PDA

View Full Version : Sound



ramonnn
22 april 2008, 11:47
Hallo,

Ik ben helemaal weg van dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=hapJe1qeVZs&feature=related

Maar als hij een toon aanslaat blijft ie echt lang doorklinken,
wie kan me helpen aan dit geluid?
Of zeggen hoe ik die tonen zo lang laat doorklinken?

Mvg

Ramon

Of is er een patch te downloaden voor de Boss Gt8 met deze sound? :)

Zamalan
22 april 2008, 13:46
Ik kan vanop mijn werk niet aan YouTube maar om je een voorlopig antwoord te geven van dingen die het kunnen zijn met mijn beperkte kennis (4 maand gitaar):

1) Compressor: Zorgt ervoor dat alle geluid "ongeveer" even luid uit je gitaar komt. Waar het geluid anders al heel stil zou beginnen worden klinkt het nog steeds even luid. (Met een goeie portie gain krijg je ook een soortgelijk effect)
2) Sustainer: Lijkt op een pickup in de nek en houd de trilling van de snaar in gang. (bvb Jackson DK2S heeft een sustainic driver, is voorlopig de enige die ik al tegen gekomen heb)
3) Feedback: Door voor je versterker te staan houd de trilling van het geluid je snaar in gang.

Het kan natuurlijk ook een gitaar zijn met zeer lange sustain.

bassej
22 april 2008, 17:03
ik gok op de sustainer!":D

Zamalan
23 april 2008, 01:16
Ik heb net even gekeken en het ziet er naar uit dat hij gewoon een goede sustain heeft zonder hulpmiddelen.

piet elektron
23 april 2008, 08:25
Ik heb net even gekeken en het ziet er naar uit dat hij gewoon een goede sustain heeft zonder hulpmiddelen.

Ik heb niet het hele filmpje uitgekeken, ik vind GM een goede gitarist, maar soms ietwat langdradig.. :) Ik den dat hij idd weinig hulpmiddelen gebruik..

G.G.
23 april 2008, 09:36
ik gok op de sustainer!":D
Nee, het is een gitaar met alleen een brughumbucker en een volumepot. Ik gok op een gitaar met een waanzinnige sustain, die hij af en toe heel gecontroleerd laat feedbacken. Af en toe goot hij zijn volume langzaam open waardoor het ljikt alsof een toon langer klinkt en zijn vibrato rekt de lengte.

Negative K3 fan
23 april 2008, 13:28
en hij speelt met redelijk veel gain en staat ontzettend hard en laat zn gitaar gecontroleerd rondzingen.

artnaz
23 april 2008, 13:38
Ja, wat al eerder gezegd: goede gitaar, buizenversterker vol open, gain, en af en toe met volume spelen.

Overigens een meer dan geweldig nummer (dat concert moet ik nog zien te vinden)!

ramonnn
27 april 2008, 11:26
Dankjewel voor alle reacties!!

Ik weet genoeg..

GM is idd een geweldige gitarist en als je het
volledige concert weet uit te halen, laat me iets weten!

Mvg

Ramon