PDA

View Full Version : snaren appart kopen ...



erinus
23 april 2008, 18:14
ik vraag me af of je de snaren van je gitaar nergens appart kan kopen want ik moet ze altijd per 6 kopen ( heb nog niet veel ervaring eh :satisfie: ) maar ik heb hier nu al 3 series snaren liggen waarmee ik niets doe en het is altijd de dunste e snaar die kapoetch gaat ...

Sartsj
23 april 2008, 18:18
Dit kun je natuurlijk beter bij een winkel zelf vragen, aangezien het een keuze is van een winkel zelf, maar de meeste zullen toch wel losse snaren hebben liggen.

nevyn292
23 april 2008, 18:40
ik kan gewoon nieuwe losse snaren halen bij de lokale muziekhandel, geen probleem hoor, gewoon even vragen

gitaarvrouwtje
23 april 2008, 18:42
het is beter om toch al je snaren te vervangen, het is inderdaad altijd de hoge E die eruit knalt, maar je kunt toch beter een compleet setje vervangen, oude snaren daar is de rek wat uit, als je er dan een nieuwe snaar bij op zet krijg je niet zo n mooi geluid weer

ik vervang snaren als t ff kan (en afhankelijk van hoeveel ik speel) 1x per maand op mn akoestische gitaar,( maar snaren zijn snaren en dat verschil zie ik dus niet zo met electrisch)
als je hoge E knapt, kun je er vanuit gaan dat de rest ook wel vervangen kan worden, je kunt eigenlijk beter niet wachten tot er wat knapt

Mr.Fingers
23 april 2008, 18:48
Niet als ze na 2 dagen al knappen...

ik kan ze apart kopen in de plaatselijke winkel, per setje dat ik koop, zorg ik dat ik een extra E-snaar heb.

heavy-metal-thunder
23 april 2008, 19:01
af en toe koop ik wel eens een losse mi snaar, maar hiervoor betaal ik 1 euro. Als ik mijn snaren in bulk koop in Duitsland, betaal ik amper een 4-tal euro voor een ganse set.

Tupelo
23 april 2008, 19:06
Ik breek nooit snaren. :satisfie:

Knbr
23 april 2008, 19:11
ik ook nooit vervang ze gewoon om de zoveel tijd

Barkeepert
23 april 2008, 19:16
Ah, in het begin breek je altijd wel een paar keer snaren. In de eerste paar weken heb ik geloof ik vier keer m'n hoge E en één keer m'n B snaar gebroken. Sindsdien niet meer tijdens het spelen, alleen laatst m'n B snaar omdat ik met eindjes afknippen niet helemaal goed op zat te letten. :p

Ik heb de eerste twee keer losse snaren gekocht, daarna setjes, altijd handig voor reserve. Hoewel ik de laatste keer toen ik die B snaar gebroken had met knippen geen reserve B snaar had....heb er toen maar een E snaar op gezet. :p

Jellyfish00
23 april 2008, 20:46
De eerste 2 jaar dat ik gitaar speelde heb ik m'n snaren niet eens vervangen (wist ik veel). Trouwens nooit eentje gebroken in die tijd, en ik rag toch behoorlijk..

MadSteven
23 april 2008, 22:01
:)



Toen ik pas begon brak ik veel snaren (moet je ook vooral met 90's punk beginnen, nee da's slim) op elektrisch.

Anno 2008 breek ik haast nooit meer een snaar.


Met bovenstaande bedoel ik te zeggen: het ligt ook aan je 'pick and strum'-techniek.

Riky
23 april 2008, 23:45
ze kunne zeggen over de klank wat ze willen, maar sinds ik op D'addario snaren 0.10 speel heb ik er nog nooit een gebroken... en ik doe echt niet zuiging met aanslaan, of met bends:)


als btw echt vaak je snaar knapt (dezelfde snaar vooral) moet je eens je gitaar laten nakijken. Er kunnen bramen aan zitten of verkeerd afgesteld zijn:)

gitaarvrouwtje
24 april 2008, 01:17
ik gebruik elixir snaren, en dat loont zich ook het geld dat ze kosten hoor, ik breek zelden een snaar, als ik er wel een breek is t de hoge E en soms de G snaar.
maar meestal wacht ik niet tot ik er eentje breek, en vervang ik de hele set bijtijds omdat het gewoon ook weer net is alsof je op een nieuwe gitaar speelt, ik weet niet of dat voor electrisch ook zo is want ik speel alleen akoestisch.

ik heb op t moment 0.12 elixir snaren op mn gitaar zitten en meestal zitten die er wel een poosje op
als ik er goedkope snaren op zet breek ik ook vaker een snaar.

