PDA

View Full Version : Chorus



hugo123
21 april 2008, 19:03
Ik zoek een nieuwe chorus, maar het mag niet te duur zijn, ik wil mijn Boss CE-3 verkopen, en ik heb ff rondgekeken, daqar krijg ik dus ong. 50 euro voor, dus mijn budget wijkt daar niet veel vanaf, 50-60-70 euro.
Ik heb al ff rondgekeken. De Nano Clone van EHX leek me wel goed, maar weinig instelmogelijkheden.
Verder heb ik niet zoveel chorussen in mijn prijsklasse gezien.
2e hands vind ik geen probleem.

En ooh ja.. Ik wil er mijn cleane sound wat meer laten zweven, wat dromeriger zal ik maar zeggen maken.

Rude Perception
21 april 2008, 19:11
Boss CE-2, moet voor die prijs heel goed te doen zijn. Ik heb hem voor 50 gehaald. Niet extreem, maar wel heel mooi op je cleane geluid.

interessander
21 april 2008, 19:13
Ik kan je de ibanez bi-chorus (bc-9, BCL of TC10) aanraden, die moet tweedehands ook wel met jouw budget te verkrijgen zijn.

hugo123
21 april 2008, 20:16
ik kan geen CE-2 vinden voor 50 euro, en ik moet wel mijn CE-3 kunnen verkopen.
Ik ga nu ff voor die Ibanez kijken, kan ik een kiezen?

hugo123
21 april 2008, 20:23
(bc-9, BCL of TC10)
welke moet ik hebben? Kan je anders een link geven op MP

Rude Perception
21 april 2008, 20:23
ik kan geen CE-2 vinden voor 50 euro,

Geduld, het zijn oudjes, dus ze komen niet meer wekelijks langs.

hugo123
21 april 2008, 20:25
I know. Maar ik dacht dat ze altijd rond de 80 euiro gaan.

the sure thing
21 april 2008, 21:25
I know. Maar ik dacht dat ze altijd rond de 80 euiro gaan.Ja, dat is wat ze ervoor VRAGEN, maar je kan EUR 60 BIEDEN. Daar gaan ze meestal voor weg. De CE-2 vind ik ook de beste optie. Ik heb hem jarenlang naar volle tevredenheid gehad! Je ziet ze ook terug op menig (professioneel) pedalenboard.

hugo123
21 april 2008, 22:25
En die Ibanezzen?

Silco
21 april 2008, 22:29
Ik heb vlak na kerst de Electro Harmonix Small Clone gekocht (de grote versie van dat nano ding). Hij is wel wat duurder, maar dat betaald zich terug in de sound van het pedaal.

Voor geluidsfragmenten moet je maar eens luisteren naar Come As you Are van Nirvana. Ik heb ook al een goede instelling voor Knocking On Heaven's Door van Guns n Roses...

H.G. Kaufman
21 april 2008, 23:01
Ik heb zelf een Ibanez CS9, ooit voor exact 50 euro tweedehands gekocht. Van de chorussen die ik tot nu toe geprobeerd heb vond ik dat deze de meest dromerige clean had. Dus misschien wat voor jou ;)

Samder
22 april 2008, 08:08
Er is ook een nieuwe Chorus van de Ibanez Tonelock series:

http://www.thomann.de/nl/ibanez_tc7.htm

Wel iets duurder, maar de soundsamples op de ibanez site klinken leuk!

the sure thing
22 april 2008, 08:37
Hier een CE-2 voor EUR 70....

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=90185

raguitar123
22 april 2008, 22:40
Ik heb zelf de ce-2 veel verschillende tonen bij het draaien van de knop. :metal:

crapton
23 april 2008, 07:54
Artec Vintage Chorus ~ 50 € bij Thomann

Jimwoud
23 april 2008, 09:38
Ik heb laatst een 2de hands Boss Super Chorus(CH-1 of 2) gekocht voor 25 euro. Klinkt ook prima, althans voor mij, maar gebruik hem ook bijna nooit.

MadSteven
23 april 2008, 19:38
Ik heb zelf een Ibanez CF-7, geloof niet meer dat ze worden gemaakt, maar als je ze tegenkomt, zeker even proberen.

Persoonlijk is dat ook de reden dat ik hem heb... Ik had een sollicatiegesprek in Middelburg en nadien... Tja, wat doe je als je om 13:00 in Middelburg bent, en pas om 17:00 terug de bus in moet?

Naar de muziekwinkel in het centrum dus :D. En daar stond tot mijn grote verbazing een Ibanez CF-7. Werd niet voor niks door Total Guitar in een issue die ik toevallig nog heb als de beste of een van de beste van in totaal... tien of vijftien chorus pedalen gekozen.

Ik heb hem a/b vergeleken met de Boss CH-1, denk ik. En ik vond deze interessanter.

Tja, chorus... De Boss choruses zijn meer natuurlijk klinkend. De Electro-Harmonix en ook die CF-7... meer... onnatuurlijk. Volg je me nog?

Maar ja, met mijn CF-7 gekoppeld aan een goede heavy metal overdrive kom ik zeer dicht in de buurd van chorused Satriani geluiden. En ik meen dat die een Small Clone gebruikt.

Als je echt krap op budget zit... Die CF-7 heeft ook nog een Flanger ingebouwd. Da's twee voor de prijs van een. Ook een van mijn redenen om de CF-7 te kiezen.


Zeker proberen dus.

Mitch
23 april 2008, 20:18
Het vervelende van de CF7 is dat -ie zijn digitale afkomst zo slecht weet te verbloemen. In een sentimentele bui noem ik de CF7 een chorus, Ibanez-onwaardig. De flanger is nog enigszins bruikbaar als je van een extreme sound houdt, maar de chorus is niet warm klinkend te krijgen, een drama. Bijna zo erg als de Boss CH1.
D'r zijn gewoon weinig goede moderne (massa)productie chorussen.

akkebaas
23 april 2008, 20:36
Dano Cool Cat? Niet extreem regelbaar, maar wel een mooi vintage geluid.

MadSteven
24 april 2008, 03:30
Het vervelende van de CF7 is dat -ie zijn digitale afkomst zo slecht weet te verbloemen.

Dat zeg ik: onnatuurlijk. Maar daar houd ik juist van. Call me crazy. Oh heck, dat staat in mijn naam al ;)