PDA

View Full Version : London City Spitfire Probleem



Nils47
23 april 2008, 09:32
Ik heb laatst via Marktplaats een geweldige strat aangeschaft. De London City Spitfire Mk2. Hij speelt als een zonnetje, ik heb er nieuwe .11 snaren opgezet en hij is helemaal ge-intoneerd.

Probleem:
Clean klinkt hij geweldig! Maar op het moment dat ik de distortion intrap krijg ik op E-A-D-G snaren een verschrikkelijke bijtoon en klinkt hij haast schel.

Meerdere distortions geprobeerd! Nogmaals: clean klinkt hij geweldig. De snaren kletteren niet op de frets.

Weet iemand wat dit kan zijn??

Nils

Kim Wilson
23 april 2008, 09:35
Wat bedoel je precies, scheel of schel? En welk element gebruik je?

Nils47
23 april 2008, 09:44
Schel, sorry mijn dialect... Het maakt niets uit welk element ik kies. Het zijn wel elementen met staggered pole pieces, ik weet niet of dit qua distortion sound problemen kan geven?

Kim Wilson
23 april 2008, 09:45
Nee, staggered maakt niet uit. Heb je niet gewoon veel te veel hoog in je versterker? Wat voor amp heb je eigenlijk?

guvnor
23 april 2008, 09:58
Staan de elementen niet te hoog? Misschien is het string-pull die voor bijgeluiden zorgt.

Nils47
23 april 2008, 10:02
Nee zeker niet veel hoog, heb een Fender bass versterker met 4x10 Warwick speaker.

Ik heb ook getest op een Marshall JCM900 Met 4x12 en op alle versterkermodellen die binnen het Line 6 Toneport 2 pakket vallen. Daarnaast een Rat distortion geprobeerd en een Boss Mega Distortion.

Allemaal dezelfde rare klank.

Dick Wolkendeck
23 april 2008, 10:11
Staan de elementen niet te hoog? Misschien is het string-pull die voor bijgeluiden zorgt.

+1. Draai eerst je elementen omlaag en zie dan verder. We horen het wel.

Nils47
23 april 2008, 10:14
Ga ik doen, ik laat het weten!

frekie
23 april 2008, 10:54
Leuke pickup upgrade voor dit soort gitaren, prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar: GFS. Verkrijgbaar via de Ebay webshop Guitar Fetish. Zeker met de huidige dollar/euro koers een koopje.

Nielsje
23 april 2008, 10:57
pssst frekie,

je hebt al een tijdje pm van me liggen ;)

frekie
23 april 2008, 11:13
"pssst frekie, je hebt al een tijdje pm van me liggen"

Sorry Nielsje, reply is onderweg :speed:

Nils47
23 april 2008, 11:27
Leuke pickup upgrade voor dit soort gitaren, prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar: GFS. Verkrijgbaar via de Ebay webshop Guitar Fetish. Zeker met de huidige dollar/euro koers een koopje.

De prijzen zijn inderdaad laag! Welke pickups zijn aan te raden?

Nils47
23 april 2008, 18:12
Ik heb de elementen ook van hoogte veranderd, maar dit maakt allemaal geen verschil. Iemand nog een idee?

Dick Wolkendeck
24 april 2008, 11:48
Leuke pickup upgrade voor dit soort gitaren, prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar: GFS. Verkrijgbaar via de Ebay webshop Guitar Fetish. Zeker met de huidige dollar/euro koers een koopje.

Dan lijkt me dit een goede suggestie. Als de gitaar akoestisch geen bijgeluiden geeft, moet het wel in de electronica zitten.

no 1 hops
24 april 2008, 11:56
Dan lijkt me dit een goede suggestie. Als de gitaar akoestisch geen bijgeluiden geeft, moet het wel in de electronica zitten.de overdrive pedaal ook opnieuw ingesteld op deze gitaar?

Nils47
24 april 2008, 12:12
de overdrive pedaal ook opnieuw ingesteld op deze gitaar?

Ja, zoals eerder in het topic al gezegd: Verschillende distortions geprobeerd, en meerdere amps. Clean klinkt de gitaar geweldig met distortion krijg ik rare bijgeluiden op de bovenste aantal snaren. De hoge E en de B snaar daarentegen niet.

Ik heb ook geprobeerd de elementen te verlagen etc. Geen resultaat.

no 1 hops
24 april 2008, 16:01
Ja, zoals eerder in het topic al gezegd: Verschillende distortions geprobeerd, en meerdere amps. Clean klinkt de gitaar geweldig met distortion krijg ik rare bijgeluiden op de bovenste aantal snaren. De hoge E en de B snaar daarentegen niet.

Ik heb ook geprobeerd de elementen te verlagen etc. Geen resultaat.kijk eens of de veren aan de achterkant soms mee resoneren

Nils47
24 april 2008, 17:34
kijk eens of de veren aan de achterkant soms mee resoneren

Heb ik gechecked, dit doen ze niet......

no 1 hops
24 april 2008, 18:18
Heb ik gechecked, dit doen ze niet......vraag me niet wat het zijn, maar er is ook iets als wolftonen.
( en mechanisch nog even, ook de brug zadels staan op beide pootje en de veer rattelt niet mee?)

Nils47
24 april 2008, 18:52
Wolftonen ken ik niet, zou ook inderdaad niet weten wat het is. Nee de brugzadels hangen niet... staan vast, en de veren ook achteraan (zijn tijdens intoneren vrij vast komen te zitten...

Ik weet het ook echt niet meer wat het kan zijn... Het is ook echt alleen wanneer je met distortion speelt.

E-J
24 april 2008, 18:57
Vergaarde pickups dan...?

Frenk95
25 april 2008, 20:15
Wat voor versterker heb je erbij? Ik heb zoiets namelijk ook met een versterker; als ik gain om 5 ofzo heb, lijkt het alsof hij vol opengedraaid is.

pannekoek
25 april 2008, 20:20
kan je voor ons misschien een soundclipje maken?

Squier4ever
25 april 2008, 20:25
heb je wel een geaard stopcontact? als je dat niet hebt geeft icm single coils ook een hoop nare bijgeluiden, zeker als je distortion aanpleurt.