PDA

View Full Version : epiphone...



Coleus_Melus
23 april 2008, 21:03
hallo allemaal, ik ben nieuw hier, maar dat doet er even niet toe.

ik had laatst van een vriend van me een gitaar overgekocht, na een beetje research kwam ik erachter dat dit een vrij aparte gitaar is, ik heb wel verstand van gitaren, maar ik had nog nooit gehoord van een epiphone Stratocaster(!!!)

ik vroeg me dus af, is deze gitaar echt zo zeldzaam in nederland? want een collega van mijn werk heeft een lange tijd in een gitaar winkel gewerkt en er nog nooit van gehoord.

alvast bedankt voor de reacties!

Mr.Fingers
23 april 2008, 21:04
Kan wel hoor... epi heeft die ergens begin/mid jaren negentig geïntroduceert. Op zich niet veel soeps hoor (maken ze die krellen nog?)

EDIT:

http://www.freetimeweb.nl/home/picture/sub/gitaar/verzameling/epiphone_v.jpg
Een schoolvoorbeeld van een multiplexocaster...

EDIT2: Ik merkte net dat ze al in 1972 gemaakt werden... achja.

Hier de review (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Epiphone/Strat+Style/10/1)

Steffmeister
23 april 2008, 21:05
Welkom (doet er wel toe)

En waarschijnlijk Nee. strato is een soort niet een type. net hoe je het wil zeggen, kun je misschien iets meer over de gitaar vertellen misschien een foto posten. dat maakt het allemaal iets makkelijker ;)

Coleus_Melus
23 april 2008, 21:11
nee, ik heb geen foto toestel, kan wel zeggen dat het "ding" niet echt bepaald op die van hierboven lijkt, maar zal hem uitzoeken op internet zoals hij eruit ziet, maar dan helemaal in het zwart http://www.cpts-test.com/tombenford/epi.jpg
het is dus deze, maar dan helemaal in het zwart, bestaat uit een trem die bijde kanten op kan (wat de prs van die vriend dus weer niet kan, eerste vliegende trem?) en gewoon 3 single coils

vin
23 april 2008, 21:28
Ik heb zelf ook een Epiphone-Gibson strat.
Ook helemaal zwart alleen geen tremolo.
Hij lijkt op de tweede foto.
De vorige eigenaar vertelde mij dat hij 20 tot 25 jaar oud was.
Indertijd had hij er 1300 Gulden voor betaald zei hij.
Op zich speelt hij best wel aardig denk ik.
Heb nog weinig vergelijk alleen een Hohner Les Paul(ROCKWOOD).
En een strat van stagg.

robert-gitarist
23 april 2008, 21:34
Welkom!
Tsja Epiphone maakte inderdaad ook stratjes. Ze zijn niet echt zeldzaam hier in NL. Als je marktplaats in de gaten houd zie je wel dat er genoeg te koop worden aangeboden. Zeker geen slechte gitaartjes hoor! Epiphone maakt tegenwoordig nog wel een type strat maar die vind ik zelf de kop hondslelijk van.
Ik heb zelf een Epiphone super strat met Floyd Rose en nog meer tierelatijn er op. Heel mooi ding, lijkt op de S900 maar toch wijkt mijne af. Van mijn Epiphone heb ik echt nog geen afbeelding gevonden terwijl ik aardig wat aan het speuren ben gegaan op google etc :S
Tot paar jaar terug heb ik ook een gewone Epiphone strat gehad met de mooie oude kop erop (hockeystick vormig) en was een erg prettig gitaartje :)

Saf
23 april 2008, 21:38
de gitarist van mijn band heeft er ook zo eentje. Ook in het zwart. typisch geval van jaren 80 beginners gitaar. Niet super goed ofzo maar aardig. Vrijwel zeker van multiplex gemaakt (wat niet per definitie betekend dat de klank slecht is). Zie ze bijna altijd in de kleur zwart. af en toe eentje in het wit of in het rood.

Worden/werden met enige regelmaat aangeboden op marktplaats vaak een prijs rond de 75 tot 100 euro. Denk dat, dat ook wel reeel is. mischien ietsjes meer. Dit soort gitaren liggen (zeker sinds de komst van al die budget gitaren als stagg, keiper, baltimore etc) niet zo super best in de markt.

In ieder geval wel veel plezier ermee. Zijn ook heerlijke gitaartjes om wat aan te doe het zelven anders elementen, kleurtje etc.

Rob74
24 juni 2008, 17:11
Ik heb ook zo'n Epi Superstrat, heb al eens geïnformeerd op het Gibsonforum, onduidelijk of het nu een Koreaan of toch een made in USA is (die van mij heeft een gewelfde top en gelijmde hals). In ieder geval een lekker fout gitaartje. Heb wel de pickups en de Floyd Rose vervangen, nu is 'ie helemaal top.
Foto's zie link:
http://forums.epiphone.com/Default.aspx?g=posts&t=830

janpetrarca
25 juni 2008, 14:40
Nooit geweten dat Epiphone ook Stratjes maakte.

RoelTM
25 juni 2008, 15:03
ik ken iemand die iemand kent (;)) die ook een Epi Strat heeft...
hij woont ook in aalten, dacht ff dat jij dat was...
maar jij heet michel toch???