PDA

View Full Version : Ibanez of toch een Silvertone?



mezelf
21 april 2008, 17:49
Hallo,
Ik ben een beginner en ben nog steeds op zoek naar een nieuwe gitaar.
Eerst zat ik te twijfelen tussen Epi Sg G-310 en een Epi lp special 2 , maar dat bleek volgens negative reacties niet zo geweldig te zijn.
Dus heb ik weeer verder gezocht en vond toen een blauwe ibanez gio.
Later vond ik ook nog een silvertone bijna zelfde gitaar maar dan met een wammy bar.
Kunnen jullie me helpen tussen deze keuze?
M.v.g

nevyn292
21 april 2008, 19:02
epihpone,

want die andere gitaren zijn prul, ibanez GIO serie is brandhout en whammy bars op goedkope gitaren ontstemmen te snel om leuk op te fiedelen.

mezelf
21 april 2008, 20:02
Is een Squier HSS fat stratocaster dan toch meer iets oor mij??
Gr.Leon

Mr.Fingers
21 april 2008, 20:05
Ik denk eerder de Gibson ES175 ;)


mja, de fat strat is erg goed, maar zal nooit zo vet als een gibson klinken (heb zelf een fat strat, en die klinkt als een gewone strat vind ik)

mezelf
21 april 2008, 20:11
Dus over die squier zou ik nog eens kunnen denken??
Maar ik heb ook een jackson gitaar gevonden is dat een aan te raden merk??

Kakihara
22 april 2008, 08:03
En waarom niet eens kijken naar de Squier Tele Custom ?

Steffmeister
22 april 2008, 11:44
Is een epiphone g400 niks voor je? (beter dan de 310) Wat is je budget eigenlijk?

En ja inderdaad dit is mijn eerste post ;) :B

Bart_Blueprint
22 april 2008, 12:12
Gaan we dan:

1) Wat is je budget?
2) Wat is je (favo) muziekstijl?
3) Heb je al een leuke amp?

Enkele vragen die er van af hangen met hoe/wat/etc. je wil gaan beginnen. Je vraagt ook of Jackson een goed merk is. Het is zeker een goed merk. Maar dat is Ibanez ook, en Ibanez maakt ook gitaren die zoals eerder gezegd als "brandhout" betiteld worden, kortom: met alleen een merk kunnen we niks. Geef eerst eens antwoord op bovenstaande vragen en dan kunnen wij hier een beter advies geven :)

Herman
22 april 2008, 12:46
Ik denk dat de squier inderdaad een leuke gitaar is om op te beginnen. Lekker veelzijdig, en scheurt goed genoeg voor de dingen die jij wil spelen (de TS is mijn neefje, en ik ken zijn muzieksmaak dus ook een beetje..namenlijk rock:))

Daarnaast blijft de G400 denk ik ook een goed idee, en inderdaad: De squier custom. Heb je nieuw voor 200€. Ik heb hem een tijdje geleden getest in Westerhaven (groningen) en vond dit een heel behoorlijke gitaar, zeker voor het geld! En hij ziet er vet uit. :D

mezelf
22 april 2008, 17:30
Ik meende volgens mij dat die jackson een js30 was
Is dat een redelijke seri van jackson?
Gr.Leon

Wickerman
22 april 2008, 17:39
Ik meende volgens mij dat die jackson een js30 was
Is dat een redelijke seri van jackson?
Gr.Leon

Je snapt het echt niet eh ?

Lees die post van Bart_Blueprint eens en je kan geholpen worden. Door 3156196 gitaarmerken op te sommen kom je nergens.

Veel merken maken zowel goede als slechte gitaren.

mezelf
22 april 2008, 17:46
Toevallig weet ik precies wat hij bedoelde dat was gwn even een berichtje om tevertellen over wat voor jackson ik het had ,,,
Gewoon even voor de duidelijkheid niet als zoiets van nou zeg me nu maar of het een goede gitaar is :satisfie:
Laterzz

mezelf
22 april 2008, 18:18
Wel als reactie op Bleu_print's vraag.
Ik zoek een gitaar met de stijl van punkrock tot gewone rock tot metal.
Ga maar uit van beetje rock.
Mijn budget (alleen voor gitaar) is zo ongeveer 150 euro.
Ik weet alleen niet wat een amp is ben nog een beginner zonder ervaring:Pxd

G.G.
22 april 2008, 18:20
Ik weet alleen niet wat een amp is ben nog een beginner zonder ervaring:PxdEen versterker

mezelf
22 april 2008, 18:23
Okee,
Ja daar zit ik nog naar te kijken maar het ziet ernaar uit een marix 40 watt.
Weet verder niet welke seri het is.
Of het word een epiphone versterker.

Bart_Blueprint
22 april 2008, 20:20
Hmm, dan zou ik zeggen iets van een Squiertje met een humbucker. Die heb je al wel voor die prijs (Check www.feedback.nl).

Voor een €150,- scoor je geen Epiphone G-400 kan ik je verzekeren. Of je moet op marktplaats echt veel mazzel hebben. In eerste instantie zeg ik, op basis van muziekstijl en budget; Squier Stratocaster met een Humbucker in brugpositie!