zeg maar die basistonen harmoniseert

Riky
26 april 2008, 11:37
ziet er precies hetzelfd euit als ik doen... ik doe hem alleen zonder capo..

gezwoon zoals john hem ook doet:

http://www.youtube.com/watch?v=mU_sxusyuoI


misschien kijk ik er over heen... ben erg benieuwd wat je precies bedoeld!

Tho
26 april 2008, 12:24
Dus af en toe 2 noten tegelijk pakken? Misschien ben ik wel gewoon doof hoor :D

Rinze
26 april 2008, 12:25
Dus af en toe 2 noten tegelijk pakken? Misschien ben ik wel gewoon doof hoor :D

Dat weet ik wel zeker.

Riky
26 april 2008, 12:26
hahaha ok:D ik zat al helemaal te denken aan 2 stemmig enzo... maar ik begrijp het! Zal nog eens beter naar orgineel luisteren:)

bedankt!

Riky
26 april 2008, 12:26
Dat weet ik wel zeker.


hahaha:)

en wat vond jij ervan Rinze:)

Tho
26 april 2008, 12:27
Dat weet ik wel zeker.

Doof valt wel mee. Heb wel een piep ;)

@Riky: Geeft echt veel meerwaarde als je hem zo speel hoor! Kan je ook een beetje zingen trouwens?

Riky
26 april 2008, 12:29
Doof valt wel mee. Heb wel een piep ;)

@Riky: Geeft echt veel meerwaarde als je hem zo speel hoor! Kan je ook een beetje zingen trouwens?


een piep ja?:S dat lijkt me echt kut

ik kan wel beetje zingen volgens andere mensen, maar ik vind dat ik hoor teveel achterhoeks in mn stem... dus dat zit er denk ik niet in:)

Tho
26 april 2008, 12:46
een piep ja?:S dat lijkt me echt kut

ik kan wel beetje zingen volgens andere mensen, maar ik vind dat ik hoor teveel achterhoeks in mn stem... dus dat zit er denk ik niet in:)

Ach het went. Gewoon zorgen dat het niet erger wordt ;)

Ik speel/zing dat nummer vrij vaak. Doet het ook altijd goed bij de dames :D Gewoon veel oefenen op je accent. Veel meezingen dan raak je het wel kwijt

Riky
26 april 2008, 12:51
Ach het went. Gewoon zorgen dat het niet erger wordt ;)

Ik speel/zing dat nummer vrij vaak. Doet het ook altijd goed bij de dames :D Gewoon veel oefenen op je accent. Veel meezingen dan raak je het wel kwijt


heb jij hem al eens opgenomen?
ben benieuwd hoe dat klinkt:)

guitarchris
26 april 2008, 16:30
Ik vind dat je het nummer toch over het algemeen wat houterig speelt. Wel leuk solo'tje bedacht aan het einde (flanger eroverheen als ik t goed hoor??).
Vaak oefenen dan ga je hem vanzelf soepeler spelen en een beetje een funky feel erin, geluid van outro erg mooi.

Riky
26 april 2008, 19:16
Ik vind dat je het nummer toch over het algemeen wat houterig speelt. Wel leuk solo'tje bedacht aan het einde (flanger eroverheen als ik t goed hoor??).
Vaak oefenen dan ga je hem vanzelf soepeler spelen en een beetje een funky feel erin, geluid van outro erg mooi.

thanks voor je tips en positieve commentaar!!