PDA

View Full Version : Ibanez of toch een Silvertone?



mezelf
21 april 2008, 17:49
Hallo,
Ik ben een beginner en ben nog steeds op zoek naar een nieuwe gitaar.
Eerst zat ik te twijfelen tussen Epi Sg G-310 en een Epi lp special 2 , maar dat bleek volgens negative reacties niet zo geweldig te zijn.
Dus heb ik weeer verder gezocht en vond toen een blauwe ibanez gio.
Later vond ik ook nog een silvertone bijna zelfde gitaar maar dan met een wammy bar.
Kunnen jullie me helpen tussen deze keuze?
M.v.g

nevyn292
21 april 2008, 19:02
epihpone,

want die andere gitaren zijn prul, ibanez GIO serie is brandhout en whammy bars op goedkope gitaren ontstemmen te snel om leuk op te fiedelen.

mezelf
21 april 2008, 20:02
Is een Squier HSS fat stratocaster dan toch meer iets oor mij??
Gr.Leon

Mr.Fingers
21 april 2008, 20:05
Ik denk eerder de Gibson ES175 ;)


mja, de fat strat is erg goed, maar zal nooit zo vet als een gibson klinken (heb zelf een fat strat, en die klinkt als een gewone strat vind ik)

mezelf
21 april 2008, 20:11
Dus over die squier zou ik nog eens kunnen denken??
Maar ik heb ook een jackson gitaar gevonden is dat een aan te raden merk??

Kakihara
22 april 2008, 08:03
En waarom niet eens kijken naar de Squier Tele Custom ?

Steffmeister
22 april 2008, 11:44
Is een epiphone g400 niks voor je? (beter dan de 310) Wat is je budget eigenlijk?

En ja inderdaad dit is mijn eerste post ;) :B

Bart_Blueprint
22 april 2008, 12:12
Gaan we dan:

1) Wat is je budget?
2) Wat is je (favo) muziekstijl?
3) Heb je al een leuke amp?

Enkele vragen die er van af hangen met hoe/wat/etc. je wil gaan beginnen. Je vraagt ook of Jackson een goed merk is. Het is zeker een goed merk. Maar dat is Ibanez ook, en Ibanez maakt ook gitaren die zoals eerder gezegd als "brandhout" betiteld worden, kortom: met alleen een merk kunnen we niks. Geef eerst eens antwoord op bovenstaande vragen en dan kunnen wij hier een beter advies geven :)

Herman
22 april 2008, 12:46