PDA

View Full Version : Italia bassen



DI-OEN
21 april 2008, 17:30
ik was laatst bij een optreden en zag daar zowel de bassist als gitarist op een voor mij totaal onbekend merk gitaar spelen... het ging hier bij om een italia torino bass en bij die gitarist om een torino en een mondial.. naar enig wat research vond ik de site van dit merk en vooral de looks van de mondial in bass en het bijbehorende prijskaartje sprak me wel aan.. enige research bracht mij de informatie dat hij van kunststof is? en dat ze er een bij rockpalace hadden staan. dus ik ben vorige week even in mijn tussen uur naar de rockpalace gehopt en ik denk dat ik verlieft ben... hij ziet er echt geniaal uit en heb er even wat aan gefrunnekt.. ( niet te lang want ik durfede hem niet serieus uit te proberen, incase ik dan vindt dat ik hem met iets soortgelijks kan vergelijken) wat mij opviel was dat de snaren een stuk comfertableder speelde als mijn huidige bass.
ik ben nu al een tijdje opzoek naar een nieuwe bass want ik ben mijn hele,helehele goedkope stuk slaghout wat ik ooit bij een locale electronica winkel gekocht heb meer dan zat ( mijn topkam is uit gesleten en de A snaar heeft een massive fretbuzz) en toevallig heb ik :
a. binnen kkort vakantie geld
b. binnen kort weer meer tijd om te bassen
en dus was ik van plan hem binnen kort toch maar is te proberen bij de feedback. ( en gelijk wat andere meer standaard basjes te proberen)
maar aangezien dit op mijn vakkevul loontje toch een heuse inverstering is, ben ik eigenlijk benieuwd of iemand ervaring met deze bassen heeft.. ( qua levensduur, en of er dingen zijn waar ik extra goed op moet letten)

Nino1110
21 april 2008, 18:32
Als jij hem cool vind , als jij hem mooi vind etc.

Waarom dan bij ons meningen vragen?

Lekker uittesten!

DI-OEN
21 april 2008, 18:47
omdat ik zeer diverse verhalen hoor.. vooral hele slechte maar toch ook professionele muzikanten op deze dingen heb zien spelen

DeGecko
23 mei 2008, 17:10
Ik ben zelf best tevreden van Italia, vooral de Mondial Classic...

Ze zijn van Agathis / Korina met een Maple Neck
hebben allemaal een Rosewood fingerboard met 22 frets
en vergelijkbare Wilkinson pick-ups...

Best leuke basjes, zeker voor hun prijs...

Ik zou ze zelf nemen voor de look :D maar de klank is ook best in orde
En zoals je zelf aanhaalde, ze spelen lekker comfortabel ;)