PDA

View Full Version : Ruil vraagje



petpas
23 april 2008, 23:17
Ik zit ff met een probleempje. Ik kan een paar van mijn gitaren ruilen voor een Paul Reed Smith PRS custom cu 22, 20th anniversary. Ik vraag mij af of ik er goed aan doe. Het betreft deze (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/161621044-paul-reed-smith-prs-custom-verkocht.html%3Fxref%3D1) gitaar.

De gitaren die ik erop inruil zijn:
- USA fender strat uit 1987. Deze heeft bijna geen bucklewear. Wel een paar deukjes waarbij de lak nog in orde is. De pups zijn omgeruild voor een setje seymour duncansl nl lil59 op hals, duckbucker in t midden en een jbjr in de brugpositie. Kleur is rood met maple toets. Slagplaat is palisander rood. Koffer wordt bj deze gitaar bijgeleverd (geen ofiginele fender koffer)
- Gibson les paul studio uit 1993. Deze heeft een ebbentoets. Ook bijna geen bucklewear. Maar wel een viertal kleine butsjes op de rand van de body waardoor je het hout ziet. Pups zijn vervangen door Gibsons nl 496R en 500T. Hardware is goudkleurig. Kleur gitaar is bordeauxrood. Deze gitaar komt in de originele gigbag.
- Originele gibson 490R 4n 498T elementen alsmede 2 usa fender elementen (hals en midden)
- bijbetaling van 325 euro.

Gaarne verneem ik van jullie of jullie deze ruil zouden doen of niet.

Orpheo
24 april 2008, 00:20
alleen als die PRS je absolute droomgitaar is. anders zou ik het zonde vinden. het is gewoon simpel: droom je al jaren van die PRS, precies DAT model, en heb je weinig binding met de gitaren die je erop inruilt? dan is 't ok. Maar ik vind wel dat je heel veel inlevert voor 1 gitaartje...

Luke-wannabe
24 april 2008, 00:20
Misschien is het het wel waard, maar ik zou het nooit doen. Doe dat zonder die 350 eu ofzo.

guvnor
24 april 2008, 09:47
Je geeft aan dat het niet al jouw gitaren zijn. Heb je nog gitaren die vergelijkbaar zijn met de gitaren die je wilt inruilen?
Die PRS is namelijk een hele andere gitaar en mogelijk ga je voor bepaalde nummers toch een Strat geluid willen hebben of van een Les Paul...
Ik zou daarom alleen ruilen als ik nog een Strat en een Les Paul over zou houden in mijn collectie.

Ook zou ik niet bijbetalen. Zeker geen 325 euro...

petpas
24 april 2008, 09:49
Ik heb nog een usa strat en een gibson les paul standaard thuis staan die ik nooit wegdoe. De strat en les paul die ik mogelijk zou gaan inruilen bespeel ik bijna nooit.

almarvk
24 april 2008, 10:00
Ik zou het niet doen. De inruilgoederen + prijs lijkt mij een stuk hoger dan de PRS.

DBF
24 april 2008, 10:10
DOEN!!!!..... wat moet je nou met 2 Strats en 2 Les Pauls??? ;-)
Ik bedoel, als je van een gitaar 2 exemplaren hebt, dan is er eentje toch altijd favoriet...... kan je die andere net zo goed inruilen! Vooral als je (zoals je zelf aangeeft) er bijna niet op speelt......

Succes!

Arjan12
24 april 2008, 10:17
Even kijken wat die Fender en Gibson samen waard zijn hè. Als ze samen aan die waarde van die PRS komen en je hebt liever die PRS dan moet je het gewoon doen.

http://www.drgonzo.nl/userartdetails.php?id=902

Prijslijstje.

belfrink
24 april 2008, 10:22
Verkoop die gitaren gewoon en ga dan een PRS zoeken ;)

guvnor
24 april 2008, 11:21
Ik heb nog een usa strat en een gibson les paul standaard thuis staan die ik nooit wegdoe. De strat en les paul die ik mogelijk zou gaan inruilen bespeel ik bijna nooit.

In dat geval zou IK wel ruilen, maar zonder bijbetalen. Die gitaren + pickups zouden voldoende moeten zijn.

