PDA

View Full Version : Hamer Vector XT nog ergens te krijgen in NL/EU?



Speeddemon
22 april 2008, 23:32
Gister is vlak voor m'n neus dit plaatje weggekaapt

http://i4.ebayimg.com/08/i/000/e9/96/d9dc_12.JPG

http://i12.ebayimg.com/06/i/000/e9/96/d8f5_12.JPG

en die had ik dus toch best graag eens willen proberen...

maar weet iemand of dit type Hamer (Vector XT) ook nog ergens in Nederland of evt. Europa te krijgen is? Musik Produktiv had ze eerst, maar is ook met de verkoop gestopt.

Of zou een Dean V79 (veel) beter zijn? Let wel, ik verwacht toch de elementen te vervangen (ik denk aan Duncan Custom Custom, DiMarzio Super Distortion+Air Norton. Hij moet 'chunky' klinken en goed stuwend zijn, voor 80's metal/rock.)

Orpheo
23 april 2008, 00:03
ik zou lekker voor deze gaan:

http://www.katanaguitars.com/guitar/g016/g016.html

ben je helemaal klaar, hoef je niet meer de pups te vervangen.

Speeddemon
23 april 2008, 00:09
ik zou lekker voor deze gaan:

http://www.katanaguitars.com/guitar/g016/g016.html

ben je helemaal klaar, hoef je niet meer de pups te vervangen.
Ik kan me nog een foto herinneren van jou, 'surfend' op een Edwards... :satisfie:

dus waarom zou deze dan wel goed zijn? Daarbij, budget speelt ook een rol natuurlijk...

Orpheo
23 april 2008, 00:17
Ik kan me nog een foto herinneren van jou, 'surfend' op een Edwards... :satisfie:

dus waarom zou deze dan wel goed zijn? Daarbij, budget speelt ook een rol natuurlijk...

tja, er waren diverse redenen om die gitaar te trashen ;) en laten we 't houden op 'jeugdig enthousiasme'

maar goed, waarom deze goed/beter zou zijn: fred dons heeft er eentje, een paar andere forumleden hebben er ook eentje (les pauls, niet deze Vee) en die zijn allemaal lovend erover. dat ik er minder blij mee was hoeft natuurlijk niks te zeggen :)

Speeddemon
24 april 2008, 18:44
Ik vind de vorm van de Edwards V alleen een stuk minder.
Te hoekig bij de heelpocket.

interessander
24 april 2008, 18:51
@Speeddemon, had je mn mail nog gehad?

almarvk
24 april 2008, 19:17
Als je specifiek Hamer zoekt moet je 's contact opnemen met forumlid CCC. Dat is hier dé verzamelaar en kenner van Hamer.

Speeddemon
25 april 2008, 01:18
@Speeddemon, had je mn mail nog gehad?
yep, en beantwoord.

Wizz
25 april 2008, 08:14
Hamer is nu van mijn nieuwe werkgever, Fender. Ik verwacht daarom dat in de loop van het komende jaar Hamer veel beter verkrijgbaar zal worden : De verschillende groohandels van de afgelopen jaren bogen al bij voorbaat het hoofd voor Gibson; "wij" van Fender geloven echter vurig in het merk, zeker nu Gibson het spoor een beetje bijster lijkt te zijn...

Wizz

omni
25 april 2008, 09:21
Lekker hé; Wij van Fender tegen hunnie van Gibson ;)
En ik maar denken dat het Fender was die het spoor een beetje bijster is…

Marc Oblivian
25 april 2008, 10:46
Ik vind Hamer mooiere gitaren maken dan Fender én Gibson :-)

Orpheo
25 april 2008, 10:52
Hamer is nu van mijn nieuwe werkgever, Fender. Ik verwacht daarom dat in de loop van het komende jaar Hamer veel beter verkrijgbaar zal worden : De verschillende groohandels van de afgelopen jaren bogen al bij voorbaat het hoofd voor Gibson; "wij" van Fender geloven echter vurig in het merk, zeker nu Gibson het spoor een beetje bijster lijkt te zijn...

Wizz

hoe bedoel je, bogen het hoofd?

Marc Oblivian
25 april 2008, 13:35
Tja...lijkt mij ook pijnlijk...

Wizz
25 april 2008, 21:41
hoe bedoel je, bogen het hoofd?

De laatste vertegenwoordiger begon er tegen mij niet eens meer over. Hamer was alleen interessant voor winkels die geen Gibson-dealer wilden of konden worden. Nu alleen nog de grootste winkels Gibson-dealer kùnnen worden en de meeste die ik ken het met een forse tegenzin- en slechts gedreven door commercie wìllen worden, voorzie ik gouden tijden voor PRS, Hamer, en allerlei kleinere merkjes die tot nu toe ondergesneeuwd werden door Gibson.

