PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst : Mcpherson



Martin D
21 april 2008, 18:37
Vandaag binnengekomen ontvangen Mcpherson MG 5.0XP
e.i. Rosewood/Cedar m. RTS II.

Een bijzondere gitaar, mag ik wel zeggen.

Foto''s volgen


Zijn er meer op dit forum met een Mcpherson ?

http://img208.imageshack.us/img208/9669/mcpherson001cv9.jpg (http://imageshack.us)
http://img208.imageshack.us/img208/830/mcpherson002bp4.jpg (http://imageshack.us)

remcol
21 april 2008, 19:04
Oh, erg mooie gitaar!

Zeldzaam in Nederland, maar in Amerika zie je ze veel meer!
Zeer apart klankgat, unieke bracing en wat een nek constructie!!!

Ook zeer duur....

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Ben hier heel benieuwd naar!

--=HANS=--
21 april 2008, 19:28
Gefeliciteerd met je prachtige gitaar man! Ben benieuwd naar de foto`s.

Heb net even zitten googlen want ik kende die gitaren eigenlijk alleen van naam. Wat een mooie details. Ik las dat een van de geteste gitaren werd geleverd in een koffer met ingebouwde humidifier en digitale hygrometer :satisfie:

Je vertelt dat hij vandaag binnen is gekomen, had je hem besteld in de USA?

Groet, Hans

northernlake
21 april 2008, 20:01
En dat een paar weken na een dikke Bourgeois :) Gefeliciteerd. Ben erg benieuwd naar de kiekjes.

Martin D
21 april 2008, 21:51
deze gitaar is erg populair bij div., artiesten in de US. Ik heb via de wbsite bij Mcpherson info gevraagd, heb een pakketje met boekjes en een cd-tje ontvangen.
Op dat moment was er nog geen dealer in Europa( 1/2 jaar geleden) Volgens mij nu nog niet. Ik vond het wel veel geld, maar de steeds verder dalende dollar heeft mij doen besluiten deze gitaar toch aan te schaffen. Ik ben via Gbase.com bij diverse gitaren- en dealers terechtgekomen. Dan is het een tijdje onderhandelen per mail, dollars overmaken en 4-5 dagen UPS. de koffer is inderdaad iets speciaals.Dit humidity control system is standaard, koffer weegt als lood, maar is bijzonder luxe.
Zit een wieltje ikhet klakgat om het LRbags RTSII pick-up systeem volume te regelen Ik heb um net versterkt geprobeerd, klinkt bijzonder goed.
Ik zal morgen bij daglicht wat foto''s maken en laten zien.

Inderdaad, dit is mijn 2e import uit de USA, gaat tot nu toe goed, geen schade, die amerikanen doen erg hun best om alles perfect te organiseren. de Bourgeois was een gebruikte, koste ( mede gezien de dollar koers) niet al te veul. je moet uiteraard wel altijd vooruit betalen, dus is het zaak even te checken of betreffende handelaar een beetje betrouwbaar lijkt. De McPherson zou ik bijv,. alleen kopen bij een desaler, welke genoemd wordt op de MC Pherson site.

northernlake
21 april 2008, 22:07
Mijn ervaringen met gitaren uit de States halen zijn ook positief. Service vinden ze belangrijk en ze doen inderdaad erg hun best om de aankoop zo positief mogelijk te laten verlopen.

En met de huidige dollarkoers zul je je geen buil vallen mocht het toch niet de gitaar blijken die je voor ogen had.

