PDA

View Full Version : Fulltone distortion pro ervaringen?



the sure thing
22 april 2008, 09:45
Hallo,

Zijn er forummers hier die een Fulltone Distortion pro hebben? Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Mesa V twin. Ik gebruik dat pedaal alleen af en toe voor een solo, maar dat kan volgens mij ook met een kleiner (en lichter!) pedaal ook. Ik heb een keer deze Fulltone gehoord en dat klonk best goed! Ik ben op zoek naar een DIK vet sologeluid met redelijk veel compressie. Het liefst dus in een klein pedaaltje en volgens mij is deze fulltone daar goed voor instelbaar?

Ibanez666
22 april 2008, 09:59
Ik heb een DP-1 en ben er zeer tevreden mee. Het is geen gainmonster, maar ik gebruik heb voor de rocknummers a la ACDC/Deep Purple/Queen/Gary Moore en dan als slag. Als ik soleer boost ik hem met mijn TS-9 of SD-9 custom. Ik heb laatst een Blackstar HT-Dual geprobeerd en die was voor het solowerk wel goed, maar ik prefereer mijn DP-1 qua slag zeker boven de HT-dual. Ik denk wel dat er voor solos betere pedalen te krijgen zijn, maar goed da's natuurlijk aan persoonlijke smaak onderhevig. Als standalone pedaal voor solo's moet je bij de DP-1 denken aan de jaren 70-80 rock sound.

the sure thing
22 april 2008, 14:56
Nou, vanochtend naar Feedback (in Apeldorp.... eh... Apeldoorn) gereden en daar eentje uitgetest.... WAT EEN GEWELDIG PEDAAL!!!!! Ik heb m getest op een Fender Twin amp samen met een Japanse strat. Het pedaal zegt wat het doet (zie beschrijving Fulltone): het verandert je cleane geluid in een Marshall!! Ik vind het echt een super pedaal. Je hebt idd niet veel gain, maar een JCM 800 (of een 1959 maar dan voluit) kan je er ZEER goed mee imiteren! Dit had ik eerder moeten weten.... Het nadeel van de gain regelaar is dat je met de gain op nul al toch wat aardig gain hebt en de gain voluit is veel gain, maar "hi gain" zou ik het niet noemen. De andere (kleinere) potmetertjes zorgen ervoor dat je het geluid echter goed kan afstellen. Voor zwaar overstuurde solo's ga ik ff verder kijken, maar ik ga deze zeker aanschaffen. En misschien dat als ik m boost met mijn fulldrive of m'n TS, dit pedaaltje alsnog wat meer kan laten gillen.... Maar voor Van Halen solo's (en slagjes) of rock riffjes ah la Lenny Kravitz is dit pedaaltje echt super!!!

Ibanez666
22 april 2008, 15:02
Nou, vanochtend naar Feedback (in Apeldorp.... eh... Apeldoorn) gereden en daar eentje uitgetest.... WAT EEN GEWELDIG PEDAAL!!!!! Ik heb m getest op een Fender Twin amp samen met een Japanse strat. Het pedaal zegt wat het doet (zie beschrijving Fulltone): het verandert je cleane geluid in een Marshall!! Ik vind het echt een super pedaal. Je hebt idd niet veel gain, maar een JCM 800 (of een 1959 maar dan voluit) kan je er ZEER goed mee imiteren! Dit had ik eerder moeten weten.... Het nadeel van de gain regelaar is dat je met de gain op nul al toch wat aardig gain hebt en de gain voluit is veel gain, maar "hi gain" zou ik het niet noemen. De andere (kleinere) potmetertjes zorgen ervoor dat je het geluid echter goed kan afstellen. Voor zwaar overstuurde solo's ga ik ff verder kijken, maar ik ga deze zeker aanschaffen. En misschien dat als ik m boost met mijn fulldrive of m'n TS, dit pedaaltje alsnog wat meer kan laten gillen.... Maar voor Van Halen solo's (en slagjes) of rock riffjes ah la Lenny Kravitz is dit pedaaltje echt super!!!


Precies zoals ik hem ook ervaar. Ik boost hem met mijn TS-9 met niet al te veel gain en dan gaatie best lekker voor solos :-) Nou speel ik wel over humbuckers en het schijnt dat de DP-1 in eerste instantie voor single coils is ontwikkeld

Kim Wilson
22 april 2008, 15:07
Klinkt goed, Matthijs! Allemaal aan de Fender bakken, om ze met pedalen als een Marshall te laten klinken. :D

Wat kostte die DP-1?

Ibanez666
22 april 2008, 15:11
Klinkt goed, Matthijs! Allemaal aan de Fender bakken, om ze met pedalen als een Marshall te laten klinken. :D

Wat kostte die DP-1?

dr staan er 2 op marktplaats waar ze 175 voor vragen, maar ik denk dat tweede hands 150 of zelfs minder ook mogelijk is. De mijn heb ik voor 100 op de kop getikt, zgan, compleet met doosje en zo :-)

the sure thing
22 april 2008, 15:31
eeehhhh... Ik heb er net eentje gescoord voor EUR 175 :( Oeps... Nou, ja, in super goede staat met doosje. Nieuw zijn ze EUR 230 en Feedback had er toevallig ook een 2e hands, voor EUR 170. Maar die was afgeragd. Maar dat dit geluid door een Fender mogelijk was, had ik niet gedacht. En ik WAS een echte Marshall fanaat (ik heb behoorlijk wat oudere modellen gehoord en gehad) ik heb goede hoop voor de Fender liefhebbers!!!

Zo, kan mijn Mesa V twin in de verkoop (spam!!!!!!!!!!!)

the sure thing
22 april 2008, 15:34
Klinkt goed, Matthijs! Allemaal aan de Fender bakken, om ze met pedalen als een Marshall te laten klinken. :D En ook niet onbelangrijk voor de Fender Bandmaster bezitters.... Dit pedaaltje laat ook de bas intact! De meeste (goedkope) pedaaltjes snoepen aardig wat van het laag weg maar deze hield het laag goed intact. Dus kan die GE-7 blijven :)

Ibanez666
22 april 2008, 15:40
eeehhhh... Ik heb er net eentje gescoord voor EUR 175 :( Oeps... Nou, ja, in super goede staat met doosje. Nieuw zijn ze EUR 230 en Feedback had er toevallig ook een 2e hands, voor EUR 170. Maar die was afgeragd. Maar dat dit geluid door een Fender mogelijk was, had ik niet gedacht. En ik WAS een echte Marshall fanaat (ik heb behoorlijk wat oudere modellen gehoord en gehad) ik heb goede hoop voor de Fender liefhebbers!!!

Zo, kan mijn Mesa V twin in de verkoop (spam!!!!!!!!!!!)


eh sorry, ik denk dat ik gewoon veel mazzel heb gehad...Maar inderdaad, mijn Guyatone Bassman kloon beukt als een Marshall met de DP-1