PDA

View Full Version : prijs 2008 voor twinreverb en welk type



mrzeppos
23 april 2008, 13:57
ola,

ben aan het kijken voor een extra versterker erbij om fo alleen te rep of live mee te gaan. op dit moment speel ik op een de luxereverb van '77 dagt ik.
20watt. vorige week in de effenaar kleine zaal kreeg ik het advies om zachter te spelen ondanks dat we altijd de verstkers dwars op het podium hebben staan (om even aan te geven hoe hard die dingen gaan ;) ).
maar ik ben ben dus op zoek naar een derbij.
ik zit te twijfelen tussen basman top en twin reverb.
weet iemand me te vertellen wat de goeie jaren zijn van een basman en Twin reverb?
ik hoor en lees zo nu en dan dat je voor '72 moete zitten en geen 135w moeten hebben voor een twin.
sound die ik nu heb is rat dis + tubescreamer tesamen.
maar wil wat voller gaan klinken en iets anders tijdens rep en opnames.
de luxe reverb is lekker handig om mee te nemen, en wil niet 2 keer dezelfde sound..dat schiet nie op.
awel khoor eea wel


grtz M

the sure thing
23 april 2008, 15:42
Voor een twin: idd de 100W versie ZONDER mastervolume (vanaf ongeveer 72 gingen ze een mastervolume erin bouwen). Met mastervolume is op zich ook niet verkeerd, maar ik heb de versie gehad waarvan de mastervolume ook nog een push/pull functie had (gain) en die klonk te fel en niet warm. Van Bassman heb ik geen verstand :D Welk ANDER soort geluid zoek je? Alleen voller?

pimmetje
23 april 2008, 16:48
Volgens mij is die met push/pull MV al van na '76... en dan zit je in 't 135w gebied. Die wil je idd niet, maar die "voor '72" kan je volgens mij wel oprekken tot "voor '76".

Als je je deluxe reverb nu al soms te hard vindt gaan, wil je toch geen Bassman of Twin zonder MV? :D

Joey Handsome
23 april 2008, 16:55
Een vriend van me heeft er een van eind 73 begin 74 (was aan elco's te zien volgens amptech) en die heeft een pushpull master en is 100 watt. Klinkt helemaal niet schel, maar warm. Vette bak en een pedalenvreter.

mrzeppos
23 april 2008, 18:44
hey thanx voor de fast replys !!

uhhhhh wat wil ik eigenlijk
voller en warmer klinken.
2 speakers klinkt al wat breder niet?
en wat is de prijs voor zo'n 72 tot 76 bakkie?
en wat is de prijs voor een van voor 72 ongeveer?
en waar moet ik op letten als ik eens ga kijken?
serial number tuurlijk eerst opvragen enwat pics

grtz khoor eea wel
thanx

the sure thing
24 april 2008, 09:46
De prijzen varieren van ongeveer EUR 600 tot EUR 1.100,-. Dat hangt allemaal af van de staat van de amp (beschadigingen, of ie nog origineel is), of ie onlangs nog nieuwe buizen heeft gehad (factuur erbij) en/of welke speakers erin zitten. Zonder mastervolume in goede staat gaan ze denk ik wel voor EUR 1.100 of meer weg. Je ZOU kunnen overwegen om een gebruikte reissue te kopen: veel forummers zijn bij het lezen van deze zin nu op weg om een brandend kruis in mijn voortuin de gaan zetten, maar ik heb er nu inmiddels over 2 reissues gespeeld en ik vond ze zeker niet slecht klinken!

Joey Handsome
24 april 2008, 12:17
Ik heb hier nog een reissue staan met twee keer Classic Lead 80 er in. Mag weg hoeft niet.

the sure thing
24 april 2008, 15:38
He MRZEPPOS, ik was vandaag toevallig in Leiden (Just Music) en daar hadden ze een Twin staan (silver face) ZONDER mastervolume in een ZEER goede staat! De uiterlijke staat was eigenlijk zo goed als nieuw!!! Ik heb m niet gehoord. Er was wel een mod aangebracht op de achterkant, maar niet drastisch, want een bestaand gaatje was voor een koptelefoonuitgang (?!?!!) gebruikt. Ze vroegen er EUR 1.500 voor, da's teveel, maar daar kan je nog wel EUR 300 vanaf lullen.... In deze staat ben ik ze heeeeel weinig tegengekomen....

