PDA

View Full Version : Grote paniek!



Sinner1980
21 april 2008, 17:53
Ach valt eigenlijk ook wel mee. Ik ga vanavond dan toch uiteindelijk mn gitaar bestellen ik zit alleen enorm te twijfelen...
Ik heb mn oog laten vallen op een Gibson les paul standard ebony , voor €1699
in de aanbieding .
De andere optie is de Gibson les paul custom 2p-90 antique...
Die burstbuckers uit de standard ben ik bekend mee en vind ik waanzinnig mooi klinken maar die P-90 single coils zeggen me helemaal niets..
De standard komt met slagplaat, wat ik echt niet mooi vind dus die gaat er af
maar dan zit ik met 2 kleine schroefgaatjes, bah (ik weet het , ben een zeikerd)
De custom heeft geen slagplaat dus dat is een voordeel (voor mij)
De custom heeft als retailprijs €3331 en is nu voor €1629 dus dat is wel een mega-aanbieding :) spreekt toch wel tot de verbeelding, kan verders niks vinden op google over deze custom :mad:
Hoop dat jullie overtuigingskracht groot is vanavond, bring it! :gitarist:

Orpheo
21 april 2008, 17:58
die custom is er eentje van de guitar of the week serie van vorig jaar. ik raad je die zeer zeer sterk aan! heel gaaf ding. is gewoon een custom met p90's zonder de binding op de back, split diamond op head en block inleg.

Nielsje
21 april 2008, 17:59
Ga ze allebei bespelen zou ik zeggen.

Of bestel je ze per internet? Bij een fabrikant als Gibson of Fender zou ik nooit en te nimmer iets zomaar kopen zonder het bespeeld te hebben, die krengen zijn zo inconsistent als maar kan..

Mr.Fingers
21 april 2008, 18:00
Heeft iemand hier opt forum er recentelijk geen gekocht?

armageddon
21 april 2008, 18:09
Ik heb die Classic Custom met P90's recent gekocht. Heerlijk gitaartje hoor! Die P90's kunnen zeer veel stijlen aan.

@Nielsje: Dat zeg je ook echt hier.... en niet even tegen mij zeggen ;) Maar ik heb wel een goede vind ik.

RoelTM
21 april 2008, 18:21
maar als die p90 je niet bevallen, kun je er toch altijn nog die andere humbuckers in (laten) zetten?

of verschillen die on grootte, want dan heb je wel wat meer dan 2 schroefgaatjes :hippie:

Sinner1980
21 april 2008, 18:26
maar als die p90 je niet bevallen, kun je er toch altijn nog die andere humbuckers in (laten) zetten?

of verschillen die on grootte, want dan heb je wel wat meer dan 2 schroefgaatjes :hippie:

Das wel een goeie idd, weet iemand of dat kan hier? Armageddon,wat denk jij?
Ik ga trouwens online bestellen, ik weet het..is een gok maar fuck it want anders betaal je echt de hoofdprijs!

Lexvandoef
21 april 2008, 18:28
Je kan in standaard p90 cavities geen standaard humbuckers. Ander formaat idd. Dan moet je dus gaan frezen.

Nu heeft dimarzio wel weer superdistortion humbuckers in p90 formaat, die je kan er wel in proppen, maar die moeten een p90 (soapbar) formaat hebben. En bij mijn weten (ik ken iig geen andere) zijn die dimarzio's de enige die dat hebben.

armageddon
21 april 2008, 18:33
Volgens mij zijn er wel meer. Maar de P90's voldoen goed genoeg voor onze stijl (nu-school hardrock/metal). En frezen in zo'n beauty...no fokking way.

Sinner1980
21 april 2008, 18:34
Volgens mij zijn er wel meer. Maar de P90's voldoen goed genoeg voor onze stijl (nu-school hardrock/metal). En frezen in zo'n beauty...no fokking way.

