PDA

View Full Version : soundwizzes hoe krijg ik de beste sound ?



joke
21 april 2008, 20:43
halo allemaal, ik speel met een ibanez ar300 uit 1982 die een beetje als les paul klinkt ( veel mid en een 4 khz piek) over mijn gt8 en dan line/headphones uit in een marshall valvestate 8008 in een oud ,stereo gesoldeerd jcm 800 kastje (2x celestion g12t75) die een reepje van achter open gelaten is om iets meer hoog te verkrijgen.
toch vind ik het geluid wat "net niet"!
te veel moderig mid (heeft de gitaar van zichzelf natuurlijk ook al ) en ik moet erg veel hoog toevoegen om een beetje de scheursound te laten "smeren "waardoor ik weer last krijg van die 4 khz pieken die ik dan weer moet dippen dus ; vicueuze circel syndroom here i come!
wie weet hier een oplossing op????
andere pre amp ? ,andere speakers ????
het geluid moet wel recht( is de 8008 wel volgens mij ) zijn want ik ga misschien in de toekomst zo de tafel in met die gt8 dus zou de meest ideale situatie zijn dat wat ik uit mijn set up rig hoor ik ook zo uit de p.a. moet zien te krijgen door de mengtafel in te gaan...

Orpheo
21 april 2008, 21:21
gt8 wegdoen, en een goeie amp kopen?

joke
21 april 2008, 22:52
nee orpheo , ik heb een boogie mark4 maar als ik 2x in de week speel heb ik weinig zin om met mijn in-ear monitoring een boogie mee te slepen om alleen headphone/rec uit te gaan ,besides dan moet ik allerlei externe effecten meezeulen en dat zit ervoor deze optredens in de gt5 en 8goed genoeg in.
ik speel al een hele tijd live op een gt5 waar ik door heel veel tweaken een hele strakke sound uit krijg en vele comlplimenten over krijg.
ik krijg het met een headphone wel uit een stereo versterker maar (nog) niet uit mijn nieuwe set voor thuis......
ik zoek slechts een manier om een hele goeie sound te krijgen uit bovengenoemde set up maar dat het bij optreed situaties bijna overeen komt met wat er uit de boxen (p.a.) de zaal in gaat .
een referentiepunt dus.

pannekoek
21 april 2008, 22:53
probeer andere pups!

De Beer
22 april 2008, 00:58
Full-range speakers IPV kleurende gitaar speakers gebruiken? dan heb je uit je eigen speakertje een vergelijkbaar geluid dat uit de PA gaat komen en tweek je daar dus al naar toe.

Ala Tech 21 Power Engines.

joke
22 april 2008, 07:16
mmmmh bedankt ,op zich gee verkeerde tip;
welke full range zouden in aanmerking komen dan ?

andere pups is geen optie ze zijn misschien wel iets te hot de super 58 uit de ibanez maar stock en dus wil ik de plank all vintage houden...

pol
22 april 2008, 16:21
mja, het is allemaal niet echt geweldig, boss gt-8 klinkt niet super, valvestate ook niet, en gt-75 speakers zijn ook maar schelle ondingen...

maar je moet ergens beginnen dus zeg ik : andere speakers, V30's ofzo.

goedkoop adresje voor celestions :


http://stores.benl.ebay.be/excess-audio-custom_Celestion-Speakers_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ8002920QQftidZ2QQt Zkm

als je recht geluid wil koop je anders toch een actieve monitor, maar hier ben ik geen fan van, goeie mic voor een goeie versterker klinkt toch beter.

DaveItUp
22 april 2008, 16:35
Sorry dat ik het zeg, maar die opsomming is wel echt een recept voor een kutgeluid als je 't mij vraagt....afgezien van de Artist natuurlijk. Wat is de logica achter deze setup vs een goede amp?

Orpheo
22 april 2008, 16:54
mja, het is allemaal niet echt geweldig, boss gt-8 klinkt niet super, valvestate ook niet, en gt-75 speakers zijn ook maar schelle ondingen...

maar je moet ergens beginnen dus zeg ik : andere speakers, V30's ofzo.

goedkoop adresje voor celestions :


http://stores.benl.ebay.be/excess-audio-custom_Celestion-Speakers_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ8002920QQftidZ2QQt Zkm

als je recht geluid wil koop je anders toch een actieve monitor, maar hier ben ik geen fan van, goeie mic voor een goeie versterker klinkt toch beter.

mee eens. het is een opeenstapeling van apparatuur die 'ok' is. de hele som is gewoon het probleem.

@ joke: ik zou je gear compleet downstrippen. mesa gebruiken, 1 pedalboard met wah, chorus, delay, evt.OD pedaaltjes, en meer niet. zo min mogelijk gebruiken. of je mark4 als head/rackmount ombouwen. dan is het geen punt lijkt me. goeie tone kost gewoon wat. financieel gezien, en fysiek gezien (qua tillen ;) )

omni
22 april 2008, 17:13
probeer die Gt8 eens direct in je versterker ipv via de lineout. Want dat is volgens mij een soort aangepast signaal en niet het directe gitaar signaal.
Wat je ook kan proberen is hem via de effects loop te gebruiken. Ik heb zelf een BOSS ME50, wat een simpele variant van GT7 is en deze werkt echt het beste als je direct in je versterker laat lopen.

Magic Bean
22 april 2008, 17:44
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in full-range speakers: ik heb nog een Eminence Delta Setje liggen...

Verder zou ik de valvestate dumpen en er een gewone neutrale PA-amp aanhangen. Of idd een actieve monitor.

Ik speel tegenwoordig volledig over de PA met een Rocktron Chameleon en dat geeft toch echt een supervet geluid!

joke
22 april 2008, 18:03
hallo allemaal ,bedankt voor de reacties maar het was mijn bedoeling om het geluid wat ik met een headphone over mijn hifi setje maak net zo te laten klinken uit de valvestate met marshal box.
kom ik een beetje in de buurt dan weet ik dat het in de zaal net zo zal klinken en daar begin ik NU een beetje in de buurt van te komen .
het is uiteraard geen boogie al zit er wel een goeie boogie simulatie in die gt8 maar dan moet je het tweaken wel heel goed beheersen.
de gt8 is een heel goed beestje en natuurlijk zoals al gezegt;geen boogie!
de valvestate kleurt echt niet en is dus behoorlijk recht!
ik ga dus met een gt5 (nu nog) direct de yamaha totall recall tafel in en ik hoor de banden die we gebruiken ,zang en stereo gitaar met de in-ear monitoring terug.
het heeft geluidstechnisch geen zin een boogie mee te sjouwen want het kwaliteits verschil zou zo klein zijn en dat hoort een publiek op bruiloft of bedrijfsfeest echt niet!
en had ik al gezegt regelmatig complimentjes te krijgen ?