Eko
24 april 2008, 20:18
Als je er gewoon op spelen wil, koop dan gewoon een reissue. Goed gebouwd en met garantie. Het verhaal van de nieuwe versus de oude versies is alleen maar de printplaat. Deze zou reparaties moeilijker maken. Veelal valt het mee en moet er aan de oudere versies veel vaker wat gerepareerd worden. Nogal wat onderdelen zijn na jaren van spelen en slechte opslag aan vervanging toe.
Een twinreverb heeft een heel mooi clean geluid tot op grotere volumes. Hij heeft wel een nadeel, z`n gewicht. Als je er regelmatig mee optreed en dus veel moet lopen sjouwen kom je er snel achter. De mooiste versies , qua geluid , zijn de `70`s met de oranje JBL`s . prachtig geluid , alleen merk tiljedood.
De prijzen voor de oudere versies zijn veelal gebaseerd op gebakken lucht en een mooi verkoop verhaal. Veel versterkers zijn niet meer origineel en upgrades zijn veelal eerder nadelig voor de prijs. De prijs voor een beetje gebruikte varieert rond de 1000,- voor een versie met mastervolume. Een versie zonder loopt op tot 1500,-+ als hij nog origineel is en ook de tolex nog heel. Een leuke versie om te kopen zou een The Twin kunnen zijn. De versies met de rode knoppen en de zarte tuimelschakelaars voor aan/uit en standby. Deze zijn nu het minst gewild en over 10 jaar natuurlijk weer helemaal hip en niet meer te vinden.

Chris Winsemius
24 april 2008, 21:21
Als je er gewoon op spelen wil, koop dan gewoon een reissue. Goed gebouwd en met garantie. Het verhaal van de nieuwe versus de oude versies is alleen maar de printplaat.

Helaas, verschil is meer dan de printplaat;
- onderdelen op de printplaat
- plaatsing gedeelte v/d onderdelen
- trafo's
- speakers

the sure thing
24 april 2008, 21:37
Een leuke versie om te kopen zou een The Twin kunnen zijn. De versies met de rode knoppen en de zarte tuimelschakelaars voor aan/uit en standby. Deze zijn nu het minst gewild en over 10 jaar natuurlijk weer helemaal hip en niet meer te vinden.Dat ben ik niet met je eens: "the Twin" (redknob) Fenders zijn al meer dan 20 jaar oud (gebouwd van 1987 t/m 1994) en NOG STEEDS niet gewild en terecht: het zijn karakterloze gitaarversterkers. Ik zou er nog niet een voor EUR 300 (ze worden aangeboden voor EUR 500) willen kopen omdat je er weinig mee kan. Deze Fenders zijn over 10 jaar nog steeds niet populair. Ze lijken qua geluid echt NIET op een Twin reverb!

Dosmanos
24 april 2008, 23:41
Yep,

Red knob twins klinken - naar mijn mening - ruk en levenloos. Zoals Chris eigenlijk al aangaf, Trafo's, condensatoren en speakers zijn belangrijk voor een goede tone. Wat dat betreft is de point to point of PCB discussie minder relevant.

Vroege silverfaces kunnen uitstekend klinken. Latere versies - heb het over de twin met name - zijn wat steriel en levenloos. Sommigen zeggen dat de UL versie niet te redden is, maar ja...
Ik vind in algemene zin de reïssues dunner en sterieler klinken. Het valt je pas echt op als je ze naast een blackface of een (vroege) silverface hoort.