Heb je gelijk in man, is ie limited by the way? En heb je stekem een soundclipje :)

RoelTM
21 april 2008, 18:41
...die je kan er wel humbuckers in proppen...
jah... van deze zin snap ik dus geen ene flikker... :dontgeti:

Sinner1980
21 april 2008, 18:43
Moet trouwens wel zeggen dat de kans redelijk groot is dat ik er een paar blackouts (je had gelijk Orpheo, ze zijn vet man) of EMG's inzet te zijner tijd.
Ik speel met name 80's en 90's metal maar ben ook niet vies van blues en een mooi clean geluid is dan ook een pré

Lexvandoef
21 april 2008, 18:44
jah... van deze zin snap ik dus geen ene flikker... :dontgeti:

Aangepast, was tegelijk een ad aan het lezen :satisfie:

happynjitram
21 april 2008, 18:44
Moet trouwens wel zeggen dat de kans redelijk groot is dat ik er een paar blackouts (je had gelijk Orpheo, ze zijn vet man) of EMG's inzet te zijner tijd.
Ik speel met name 80's en 90's metal maar ben ook niet vies van blues en een mooi clean geluid is dan ook een pré

Zet je er toch 1 humbucker in?

armageddon
21 april 2008, 18:52
Heb je gelijk in man, is ie limited by the way? En heb je stekem een soundclipje :)

Geen idee of ie limited is. Het is een Guitar Of The Week, dus volgens mij maar beperkt of niet?

En soundclipje wordt lastig op het moment. Tenzij je een Pod wil horen natuurlijk. Liefst hoor ik mij Koch Powertone II brullen. :)

Sinner1980
21 april 2008, 18:53
Zet je er toch 1 humbucker in?

Kan idd maar ik denk dat de aanpassingsmogelijkheden op die standard groter zijn als op die custom, komt ook bij dat ik schroefgaatjes vreselijk vind en vrezen is ook uitgesloten

Sinner1980
21 april 2008, 20:18
Maar komop, heeft er niemand een standard dan waar die helemaal vol van is,
ik heb tot nu toe alleen maar mensen voor de custom gehoord

armageddon
22 april 2008, 15:07
Zeg, ik las in een ander topic dat je een gitaar bij Thomann besteld hebt. Welke is het dan geworden?

Harry
22 april 2008, 15:48
ik vind het raar om gitaren te bestellen die je niet hebt uitgeprobeerd. Dus, als je nog geen gitaar hebt gekocht; probeer ze allebei uit, dan weet je al weer meer.

Wicked Willy
22 april 2008, 16:16
Harry: +1

Tien tekens

rafke182
22 april 2008, 16:56
Is dat die p90 custom van bij thomann? :satisfie:

Je kan altijd ruilen met mijn Gibson les paul classic Honeyburst 05' :cooler:

armageddon
22 april 2008, 17:41
ik vind het raar om gitaren te bestellen die je niet hebt uitgeprobeerd. Dus, als je nog geen gitaar hebt gekocht; probeer ze allebei uit, dan weet je al weer meer.

Ja, maar bij Thomann heb je dus die aanbieding en Thomann is 800km rijden of iets dergelijks ;) Ik heb dus alleen maar soortgelijke gitaren getest en de gok maar gewaagd. Ik ging er wel vanuit een bovengemiddeld goede gitaar te krijgen die zeker nog te verkopen is. En gelukkig kreeg ik een zeer goede :)

Sinner1980
22 april 2008, 18:40
Ik heb m idd bij Thomann besteld en na gister toevallig even op een standard gespeeld te hebben was ik eigenlijk om:
het was een moeilijke keuze maar het is dan de Gibson les paul standard
met 50's neck ebony geworden, hij is als het goed is nu onderweg.

Doorslaggevend was het feit dat ik een 50's neck prefereer boven een 60's neck slimtape (ik had hier laatst een topic over en ben vervolgens uitvoerig gaan testen dat weekend en yup, die 50's neck is top voor mij! :satisfie: )\
Andere reden is dat de aanpassingsmogelijkheden van de humbuckers bij de standard wat makkelijker vond (je weet nooit in de toekomst) al vond ik die p 90's wel lekker klinken, al met al genoeg reden voor mij om die keuze te maken en ja , ik ben blij :)

Zodra die binnen is maak ik uiteraard wat pics voor op het forum.
Hij kost me nu uiteindelijk €1699,- en dat ging ik in NL echt niet redden hier zijn ze gemiddeld €2200,-. Het is een gok, I know, maar wel één die ik graag neem voor zulke centen, in ieder geval bedankt voor jullie meningen :hippie: