PDA

View Full Version : Sperzel locking tuners op Ibanez SA260FM



rhcp_schipper
24 april 2008, 13:01
Hallo Mensen,


Ik wil graag locking tuners op mijn ibanez zetten. Nu was ik heel erg benieuwd of de sperzels gewoon passen op mijn ibanez? Ik ben nu niet in de positie om het op te meten, omdat ik op mijn werk zit. Ik dacht misschien weet iemand van het forum dit wel.

Niet dat ik moet gaan boren enz, want daar heb ik geen zin aan.

Groeten Tim

omni
24 april 2008, 14:29
Helaas, boren moet zowiezo. Sperzels hebben een klein metaal pinnetje dat in de kop moet komen zodat de tuner niet meedraait als je hem vastzet. Maar dat is makkelijk hoor. Er zit zelfs een kleine template bij. Je gaat wel gaatjes overhouden in de kop. Deze zullen niet afgedekt worden ben ik bang, maar omdat het pinnetje binnen de radius van de tuner valt kan je wel altijd 'onzichtbaar' terug naar je oude tuners. Makkelijk als de gitaar nog wil verkopen.

rhcp_schipper
24 april 2008, 14:58
Helaas, boren moet zowiezo. Sperzels hebben een klein metaal pinnetje dat in de kop moet komen zodat de tuner niet meedraait als je hem vastzet. Maar dat is makkelijk hoor. Er zit zelfs een kleine template bij. Je gaat wel gaatjes overhouden in de kop. Deze zullen niet afgedekt worden ben ik bang, maar omdat het pinnetje binnen de radius van de tuner valt kan je wel altijd 'onzichtbaar' terug naar je oude tuners. Makkelijk als de gitaar nog wil verkopen.


Hoezo hou ik gaatjes over in de kop? Er zitten nu tuners in zonder schroef bevestiging aan de achterkant. Misschien met een beetje geluk, zitten de kleine gaatjes voor de sperzels er al wel in.

Bedankt voor de info.

Groeten Tim

omni
24 april 2008, 15:09
Ja sorry ik ben niet zo thuis in Ibanez. Ik heb ze twee keer geinstalleerd op een tele en op een ES135. Hieronder heb je een gifje van de specs, dan kan je mischien even nameten. Meten is weten ;)

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/3421_1spec.gif

rhcp_schipper
24 april 2008, 15:13
Ja sorry ik ben niet zo thuis in Ibanez. Ik heb ze twee keer geinstalleerd op een tele en op een ES135. Hieronder heb je een gifje van de specs, dan kan je mischien even nameten. Meten is weten ;)

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/3421_1spec.gif

Hee bedankt voor de info!

omni
24 april 2008, 15:17
Die komt gewoon van stewmac hoor. Heel handig voor dat soort dingen.
Geen dank ;)

Orgasmocaster
24 april 2008, 15:38
Sperzels zijn leuke tuners, maar een nachtmerrie om te installeren!!!
ga voor de planet waves autotrim!

rhcp_schipper
24 april 2008, 15:43
Sperzels zijn leuke tuners, maar een nachtmerrie om te installeren!!!
ga voor de planet waves autotrim!


Hoezo een nachtmerrie? Is dat zo moeilijk? Vertel, als het echt zo moeilijk is wil ik ze niet eens hebben. Dus laat maar horen.

G.G.
24 april 2008, 15:52
Hoezo een nachtmerrie? Is dat zo moeilijk? Vertel, als het echt zo moeilijk is wil ik ze niet eens hebben. Dus laat maar horen.

Vind het wel meevallen. Op het doosje staat een malletje afgedrukt. Die op je kop zetten, 6 gaatjes boren en de tuners monteren. Rete simpel.

rhcp_schipper
24 april 2008, 15:54
Vind het wel meevallen. Op het doosje staat een malletje afgedrukt. Die op je kop zetten, 6 gaatjes boren en de tuners monteren. Rete simpel.


Je stelt me alweer helemaal gerust. Ik dacht ook al, gaat mijn mooie idee.

Alleen iemand bekend of ibanez die gaatjes al heeft voor de sperzel tuners(voor die nokjes zeg maar)

G.G.
24 april 2008, 16:07
Alleen iemand bekend of ibanez die gaatjes al heeft voor de sperzel tuners(voor die nokjes zeg maar)

Lijkt me sterk, dus ga maar uit van niet. Is in 5 minuten zelf te doen met een 2.7 mm of 3 mm boortje.

rhcp_schipper
24 april 2008, 16:19
Lijkt me sterk, dus ga maar uit van niet. Is in 5 minuten zelf te doen met een 2.7 mm of 3 mm boortje.


Ik dacht dit, omdat de tuners op mij ibi niet vast zitten emt schroefjes, zoals de meeste tuners vast zitten.

Nielsje
24 april 2008, 16:32
En als je nu gewoon eens wacht todat je bij je gitaar in de buurt bent, en gewoon eens kijkt ? ;)

rhcp_schipper
24 april 2008, 16:34
En als je nu gewoon eens wacht todat je bij je gitaar in de buurt bent, en gewoon eens kijkt ? ;)


Zit natuurlijk ook wel wat in, maar ik heb weinig geduld! :)