Dosmanos

mrzeppos
25 april 2008, 08:49
heyhey kei bedankt !!!

kan er een kopen voor idd 1000€......kga next week even kijken. maar eerst nog wa rondneuzen en mee info halen
dus zoals ik begrijp toch een reverb zonder mastervol en voor '72. dan betaalt ge wss wel een royale prijs...maar mijn gevoel zegt dat ge dien prijs achter 10 jaar minstens terug krijgt...ze worden immers zeldzamer ??
verders eerst mijn vrouw de oren van de kop zagen en de boot verkopen ;)

dan ga ik deze week nog effe een bericht postte voor welke pick-ups het beste op ene jaquar en jazzmaster (lefy japan) geplaatst kunnen worden voor een betere sound
thanx en ik zie de reply's wel weer komen

zep

the sure thing
25 april 2008, 09:16
Jahoor, oude Fender Twin reverbs blijven hun prijs behouden. Als je er eentje kan kopen die uiterlijk in zeer goede staat is, schaf den gelijk een hoes aan of bouw een flightcase.

Joppnl
25 april 2008, 15:17
de beste upgrade die ik voor mijn Fender Twin heb gedaan waren andere speakers.

Een wereld van verschil.

Ik heb er Eminence Legend 125 in gezet en het klonk veel en veel warmer. (maar er zijn vele soorten speaker vervangers)

Hou er daarnaast rekening mee dat je toch ook een keer nwe buizen wilt/moet.

Vorig jaar mijn Twin (met bijbehorende hernia) verkocht maar t blijft een super-versterker met name als je clean geluid wilt hebben.

De mijne (met master vol maar wel 100W en in top staat en met deze speakers voor 900 toendertijd verkocht).

Succes.

paulusdeBKB
25 april 2008, 15:26
Wat brengt dat vandaag de dag nou op, zo'n hernia?

Joey Handsome
26 april 2008, 16:23
heyhey kei bedankt !!!

kan er een kopen voor idd 1000€......kga next week even kijken. maar eerst nog wa rondneuzen en mee info halen
dus zoals ik begrijp toch een reverb zonder mastervol en voor '72. dan betaalt ge wss wel een royale prijs...maar mijn gevoel zegt dat ge dien prijs achter 10 jaar minstens terug krijgt...ze worden immers zeldzamer ??
verders eerst mijn vrouw de oren van de kop zagen en de boot verkopen ;)

dan ga ik deze week nog effe een bericht postte voor welke pick-ups het beste op ene jaquar en jazzmaster (lefy japan) geplaatst kunnen worden voor een betere sound
thanx en ik zie de reply's wel weer komen

zep

Beetje offtopic, maar ik raad je Curtis Novaks pickups aan. Hele mooie vintage sound voor je Jaguar. Heb ze zelf ook. Man is vriendelijk en bouwt ze naar je wensen. www.curtisnovak.com

Joppnl
27 april 2008, 14:41
Wat brengt dat vandaag de dag nou op, zo'n hernia?

was een zgn 'package deal' dus het één mét het ander :-)

mrzeppos
30 april 2008, 12:33
hey,

ben gisteren bij mijn vaste reperateur geweest, en heb ff pver vanalles gebabbeld. Erg relaxte en betrouwbare gast. (had mijn ac30 stuk... 1 uur aan gemeten en gedaan (kortsluiting) eindconclusie eindlamp RIP. kosten totaal 25€.) nu had die het volgende allemaal staan.
fender deluxereverb 6X (heb ik zelf ook een ) en over speakers gesproken. hij liet me spelen op al de luxejes die allen verschillende speakers hadden, man wat een verschillen. om zeker te zijn dat het verschil om de speakers ging hebben we nog enkele speakers geswitched met versterkers en tuurlijk heeft iedere deluxereverb een iets ander geluid maar de speakers gaven het verschil.
de beste sounds (vond ik dan ) ga die fender met ene orginele fender speaker met platte speaker magneet.die gaf een erg coole crunch bij open draaien.
daarna nog gespeeld over een bassman blackface top 1965 ook erg goed geluid en over een twin '74 100W met mastervol.
dien gast zei dat het allemaal dikke zever was dat die zonder mastervol slechter klonken, want as ge naar het bedradingscircuit kijkt dan ziet ge als dien master helemaal open staat dus as ge clean wilt spelen het indentiek is als die zonder mastervolume.dus dat neem ik dan ook aan , want ik vind da wel een betrouwbare gast.
dus nu ben ik ana het twijfelen met zonder master vol of ene bassman kopen (bassman is live wel handig, scheelt erg wa gesjouw).
verder nog de vraag als iemand weet wat de invoerrechten zijn vanUSA om vantuit daar wat te kopen want dat gaat stilaan ook wel intressant worden met dien dollar koers.

