PDA

View Full Version : Peavey 6505 tech.



RedBuell
21 april 2008, 23:27
Ik sta op het punt een 6505 te bestellen in de VS. hier moet natuurlijk wel een andere trafo in geschikt voor 220v ipv 110v. Waar kan ik dat laten doen, of beter nog is dat zelf te doen en waar kan ik dan het beste zo'n trafo halen en desnoods wat info opvragen?

Thanks..

jw009
22 april 2008, 00:25
Waarvoor neem je niet gewoon zo'n verlooptrafo van 220 naar 110v? Zal echt VEEL goedkoper zijn, dan heel je 6505 laten ombouwen.

RedBuell
22 april 2008, 12:48
Vanochtend ff een rondje gebeld met wat amp raparateurs, die aanbieding van die US 5150II is niet zo intressant als het lijkt. Inclusief belastingen en shipping komt ie ongeveer op €800,- dan nog iets met een ander trafo, een verloop trafo is wel goedkoop maar dan zit je weer met een doos extra en die dingen zijn best zwaar, laat ik de trafo in de amp vervangen ben ik ook iets van €150,- minimaal kwijt wat de teller op ca €900,- zet. Dan nog afwachten hoe de buizen zijn en als dat zou tegen zitten kom je nog iets van €150,- of zo verder, wat het totaal dan op een dikke €1000 zou kunnen brengen. Dan beter bij guitarbargains.com voor €1150,- een nieuwe 6505+.

Baker
22 april 2008, 16:07
je bent de zoveelste die wat dat betreft van een koude kermis thuiskomt...

RedBuell
22 april 2008, 16:41
Tja, heb wel vaker dingen via Ebay uit de VS gekocht en dat was altijd goed te doen, vooral ook omdat bepaalde goodies daar beter verkrijgbaar zijn. Ik denk dat het verschil in netspanning en het hoge gewicht van de amp nu roet in het eten gooien. Toch jammer als je een 5150II ziet voor net €600,- en als je dan gaat berekenen wat er bij komt dat je dan met shipping, invoerrechten, andere trafo en eventuele tubejob over de €1000,- komt als je tenminste niet al te optimistisch rekent.

JeanPaul du Vinnie
22 april 2008, 16:46
laat ik de trafo in de amp vervangen ben ik ook iets van €150,- minimaal kwijt
Reken maar wat meer voor een goede. Ik heb nog rondgekeken om in mijn versterker een nieuwe Europese transfo van Mesa te steken en die dingen kosten €300. Ik weet zelf nog niet of ik het nu ga doen of niet... misschien ooit, als ik wat geld over heb na een lucratieve vakantiejob of zo.

x.a.d
23 april 2008, 11:49
Een goede trafo is inderdaat erg duur! En je hebt van die omvormers voor er voor te zetten, maar ik ken ook iemand die een mesa had met zo'n losse omvormings trafo en dat ging goed tot iemand effe vast zijn versterker had aangesloten om hem te helpen en niet wist dat er zo'trafo tussen moest. Dan is het toch zuur als er rook uit je mesa komt. ( of peavey in dit geval.) Ik weet dat ze in boekel bij jukebox een 2dehandse EVH 5150 III hebben staan. Of wat je zegt een nieuwe voor 1150....nou ook al zou je dan 300 euro duurder zijn dan zou ik dat denk ik liever doen dan eentje uit amerika. Want het scheelt je bijna nix en als je problemen met het ding krijgt heb je echt een probleem! en daarbij, als je er een nieuwe trafo in zet zal je garantie ook een heel eindje vervallen. Maar ik snap de overweging wel....... suc6

JeanPaul du Vinnie
23 april 2008, 12:51
Ik zou persoonlijk ook echt voor een Europese gaan, hoor. Als het nu nog een vreselijk zeldzame versterker was die je enkel in de VS kan vinden, okee, maar zo'n 6505... en dan nog voor zo'n miniem prijsverschil. Da's het echt niet waard.

Minda
23 april 2008, 13:30
Check voor de lol eens bij de fabrikant: veel fabrikanten gebruiken dezelfde trafo voor 110 of 240 volt, er zit alleen ergens een schakelaar om de ingangsspoelen anders te gebruiken. Veel van die trafo's hebben namelijk 2 ingangsspoelen: in serie geschakeld bruikbaar voor 240V, parrallel voor 110.

Bij sommige zit er zelfs een schuifschakelaartje buitenop. Dan zou je snel klaar zijn...

Succes,

Geoffrey
23 april 2008, 21:37
Quakosten die er bij komen denk ik dat je inderdaad bij een europese Peavey 6505 blijft..
Ze zijn hier 2de hands wel niet zo makkelijk te vinden..

kirk19
23 april 2008, 21:47
importeren uit de us is goedkoper voor dingen die in europa geen of geen goede dealer hebben. Bv zoals ik gedaan heb: splawn importeren was redelijk goed te doen. Mesa importeren is ook aan te raden zelfs al ram je er een andere transfo in. Peavey daarentegen heeft te goede prijzen voor europa tov de states waardoor importeren en transfo veranderen niet interessant is

x.a.d
23 april 2008, 22:40
Plus nog alle moeite de je er voor moet doen...de service en garantie die een winkel je geeft. Dat is het echt niet waard...en Splawn...dat is gewoon niet te krijgen dus dn moet je indardaat iets...maar peavey...Gewoon hier kopen.