PDA

View Full Version : verschil tussen koch twintone en twintone II ??



levi
21 april 2008, 22:57
de naam zegt het eigenlijk al. Heb ongeveer 5 uur gezocht op de koch site. stond alleen maar iets over de twintone II. heb de zoek functie op deze site gebruikt maar heb nog niet gevonden wat ik Zocht. dus mijn vraag luid wat is het verschil tussen de koch twintone en de twintone II ?


alvast bedankt greetz levi.

Helter Skelter
22 april 2008, 00:16
De Twintone I is een 2 kanaalsamp en de TT II heeft drie kanalen of beter gezegd twee-en-een half kanaal. Het leadkanaal op de TT II heeft als extra een 'mode' die voetschakelbaar is en de sound een wat meer vintage-vibe heeft. Groot nadeel is imo dat die 'mode' de toonregeling, volume en gain met het leadkanaal deelt, dus eigenlijk is het niet eens een extra kanaal.

JohnLord
22 april 2008, 11:31
Op de Koch site kun je de manuals downloaden van zowel de Twintone I als de Twintone II. dan wordt alles duidelijk, mij wel tenminste.

levi
22 april 2008, 22:14
oke dankje wel maar is er geen verschil in geluid daar gaat het mij het meeste om dat de clean channel van de tt II beter klinkt dan de twintone 1? of weten jullie dat niet?

Herman
22 april 2008, 22:39
De twintone II heeft ook schakebare reverb wat de I (jammer genoeg) mist.

Daarnaast klinkt hij anders, maar niet heel veel. En misschien is mijn ervaring met de Twintone I en de Twintone II niet helemaal vergelijkbaar, aangezien ik mijn ervaring van de Twintone I baseer op mijn eigen twintone, en die heeft een andere speaker dan normaal (al zo lang als ik hem heb).

Wat mij voornamenlijk aan de 2e serie opviel is dat de bas knop van het cleane kanaal niet gek veel leek te doen. Daar moest je flink aan draaien voor wat meer bas.