grtzz zeppos

Pepe
1 mei 2008, 13:10
Die red knob twin (waar Robben Ford nogal eens op speelt) vind ik dus wel een prima amp maar je moet hem niet vergelijken met een silverface geluid. Die silverfaces kunnen onderling trouwens erg verschillen, van warm/helder/pushy tot koud/stijl & pinnig , afhankelijk van bouwjaar en historie. Dat geldt voor alle silverfaces wat mij betreft.
De red knobs klinken wat droger en wat smoother, lekker ronkend als ze de vervorming ingaan. Niks mis mee. Misschien niet de eerste keus voor een rauw bluessoundje maar voor een sonore Hank B Marvin issie top.

the sure thing
1 mei 2008, 14:16
dien gast zei dat het allemaal dikke zever was dat die zonder mastervol slechter klonken, want as ge naar het bedradingscircuit kijkt dan ziet ge als dien master helemaal open staat dus as ge clean wilt spelen het indentiek is als die zonder mastervolume.dus dat neem ik dan ook aan , want ik vind da wel een betrouwbare gast. Het gaat ook niet per se om de mastervolume die erin zit, het gaat om ANDERE trafo's die ze rond de tijd van het verschijnen van de mastervolume zijn gaan gebruiken. En: laat ook je eigen oren het oordeel vellen.... Ik heb een paar dagen geleden een uitgebreid True Bypass experiment gedaan en de resultaten daarvan waren ook anders dan ik had verwacht. En Pepe heeft gelijk dat 2 silverface Twins identiek kunnen zijn, maar (zeer) verschillend kunnen klinken. Maar alsjeblieft GEEN redknob Twin :)

Joey Handsome
1 mei 2008, 14:29
Iemand de Super Twin Reverb wel eens gehoord? Hoe is die?

Laatst nog bij een concert Twin Reverb II head gehoord over een Marshall cab. Klonk niet verkeerd moet ik zeggen. Wel anders dan de silverface twins die ik gewend ben.

Pepe
1 mei 2008, 14:36
De Supertwin doet me denken aan de Fender 75; notoir te hard en te zwaar, no fun ampie voor kleine clubs maar op een groot buitenpodium zullen ze best hun plek hebben.

fenderben
1 mei 2008, 19:30
Volgens mij is die met push/pull MV al van na '76... en dan zit je in 't 135w gebied. Die wil je idd niet, maar die "voor '72" kan je volgens mij wel oprekken tot "voor '76".

Mijn Twin reverb: 1972 100 W met mastervolume en push/pull met JBL speakers! Heb ook ooit een sf 135 W van 1976 gehad, die klonk wel een heel stuk minder. Heb wel de mastervolume geheel 'open' staan. Het klinkt een stuk minder met mv op een lagere stand.

Chris Winsemius
1 mei 2008, 19:47
Mastervolume is vanaf '72

135 Watt is v/a '77; oa. hogere voedingsspanning, andere trafo's en 'n zgn. ultra-lineaire eindtrap en (helaas!) nog slordiger in elkaar gezet dan eerdere silverfaces (hoe ouder hoe netter gaat bij '63 tot '82 Fenders op).

mrzeppos
4 mei 2008, 12:18
heb der een op het oog nu...een '74 100 W pushpull vol, met ik dacht JBL speakers..1000€ met garantie en onderhoudsbeurt .

verder met mijn onnozele impulsieve kop dit mss gekocht
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260234536717
ist wat?

bassman 50W '67

Chris Winsemius
4 mei 2008, 12:29
heb der een op het oog nu...een '74 100 W pushpull vol, met ik dacht JBL speakers..1000€ met garantie en onderhoudsbeurt .

verder met mijn onnozele impulsieve kop dit mss gekocht
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260234536717
ist wat?

bassman 50W '67

Lijkt mij ok voor die TR als ie 'n volledige recap en retube heeft gehad en JBLs heeft en ook nog garantie

Bassman: waarschijnlijk nog laatste blackface circuit, ruiger dan de andere Fenders, minder clean

