PDA

View Full Version : Welke les paul



Jdrokker
22 april 2008, 17:41
Hallo,

ik heb een vraagje over welke les paul ik kan kopen nou wou ik graag weten welke merken er zijn en welke het meest op gibson lijkt kwa geluid en niet heel duur is want ik ben niet de rijkste

bvd

josszee
22 april 2008, 17:42
Epiphone :hippie: :hippie:

Levitation
22 april 2008, 17:43
Waarom geen leestekens gebruiken?

En als het zoveel mogelijk op Gibson moet lijken heb ik maar één antwoord => Epiphone.

Rutger
22 april 2008, 17:43
De mijne :D

Maar wat is 'niet heel duur' precies in euro's?
Les Paul kopieen zijn er zoveel als turken in Amsterdam, dus je moet iets specifieker zijn met wat je precies wilt.

Orpheo
22 april 2008, 17:56
epi? bij lange na niet!

greco
tokai
burny (oudjes!)
edwards
Navigator

en zo kan ik nog wel doorgaan. die tenten maken goeie les paul kopieen. epi maakt crap.

LPLC: mijn dank, orville ook nog.

LP_CL
22 april 2008, 17:58
epi? bij lange na niet!

greco
tokai
burny (oudjes!)
edwards
Navigator

en zo kan ik nog wel doorgaan. die tenten maken goeie les paul kopieen. epi maakt crap.
Voeg daar orville aan toe en je hebt ze allemaal. Deze zijn idd de beste. Veel beter dan de epi's.

Levitation
22 april 2008, 18:08
Voeg daar orville aan toe en je hebt ze allemaal. Deze zijn idd de beste. Veel beter dan de epi's.

Ook niet wat duurder? Een Epi LP standard heb je al voor 380 euro.

LP_CL
22 april 2008, 18:10
Tis nog steeds een stuk goedkoper dan Gibson.

Orpheo
22 april 2008, 18:25
de merken die ik genoemd heb zitten in de lijn van kwaliteit bij gibson. alleen iets goedkoper.

Sinner1980
22 april 2008, 18:50
Over wat voor bedrag praat je voor je gitaar?
Ik heb net een Gibson besteld en die kan je nu voor een goede prijs krijgen,
Gibson les paul studio kost nog geen €1000
Misschien ff sparen maar dan heb je ook echt wat

robert-gitarist
22 april 2008, 18:57
de merken die ik genoemd heb zitten in de lijn van kwaliteit bij gibson. alleen iets goedkoper.

Alleen vergeet je de oude Ibanez Les Pauls ;)

Die zijn ook super goed, tweedehands ook wel te vinden voor de prijs van ong. een Epiphone. tweedehands dan he. Nieuw worden ze helaas niet meer gemaakt. Mocht je er een zoeken, kijk dan of je er een kan vinden met gelijmde hals!

LP_CL
22 april 2008, 18:59
Alleen vergeet je de oude Ibanez Les Pauls ;)

Die zijn ook super goed, tweedehands ook wel te vinden voor de prijs van ong. een Epiphone. tweedehands dan he. Nieuw worden ze helaas niet meer gemaakt. Mocht je er een zoeken, kijk dan of je er een kan vinden met gelijmde hals!
Maar die zijn dan ook niet beter als de epi's...

macwilliams
22 april 2008, 20:25
En een lp van hohner dan of loop ik nu te vloeken in de kerk?? :chicken:

Bram+
22 april 2008, 20:56
Of als je niet persé een Les Paulkopie wil maar wel iets wat erop lijkt, de 'nieuwe' Ibanez ART serie begint ongeveer bij 300 eur.

http://www.ibanez.co.jp/products/eg_series.php?series_id=66&area_id=3&year=2008&cat_id=1

En zo zijn er meer merken die voor een lagere prijs kwalitatief redelijke 'Les Paulklonen' leveren. Denk aan ESP (LTD) of in een iets hoger segment de PRS SE serie. Lijkt mij persoonlijk leuker dan een échte kopie.

robert-gitarist
22 april 2008, 22:49
Maar die zijn dan ook niet beter als de epi's...

Die met geschroefde hals niet nee maar de gelijmde versie wel degelijk!
Gibson heeft destijds niet voor jan l*l een rechtzaak tegen Ibanez aangespannen ivm. de Les Paul copy's ;)