elixir snaren kosten dan wel 20 euro voor een setje, maar zoals gezegd die kan ik ook veel langer laten zitten en ze klinken veel langer nieuw

koentjo
24 april 2008, 08:30
ik gebruik elixir snaren, en dat loont zich ook het geld dat ze kosten hoor, ik breek zelden een snaar, als ik er wel een breek is t de hoge E en soms de G snaar.
maar meestal wacht ik niet tot ik er eentje breek, en vervang ik de hele set bijtijds omdat het gewoon ook weer net is alsof je op een nieuwe gitaar speelt, ik weet niet of dat voor electrisch ook zo is want ik speel alleen akoestisch.

ik heb op t moment 0.12 elixir snaren op mn gitaar zitten en meestal zitten die er wel een poosje op
als ik er goedkope snaren op zet breek ik ook vaker een snaar.

elixir snaren kosten dan wel 20 euro voor een setje, maar zoals gezegd die kan ik ook veel langer laten zitten en ze klinken veel langer nieuw

Die elixers zijn toch met zon slick coating?
Ik had mn gitaar terug gebracht naar KeesDee voor een service beurt + nieuwe snaren, wist ik veel dat ze er van die gradde rakkers op zouden zetten... ik vind ze maar vervelend.

@ts, check je brug en kam, het kan zo zijn dat er een braam ofzo aan zit, ik heb dat een tijdje geleden gehad en dan maakt het niet uit hoe zacht je speelt, breken doen ze toch wel.

als hier je probleem ligt zou ik een klein vijltje pakken en de braam voorzichtig wegvijlen,

gitaarvrouwtje
24 april 2008, 10:03
ja die hebben zo n coating, ik vind ze prettig spelen.

Riky
24 april 2008, 12:54
heb ook elixers op mn akoestische. Op electrisch zijn het imo ondingen... heb al verschillende keren een elixer snaar geknapt met een setje van een maand oud.. Dus op electrisch vond ik het niet werken.

Akoestische speel ik niet zoo heel erg vaak op... paar keer in de week, maar daat gaat een setje bij mij echt bijna een jaar mee... en dan is het het geld wel waard.

Volgende setje voor akoestische is een setje D'Addario EXP. Dat is ook met zo'n coating. en stuk goedkoper. Kijken of die net zo lang mee gaan!

Frenk95
24 april 2008, 16:48
Zet gewoon een 010 setje erop. De snaren die je snel breekt zoals de hoge E zet je gewoon 1tje hoger op bijv. 012. Werkt prima!

Riky
24 april 2008, 16:49
electrisch heb ik altijd 0.10:) akkoestische ga ik nu een 0.12 steje proberen:)

het is trouwens niet zo dat een dikkere snaar minder snel breek hoor... want daar staat weer meer kracht op, dus meer spanning op dat ene breekpunt. de kans blijft relatief het zelfde denk ik..

Harry
24 april 2008, 17:00
ik brak in het begin ook steeds de dunste snaar, en dan ging ik telkens weer met een rooie kop naar de plaatselijke muziekwinkel, alwaar de uitbater me meelevend aan een nieuw snaartje hielp. Jaaaren later ben ik nog met hem naar Spanje gereden voor wat optredens. Hij kende me nog.

erinus
24 april 2008, 17:19
hmmm... dan zal ik het toch nog eens navragen in de winkel ...of gewoon andere winkel nemen .... beter nog

Don Capo
24 april 2008, 17:26
. Jaaaren later ben ik nog met hem naar Spanje gereden voor wat optredens. Hij kende me nog.

Zo'n koeienprintjasje valt ook wel op natuurlijk ;)

Harry
24 april 2008, 17:27
t is zebra !!!!!!

CrudeSapphire
24 april 2008, 18:36
2 Euries / snaar :p

bassej
24 april 2008, 19:52
in mijn begintijd ( zit ik nog in :P ) was er na 2 dagen een 'ervaren' gitarist die eerst m'n hoge e molt , daarna nog 1 ( draait met z'n onnozele hazzes de stemmechanieken tegen de klok in als de snaren losser moeten :chicken: ) en sloopt dus nog 1. Maar daarna wel 10 euro betalen voor nieuwe snaren, en toen heb ik gratis een gekregen bij de muziekwinkel ( na aankoop van een stemapparaat) :D.

Don Capo
25 april 2008, 08:59
t is zebra !!!!!!
Zebra is toch eigenlijk gewoon een koe in een verkeerd lichaam....

Harry
25 april 2008, 11:55
een zebra is nog eerder een tijger in zwart/wit!

MarkV
25 april 2008, 12:04
Geheel off-topic, maar "appart"?? Ik neem aan dat de P toets op het toetsenbord een beetje bleef hangen... :chicken:

VDP
25 april 2008, 12:23
Geheel off-topic, maar "appart"?? Ik neem aan dat de P toets op het toetsenbord een beetje bleef hangen... :chicken:

Bedankt, echt waar.

Doordat de reactie uitbleef begon ik te twijfelen :(