Septiem
11 mei 2008, 15:07
Ik heb onlangs een Twin Reverb gekocht uit '76 (dus met push/pull mv) met de oranje JBL speakers erin en in superstaat voor 875 euro. Dit was inclusief flightcase.
Klinkt als een klok! maar is idd errug zwaar (mede door de JBL's)

mrzeppos
31 mei 2008, 07:18
ola,

nog een dringend vraagje.
gka dit weekende voor een'74 100W kijken met MV

Fender Twin Reverb
met Celestion G12H100 speakers
heeft een zwart speakerdoek
weet iemand as da verschilt met een zilveren doek?
en wa mag dien prijs zijn daarvan?


thanx zeppos

Mr.Jay
31 mei 2008, 16:09
ola,
heeft een zwart speakerdoek
weet iemand as da verschilt met een zilveren doek?
thanx zeppos

donkerder ??

the sure thing
31 mei 2008, 16:17
ola,

nog een dringend vraagje.
gka dit weekende voor een'74 100W kijken met MV

Fender Twin Reverb
met Celestion G12H100 speakers
heeft een zwart speakerdoek
weet iemand as da verschilt met een zilveren doek?
en wa mag dien prijs zijn daarvan?


thanx zeppos Vanaf 1976 had de super twin reverb een zwarte voorkant. Dus lijkt me dat de zwarte speakerdoek niet origineel is. Celestions zijn ook niet origineel. Dus.... EUR 700 als ie verder in OK staat is?

mrzeppos
1 juni 2008, 08:47
ola thanx,

heb even niet meer gereageerd op forum omdat ik ffkes met een gebroken enkel int hospital heb gelegen...dus das 2 mnd niet live ;).

verdre bedankt voor de reactie,

hij vroeg 650 toen telefonisch eea angevraagd ('74 bleek na serienummer check '77 te zijn, en 100W zijn er niet veel meer gemaakt in '77, dus al vreemd)om niet voor niks 150km te rijden. daargekomen begon het al dat er een 10a zekering ipv een 5 amp inzat....vreemd. celestion speakers waren gesoldeerd en backplane (op foto niet te zien) dmv met plakband aan elkaar gehouden.
het vreemdste was dat er 2 100W spekaers inzaten en de TR 135W was.

idd speakerdoek had em ooit vervangen da wist ik.

kortom het hele verhaal rammelde langs alle kanten.

toen maar de bezinekosten en nog wa van de flightcase afgehandeld en deze meegenomen....kga volgende week maar voor den echte '74 ;)

was eigenlijk de bedoeling al voor dien echte '74 maar ik dacht dan deze weer door te verkopen.

grtzz zeppos

Joey Handsome
1 juni 2008, 14:43
Ik snap het echt niet. Waarom heb je hem gekocht? Het ding is een 135 watt versie die je niet wilt. Met speakers die er niet in horen en ook niet echt bij die bak passen. Waarom door verkopen als je het geld ook gewoon in je zak had kunnen houden en aan die van voor '74 uit had kunnen geven.

the sure thing
2 juni 2008, 08:53
Misschien heeft ie m voor EUR 200 kunnen kopen :)

mrzeppos
2 juni 2008, 10:44
hahhaha,

neenee ik heb alleen de matching flightcase gekocht.
de TR zaak stonk gelijk ne buffel ;)
ik ga deze week gewoon de '74 kopen gast komt morgen terug van vakantie en dan ga ik ffkes bellen.
verder heb ik net even mijn deluxereverb uit de flightcase gehald (inkl gestuntel met krukken ;) ) en wilde even het serienummer checken ik wilde zeker weten welk jaar die was ik zelf dacht '77 . nu check ik da nummer en kan het nergens terug vinden op sites ???
weet iemand elk jar die is?
A40198 met JBL speakers.

the sure thing
2 juni 2008, 12:56
Antwoord op al uw vragen met betrekking tot Fender amps:

http://www.ampwares.com/ffg/

Septiem
2 juni 2008, 13:41
volgens

http://www.tcguitar.com/articles/gagliano_pt5.html

uit 1974

mrzeppos
2 juni 2008, 15:46
yeps,

kzie ut ....bedankt !!!

klinkt die nog beter dan ik dacht ;)

grtz zeppos