PDA

View Full Version : Artikel Roland Space Echo



Eezz
24 april 2008, 10:27
Opsporing verzocht: een artikel over de verschillende Roland Space Echo's in de Gitarist, Music Maker of Interface.

Het zit zo: ik herinner me het afgelopen jaar eens een uitgebreid artikel te hebben gelezen over de Roland Space Echo's met alle varianten en prijzen etc. Nu ben ik van plan om te proberen er een te kopen en wil ik me er eens in verdiepen, maar ik kan dat artikel nergens terugvinden. Ik dacht dat het in de Gitarist stond maar ik kan me vergissen.

Heeft iemand enig idee?

Eko
24 april 2008, 20:34
Ik heb maar 1 artikel gevonden. Het staat in Gitaarplus van november 2007. Het gaat over de Boss Space Echo RE-20. ( ik heb hem net zelf aangeschaft). In het artikel wordt het pedaal als de ideale versie omschreven. Een beetje 201 of 301 met de oude banden zijn bijna niet meer te vinden met de koppen nog geheel goed. Als ze nog redelijk zijn kosten ze een aardig bedrag ( 500+) . Dit pedaal kost nieuw 199.-. Trust me het is het waard. Als het te doen is om slapback met een Gretsch er voor is het hemels. De reverb heeft , in tegelstelling tot een originele 201 , een toonregeling die het geheel wat warmer weet te maken.

Vonk
24 april 2008, 21:36
Het artikel stond in de enige Gitarist die ik ooit heb gekocht: februari 2006.

Eezz
26 april 2008, 16:58
Aaahh, februari 2006! Ik heb me gek gebladerd in recente edities, maar het was een oudere. Bedankt, ik ga hem opzoeken.

Die RE-20 fascineert mij ook. Ik heb nu de Nova delay van TC Electronics. Gaaf pedaal maar daar komen niet echt gave "ranzige" delays uit. Zijn allemaal vrij clean, ook al kun je het hoog filteren. Ik heb lang de Line6 Pod XT gebruikt voor mijn delays en die heeft een paar gave simulaties van de Memory Man, Space Echo etc... Ik ben gehecht geraakt aan dat ranzige in die delays. Wellicht is de RE-20 wel een mooie aanvulling, ik heb er alleen niet echt ruimte voor op mijn pedalenplank. Ik wil wel verschillende delays kunnen gebruiken zonder te hoeven bukken, dus alleen de RE-20 is niet genoeg.

Misschien is de DL4 van Line6 wel een goed idee, want die heeft de mogelijkheid tot presets. Die schijnt dan wel weer onbetrouwbaar te zijn. Dat kan ik ook niet gebruiken.