Flipkoos
21 april 2008, 22:54
Hele bijzondere gitaar! Mooi ding. Omdat ik nogal veel in de christelijke muziek zit was ik 'm nogal eens tegengekomen; er zijn veel Amerikaanse singer-songwriters uit de gospel/worship-hoek die zo'n ding bespelen (Paul Baloche, Phill Keagy, Amy Grant, Bob Carlisle, Stu Garrard, Graham Kendrick etc.)
Foto's! en als het kan een soundclipje...

remcol
22 april 2008, 07:17
Omdat ik nogal veel in de christelijke muziek zit was ik 'm nogal eens tegengekomen

Haha, grappig, ik ook. Meneer McPherson om het zo maar te zeggen is zelf ook een christen. (aan de andere kant, welke Amerikaan nou niet?)
Volgens mij maakt hij van oorsprong schiet bogen (met pijl enzo). En gitaren was een andere grote hobby van hem. Zodoende is hij er mee begonnen.

Heeft Brad Paisley er nu ook niet een?

Martin D
22 april 2008, 08:06
Ik ben inderdaad door de reacties van Paul Baloche op het spoor van deze gitaar geraakt, helemaal wild van, terwijl hij een Olson gewend was.

*AcousticGuitarMan*
22 april 2008, 08:45
Mooi gitaartje joh. Gefeliciflapstaart!!!

Fender75
22 april 2008, 12:19
Mooie gitaar, maar ik verslikte me in mijn koffie toen ik de prijs zag...Het is nogal zeg maar! Maar goed, hij is dan ook wel erg mooi, en hij speelt ook als een dolle denk ik .:)

Flipkoos
18 mei 2008, 07:43
Bump! Krijgen we nog een soundclipje?

Boom-chick-Franky
19 mei 2008, 20:34
[QUOTE=Martin D]je moet uiteraard wel altijd vooruit betalen, dus is het zaak even te checken of betreffende handelaar een beetje betrouwbaar lijkt.[QUOTE]
Ja, dat bedoel ik.Ik heb laatst een post geplaatst over een muziekwinkel in de buurt van New York.Hier heb ik een geweldig mooie gitaar gezien, die inderdaad niet duur is dank zij de lage dollarkoers.
het is deze zaak ;http://www.acousticmusic.org/acoustic02/pages/index.html

Helaas heb ik geen enkele recensie kunnen vinden van de betreffende zaak via Google,heb jij nog tips?
Ik ben nl. bang dat ik na 5 dagen een zak aardappelen krijg ipv een gitaar! :stop:
alvast bedankt,Frank

Laser
22 mei 2008, 21:42
Wow,
jouw gitaar ziet er afgelikt net āf top uit.
Ik ben benieuwd naar: de klank, de bespeelbaarheid, het gevoel en je eigen ervaring van de klank als speler achter het verschoven klankgat en de vlottende hals boven het klankbord.
Veel plezier me je aanwinst!!!

Martin D
22 mei 2008, 21:59
Ik denk dat tie ok is. Is dealer van diverse gerenomeerde merken, o.a. Bourgeois ( www.pantheonguitars.com) daar staat tie bij de retailers, verder o.a. Collings en Martin. Dus m.a.w. even checken op de site van de genoemde merken, dan weet je of je met een serieus bedrijf te maken hebt.

Nog een Tip - laat de offciele waarde vermelden, kost wel het volle pond aan invoerrechten+BTW, maar ik ben nu een Country Boy pleite via UPS, en is volgens de waarde van de shipping invoice verzekerd, dus lagere waarde,m lagere uitkering.. 8 dagen zoeken, daarna wordt tie via de shipper vergoed.

Succes

Martin D
22 mei 2008, 22:17
Is een pracht ding, helemaal af,m koffer met hygrometer en potjes, speciale Mcpherson plectrums in 6 diktes, 2 extra brug-saddles ,verschillende afmetingen. Speelt heel goed, kan je dus m.b.v. de verschillende bruggen naar wens bijstellen, zit .13 op, ben ik gewend, je zou .12 kunnen overwegen, speelt het allemaal nog makkelijker. Zeer warm geluid, ik speel(ook) met anderen samen, was de eerste keer nog niet zo''n groot succes,
omdat met het warme geluid laag nogal nadrukkelijk aanwezig is. De Bourgeois kwam in dit verband met sprankelend hoog beter uit.