PDA

View Full Version : nieuw album The Offspring



allochthomas
21 april 2008, 22:43
Na bijna 5 jaar released The Offspring eindelijk weer eens een album getiteld "Rise and Fall, Rage and Grace". album wordt gereleased op 17 juni van dit jaar.
zelf ben ik al sind jaar en dag fan van ze, dus ik kan niet wachten :) (hopelijk is hij beter dan splinter, want die vond ik persoonlijk niet zo goed)

alvast een nummer dat op het album staat: http://www.youtube.com/watch?v=7GnyNEtkD4Y&feature=related
(klinkt eigenlijk best lekker :D )

SGbanez
26 april 2008, 15:26
Veeet, eindelijk! Idd issie hopelijk beter dan Splinter en ligt het niveau hoger dan van hun laaste nieuwe nummer Can't repeat... Smash is denk ik wel een leuk streefniveau =p

allochthomas
26 april 2008, 17:43
Veeet, eindelijk! Idd issie hopelijk beter dan Splinter en ligt het niveau hoger dan van hun laaste nieuwe nummer Can't repeat... Smash is denk ik wel een leuk streefniveau =p
van wat ik van het nieuwe album heb gehoord klinkt het niet zoals smash, ze hebben ook gezegt dat je geen nieuwe smash willen maken. zolang ze maar weer geen rare dingen dingen gaan doe als hit that.

JV
26 april 2008, 23:26
als het smash niveau is vind ik het prima. maar als het ixnay niveau is ga ik dansen :p

Herman
29 april 2008, 19:00
Één van de eerste bands waar ik naar luisterde. En na 5 jaar mag er inderdaad ook wel weer eens een studio album komen! Maargoed, nog anderhalf maand geduld!

Over die nieuwe song, moest hem wel eerst een paar keer luisteren eigenlijk, maar ik denk dat ik hem toch wel vet vind. En ik hoop op het album gewoon veel lekker up-tempo werk wel eigenlijk, liefst nijgend naar het oude werk. Maar dat zal er wel niet in zitten.

Beter als Splinter? Moet te doen zijn denk ik, want ik denk toch dat ik dat wel het minste album vond van The Offspring, niet alleen kort, maar ik vond niet eens alle nummers echt goed (en dingen als Hit That hoeven van mij inderdaad ook niet).

Maargoed, we zullen zien! Ik ga nu eerst maar weer eens dat nieuwe nummer luisteren :)

Herman
11 mei 2008, 00:43
Het nummer Hammerhead valt nu in goede kwaliteit van de site te halen.

En misschien draai ik nog bij, aangezien ik hem net 1x geluisterd heb, maar het valt me een beetje tegen eerlijk gezegt.

Dingen die mij persoonlijk opvallen: Ik hoor er Bad Religion in terug, metname in de coupletten. En hoewel ik niks tegen Bad Religion heb, vind ik dit dan toch een beetje jammer. Ook vind ik het intro niet gek veel toe voegen eerlijk gezegt, zeker wanneer de drums er bij komt.

Ook vind ik het geluid vrij slecht, alsin, de gitaarsound. Nogal gelikt, te gelikt..en ik vind het ook niet echt een natuurlijke sound. Wel valt de toch wel typische Offspring sound er duidelijk in terug te horen.

Eens kijken of ik na een paar keer luisteren mijn mening wat bij schaaf :).

AART
11 mei 2008, 20:18
IK ben het deels met herman eens; het nummer is imo echt wel vet en beter dan een hoop singles van hiervoor en een echt offspring ragnummer(daar zijn ze goed in, splinter en conspiracy hadden maar een paar echte offspringnummers).

Jammerlijk eraan: Bob Rock, deze sound was op een metallica album vast heel vet geweest(doet me denken aan black), maar voor the offspring is het te gelikt, de sound moet rauwer.

ik denk dat het album wel ok wordt(afgaande op de livenummers die ze gespeeld hebben).

allochthomas
15 mei 2008, 23:09
heb hammerhead zitten luisteren en ik moet zeggen dat ik me wel groten deels bij herman en aart moet aansluiten. het klinkt allemaal wat gelikter dan ik van the offspring gewend ben, maar gelukkig kan je nog wel horen dat zij het zijn. al om al prima nummer en afgaand op wat ik gehoord heb krijgen we eindelijk weer eens een fatsoenlijk offspring cd.