Rormo
24 april 2008, 11:21
Misschien is het het wel waard, maar ik zou het nooit doen. Doe dat zonder die 350 eu ofzo.

idd, zonder die 350 euro er bij lijkt het mij een prima deal. Met die 350 euro er bij betaal je gevoelsmatig toch wat te veel.

petpas
24 april 2008, 13:03
Thnx mates. Heb die gozer inmiddels al gemaild dat ik geen bijbetaling ga doen. Hij zal daar niet mee akkoord gaan dus de ruil gaat niet door. Jammer want t is een mooie PRS maar zoals jullie reeds zeggen ik leg er teveel voor neer.

Kim Wilson
24 april 2008, 13:18
Verkoop die gitaren gewoon en ga dan een PRS zoeken ;)
Dat is ook mijn advies.

Orpheo
24 april 2008, 13:19
ik kijk even bij tenten die dit soort prs'en verkopen, en ik herzie mijn mening. het valt reuze mee. die les paul studio gaat weg voor ongeveer 800E. die strat voor maximaal 1200E (ik ben minder bekend met fenders op de 2ehands markt dan les pauls) , de gibson pups voor 100, de stratpupjes voor ook 100. al met al, 2200E dus. met die 325 dus 2525E ongeveer, wat je betaald voor die gitaar. tuurlijk heb je zelf meer betaald voor die gitaren, maar deze gitaar zelf gaat toch al wel weg ind e winkels voor 2800+ euro. met artist package is het bijna 3800. maar deze heeft geen 10 top en geen headstock overlay etc etc. dus 2700E is een mooie prijs.

het KAN, maar alleen als je het echt graag wilt, en je deze gitaren 'wel kan missen'.

petpas
24 april 2008, 13:34
@Orpheo. Die gast had zijn PRS op marktplaats staan voor 1950 euro. Dus mijn inleg van beide gitaren incl rest is teveel. Ik wil de PRS graag hebben maar wel voor een redelijke ruil.

De enige reden trouwens dat ik akkoord was gegaan met de ruil is dat mijn strat me niet lekker in mn handen lag. Ik denk dat ik de hals ga verkopen en er een 90s hals op ga zetten waardoor ie weer ok speelt.

Arjan12
24 april 2008, 13:35
@Orpheo. Die gast had zijn PRS op marktplaats staan voor 1950 euro. Dus mijn inleg van beide gitaren incl rest is teveel. Ik wil de PRS graag hebben maar wel voor een redelijke ruil.

De enige reden trouwens dat ik akkoord was gegaan met de ruil is dat mijn strat me niet lekker in mn handen lag. Ik denk dat ik de hals ga verkopen en er een 90s hals op ga zetten waardoor ie weer ok speelt.

Die hals wil ik wel van je overnemen!

petpas
24 april 2008, 13:56
Die hals wil ik wel van je overnemen!

Moet eerst nog ff kijken wat de marktwaarde is van de hals maar ik zal je onthouden

hansoonk
24 april 2008, 14:11
ik kijk even bij tenten die dit soort prs'en verkopen, en ik herzie mijn mening. het valt reuze mee. die les paul studio gaat weg voor ongeveer 800E. die strat voor maximaal 1200E (ik ben minder bekend met fenders op de 2ehands markt dan les pauls) , de gibson pups voor 100, de stratpupjes voor ook 100. al met al, 2200E dus. met die 325 dus 2525E ongeveer, wat je betaald voor die gitaar. tuurlijk heb je zelf meer betaald voor die gitaren, maar deze gitaar zelf gaat toch al wel weg ind e winkels voor 2800+ euro. met artist package is het bijna 3800. maar deze heeft geen 10 top en geen headstock overlay etc etc. dus 2700E is een mooie prijs.

het KAN, maar alleen als je het echt graag wilt, en je deze gitaren 'wel kan missen'.

Een normale USA strat doet hooguit 650-750 Euro. Het totaal komt neer op zo'n 2000 Euro. Ik vind het wel een reele ruil als de waarde van de PRS is, zoals Orpheo aangeeft. De persoon die het accepteert moet per slot van rekening ook maar net behoefte hebben aan die spullen. Anders is-ie weer een hele tijd bezig om alles door te verkopen.

Sinner1980
24 april 2008, 19:40
Knappe gitaar die PRS, ik zou het gewoon doen gezien het feit dat je toch nog een les paul standard en een strat hebt liggen, dan maar een paar 100€ inleveren, that's life man :satisfie:

toneblo
24 april 2008, 19:45
Kijk, met 22 fretten ben je natuurlijk niet breed inzetbaar, ging het hier nu om de 24 fret versie van die prs, dan nog, houden die gitaren van je, kun je het ook mee!

Geen goede deal, nu heb je backup, dan niet meer!







....maar, dit is slechts mijn mening...