PDA

View Full Version : tijd voor nieuwe pups/floyd rose in mijn peavey



pannekoek
22 april 2008, 22:13
beste forumleden,

zoals sommige van jullie mijn sig wel eens hebben bekeken, ik heb dus een peavey rotor exp en een roland cube te koop.
van dat geld wil ik graag een jackson rr5/rr24 of dean razorback kopen.

pure GAS dus... terwijl mijn peavey ongelovelijk lekker speelt en ik mijn cube regelmatig gebruik als ik bij iemand thuis ga jammen of voor thuis ipv die grote stack. mijn peavey rotor exp klinkt eigenlijk verrassend goed!

wat kleine upgrades kan mijn peavey al heel wat beter maakt dan dat ie nu is.

ik wil graag nieuwe pups erin zetten en eventueel een andere floyd rose.

ik heb 2 humbuckers nodig geschikt voor stijlen: metallica, iron maiden, dream theater/arch enemy(michael amott)/joe satriani
alhoewel iron maiden op strats speelt, wil ik geen single coils.

ik wil een mooi vol geluid geschikt voor vol klinkende solo's en stevige riffs

EMG/seymour duncan/dimmarzio/gibson pups? etc etc?


ik heb de zoekfunctie gebruikt en wat topics door gelezen maar ik ben niet veel wijzer geworden.

ik speel over een marshall jvm410h met als enige effect: een rmc rmc 2 wah.

mijn main gitaar is een gibson les paul

groeten, stephan

pasqual
22 april 2008, 22:49
hey pannekoek,

als je floyd weg wilt doen, stuur me dan ff een foto per pm, ik heb wel interesse.
als die peavey zo goed klinkt, waarom dan andere pups?

groeten Pasqual.

Orpheo
22 april 2008, 22:49
pff lastig. redelijk divers allemaal. wat voor hout is je gitaar?

ik zou in IEDER geval gaan voor een air norton in de hals, ongeacht het hout, en voor de brug, tja... kent armstrong motherbucker is heel lekker, prails is heel lekker, JB is lekker (in een LP), superdistortion (in een stratstyle gitaar van alder of ash), de duncan custom is fijn, de custom5 is fijn, de tonezone is ok voor in een gitaar van basswood.

qua floyd: gotoh floyd of OFR. beste voor je geld. simpel.

pannekoek
22 april 2008, 23:08
de body is mahogany, neck mahogany en rosewood toets

pannekoek
22 april 2008, 23:10
hey pannekoek,

als je floyd weg wilt doen, stuur me dan ff een foto per pm, ik heb wel interesse.
als die peavey zo goed klinkt, waarom dan andere pups?

groeten Pasqual.

de gitaar klinkt goed maar de pups vallen soms een beetje tegen, ik heb de gitaar zelf afgesteld en met de ontzettend lage actie speelt ie waanzinnig goed. ik krijg spijt als ik hem voor te weinig weg doe, als ik het bod krijg wat ik wil gaat ie weg maar ik ben niet van plan lager te gaan.

ik wil er voorlopig nog mee door kunnen en eventueel met andere pups word het een blijvertje, dan werk ik maar 4 maanden langer voor die 600 euro die ik misloop.

Orpheo
23 april 2008, 00:06
mijn keus:

hals: air norton, jazz, motherbucker, bluesbucker
brug: superdistortion, air norton, JB, bluesbucker (ja, toch wel, hoe raar het ook moge klinken ;) ), painkiller, motherbucker, prails.

uit die pups zou ik een setje maken.

pannekoek
23 april 2008, 00:10
mijn keus:

hals: air norton, jazz, motherbucker, bluesbucker
brug: superdistortion, air norton, JB, bluesbucker (ja, toch wel, hoe raar het ook moge klinken ;) ), painkiller, motherbucker, prails.

uit die pups zou ik een setje maken.

uit welke waarnemingen maak je de keuze voor die pups?

t is geen standaard antwoord zoals: neem gewoon emg 81/85 en klaar. deze pups die je opnoemt ken ik niet dus ik weet niet wat ik kan verwachten :P

Orpheo
23 april 2008, 00:23
uit welke waarnemingen maak je de keuze voor die pups?

