PDA

View Full Version : Makkelijk Liedje voor presentatie



CarlosRocks
21 april 2008, 17:49
Ik heb binnenkort een presentatie met muziek, en wil dus iets op de gitaar doen, anders moet ik zingen en stort de wereld in elkaar. Ik ben op zoek naar een beetje makkelijke liedjes, want ik doe het samen met een vriend die net is gaan bassen en ik speel zelf ook nog maar een kort jaartje gitaar. Ik zat zelf aan iets van The Beatles te denken die hebben meestal wel makkelijke riffjes, en mijn muziek docent is 53 houd er wel van :hippie: Maar andere bands zijn natuurlijk ook goed. Dus heeft iemand ideeën?
Danku. :satisfie:

Jedeel
21 april 2008, 18:14
Ik heb binnenkort een presentatie met muziek, en wil dus iets op de gitaar doen, anders moet ik zingen en stort de wereld in elkaar. Ik ben op zoek naar een beetje makkelijke liedjes, want ik doe het samen met een vriend die net is gaan bassen en ik speel zelf ook nog maar een kort jaartje gitaar. Ik zat zelf aan iets van The Beatles te denken die hebben meestal wel makkelijke riffjes, en mijn muziek docent is 53 houd er wel van :hippie: Maar andere bands zijn natuurlijk ook goed. Dus heeft iemand ideeën?
Danku. :satisfie:

Moeten wij iets weten over waar de presentatie over gaat, of doet dat er niet toe?

CarlosRocks
21 april 2008, 18:16
M'n docent wil weten wat ik kan op muziek gebied, en of ik voor de klas kan spelen, of zingen

Nino1110
21 april 2008, 18:30
Nothing Else Matter - Metallica

Duh!

Omdat ik ook nog in een goede bui ben:

Hier de bass tab van Nothing Else Matter.

http://www.bassmasta.net/m/metallica/162427.html

Spitfire
21 april 2008, 19:46
Kies liever een band/nummer die je docent níet kent, ik heb afgelopen vrijdag nog Tears in Heaven bruut verkracht zien worden door twee gitaristen.

En kies ook iets wat mooi klinkt zonder drums en zang, want anders gaat het erg kaal klinken.

En meer kan ik nu eigenlijk niet zeggen, want ik weet niet of het elektrisch of akoestisch is, wat de moeilijkheidsgraad moet zijn en welke stijl je wilt.

Puerco
21 april 2008, 20:55
Je moet STIEKEM uitvissen wat die docent's lievelingslied is en dan TOEVALLIG dat nummer spelen. Ben je op slag het lievelingetje van de meester :D

harm001
9 mei 2008, 12:35
k zou zegge, probeer zombie van the Cranberries eens, is echt sppr makkelijk, maar als je t goed doet klinkt t best vet.

Thomas-z
9 mei 2008, 14:41
doe smell like teen spirit van nirvana
is makkelijk en klinkt vet

Zamalan
9 mei 2008, 14:50
Dit is ondertussen al van 2 weken geleden. Ik denk dat hij ondertussen wel al gepresenteerd heeft.