Wizz

Wizz
25 april 2008, 21:43
Lekker hé; Wij van Fender tegen hunnie van Gibson ;)
En ik maar denken dat het Fender was die het spoor een beetje bijster is…

:seriousf: Omdat ze jou hebben aangenomen ?

Wizz

Speeddemon
27 april 2008, 12:35
Jongens, beetje on-topic please, ipv dit het grote "verkopers-die-elkaar-afzeiken" topic wordt...


Er is misschien nog hoop, want de verkoper uit UK ging meerdere Hamer Vectors bestellen...

Ander vraagje tussendoor; qua sound, zit een Flying V dichter bij een Les Paul of een SG? Want indien SG, zou hij dus wel beter vol/dik klinkende elementen kunnen gebruiken.

Ik zat te denken aan DiMarzio Super Distortion + Air Norton (neck). Of wordt dat te zompig in een Flying V? Ik speel in een (zeg maar gerust DE) Priest Tribute band, dus het moet die 'chewy' 80's sound worden. Chunky, gedefinieerd, maar wel met voldoende power.

Wizz
27 april 2008, 13:05
Sorry Speed, ik was wel degelijk serieus hoor. Ik zou een V eerder een maffe SG dan een dito Les Paul noemen. Typisch LP is de relatief zware body, terwijl bij de SG de massa verhoudingsgewijs meer in de nek zit. Opmerkelijk is dat de huidige "chambered" Les Pauls mi klankmatig inderdaad een stapje in de richting van de SG gezet hebben.
Ik denk dat de pickup-figuratie die jij aangeeft perfect is, ik heb zelf ook goede ervaringen met Paf Pro in de nek en SD in de brug.

Wizz

omni
27 april 2008, 13:22
:seriousf: Omdat ze jou hebben aangenomen ?

Wizz

Nee hoor! ik weet niet wat je bedoelt, maar ik ben geen verkoper. Ik vind het alleen zo kinderachtig om van 'hun' en 'wij' te spreken. Ik heb zo mijn redenen om voor gibson te kiezen, maar om dan die ander af te gaan zeiken… Gibson is een miljoenen bedrijf wat recentelijk zijn koers heeft gewijzigd, maar om nu meteen te zeggen dat ze het spoor bijster zijn. Joh laat het lekker lossss…

Wizz
27 april 2008, 22:02
Hoewel off-topic, toch even een reactie : Met "het spoor bijster" bedoel ik puur en alleen de zakelijke koers. Ik bespeel zowel mijn Gibson LP Custom als mijn Fender Strat met veel plezier, en ik heb op de beurs prachtige nieuwe Gibsons gezien. Hoewel ik voor Fender ga werken, zal mijn volgende aanschaf waarschijnlijk een Gibson non-reversed Firebird worden, ik heb hem al gereserveerd. Wat dat betreft niets dan lof voor Gibson. Zakelijk gezien maken ze het echter de kleine en middelgrote winkels onmogelijk om op lange termijn dealer te zijn, en dat vind ik jammer en dom.

Wizz

pannekoek
28 april 2008, 00:03
De laatste vertegenwoordiger begon er tegen mij niet eens meer over. Hamer was alleen interessant voor winkels die geen Gibson-dealer wilden of konden worden. Nu alleen nog de grootste winkels Gibson-dealer kùnnen worden en de meeste die ik ken het met een forse tegenzin- en slechts gedreven door commercie wìllen worden, voorzie ik gouden tijden voor PRS, Hamer, en allerlei kleinere merkjes die tot nu toe ondergesneeuwd werden door Gibson.

Wizz


die jongens bij prs, hamer, fender, en veel andere merken lachen zich nu helemaal kapot aan de vergadertafel!
ik vind dat gibson afgelopen tijd veel goede stappen heeft gemaakt maar ook vele domme! ze moeten naar mijn mening om sommige besluiten terug komen anders gaat het hun kop kosten. helemaal het idee dat alleen de grotere winkels nog in staat zijn om gibsons te verkopen.
ik ben een groot fan van gibson en m'n gibson les paul is en blijft toch wel m'n main axe, maar ze moeten wel wat doen aan sommige ideeen van ze.
gr, stephan

drap
28 april 2008, 06:24
Wat hebben ze bij Gibson dan zo goed en zo fout gedaan pannekoek? Je speelde ook iets van een jaar ofzo? Dan heb je wel al veel wijsheid, wat best knap is. En toch heb ik het idee dat al die 'wijsheid' een beetje van dit forum komt...

Squier4ever
28 april 2008, 13:20
dikke plus 1 voor drappie!