t is geen standaard antwoord zoals: neem gewoon emg 81/85 en klaar. deze pups die je opnoemt ken ik niet dus ik weet niet wat ik kan verwachten :P

selectie uit de pups die ik gehad en/of getest heb.

ik heb deze pups gekozen op warmte, punch en strakheid. Het hangt namelijk af van je eigen voorkeuren. maar goed, om het heel makkelijk te houden, de klassieker:

superdistortion in brug en air norton in de hals voor een warm, agressief, stevig geluid met lekkere harmonics en warm. de air norton in de brug is strakker dan de superD, met mooiere harmonics, en iets helderder, mar bij lange na geen JB.

een jb/jazz setje als het allemaal wat helderder moet, als je bv ook met die gitaar wat funky dingen wilt spelen. het setje is smooth, maar met wat meer korrel en meer 'grit' en wat agressiever.

de tonezone valt voor mij af, omdat die niet klinkt in een mahonie gitaar

de bluesbucker set is heel helder. beetje tussen een jb en een air norton, maar zeker niet schel. Denk aan een p90 zonder brom, en dan nog dikker, feller, pittiger. in de hals geeft 't je een heel romig geluid.

de painkillerset is heel duur, maar wel geweldig lekker. agressief, superstrak, veel punch, clean niet superopen, maar ook niet heel compressed, gewoon perfect voor die muziek.

de prails zijn heel veelzijdig, en als humbucker klinkt ie echt heel lekker. beetje als de bluesbucker.

de motherbucker is een alleskunner. van lichte funky slagjes tot dikke superstrakke metalriffs en van warme blueslicks tot dichtgesmeerde, belachelijk pinnige rocksolo's. ik heb de motherbucker voor mijzelf al genomineerd als de pickup van het jaar.

Orpheo
23 april 2008, 00:25
of gewoon uberhaupt IEDER setje van kent armstrong. ze kosten geen drol, en klinken superb. mijn setje heeft me 80E gekost, inclusief verzenden. mijn prails was ook 80E, maar wel 20E belasting (kloothommels!).

ze hebben ook een setje 'ultradistortions' en dat is het superstrakke van de JB maar het warme van de superdistortion. het heeft grit maar niet zo erg als de JB of emg81. het is warm, maar niet zo modderig soms als de superd.




oh, trouwens, Ricktekent: zit ik nu weer mijn mening op te dringen? zo ja, dan haal ik deze posts wel weer weg.

pannekoek
23 april 2008, 00:29
selectie uit de pups die ik gehad en/of getest heb.

ik heb deze pups gekozen op warmte, punch en strakheid. Het hangt namelijk af van je eigen voorkeuren. maar goed, om het heel makkelijk te houden, de klassieker:

superdistortion in brug en air norton in de hals voor een warm, agressief, stevig geluid met lekkere harmonics en warm. de air norton in de brug is strakker dan de superD, met mooiere harmonics, en iets helderder, mar bij lange na geen JB.

een jb/jazz setje als het allemaal wat helderder moet, als je bv ook met die gitaar wat funky dingen wilt spelen. het setje is smooth, maar met wat meer korrel en meer 'grit' en wat agressiever.

de tonezone valt voor mij af, omdat die niet klinkt in een mahonie gitaar

de bluesbucker set is heel helder. beetje tussen een jb en een air norton, maar zeker niet schel. Denk aan een p90 zonder brom, en dan nog dikker, feller, pittiger. in de hals geeft 't je een heel romig geluid.

de painkillerset is heel duur, maar wel geweldig lekker. agressief, superstrak, veel punch, clean niet superopen, maar ook niet heel compressed, gewoon perfect voor die muziek.

de prails zijn heel veelzijdig, en als humbucker klinkt ie echt heel lekker. beetje als de bluesbucker.

de motherbucker is een alleskunner. van lichte funky slagjes tot dikke superstrakke metalriffs en van warme blueslicks tot dichtgesmeerde, belachelijk pinnige rocksolo's. ik heb de motherbucker voor mijzelf al genomineerd als de pickup van het jaar.

die motherbucker houd ik in gedachten.

bedankt,