PDA

View Full Version : Nieuwe tuners



knepman
21 april 2008, 16:22
Ik heb afgelopen week nieuwe tuners betsteld voor op mijn prs se custom. Het gaat om Schaller locking tuners.

Nu wilde ik ze vanmiddag op mijn gitaar monteren, maar toen ik er net 1 op had zitten, kwam ik tot de ontdekking dat de 'oogjes' waar de snaren door heen moeten, dicht zitten. Als ik er naar kijk lijkt het alsof ik die pin iets om hoog moet krijgen om de ruimte voor de snaren te maken.

Is dit misschien een fout die in de fabriek is gemaakt, of moet ik die pinnen op de één of andere manier iets omhoog trekken, waardoor de ruimte voor de snaren vrijkomt?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. Ik heb op dit moment geen camera tot mijn beschikking om foto's te maken waarop het te zien is.

Ik heb al op het internet gezocht, maar kon niets vinden :S....

G.G.
21 april 2008, 16:27
Als ze hetzelfde werken als de Sperzels, moet je het wieltje op de achterkant een eind losdraaien en de gitaar ff op zijn rug leggen, dan valt het pinnetje vanzelf naar beneden en komt het gat vrij.

knepman
21 april 2008, 18:04
Als ze hetzelfde werken als de Sperzels, moet je het wieltje op de achterkant een eind losdraaien en de gitaar ff op zijn rug leggen, dan valt het pinnetje vanzelf naar beneden en komt het gat vrij.

Tnax voor je reactie :)

Mmhhh.. als ik ernaar kijk lijkt het idd of dat pinnetje naar beneden moet vallen en het klinkt best ook logisch :), maar ik heb het net geprobeerd en er gebeurt niks :S.

Iemand ervaring met Schaller locking tuners?

catalyst
21 april 2008, 18:11
Misschien kun je de pin in de locking tuner naar beneden krijgen door het wieltje aan de achterzijde losser te draaien en dan de tuner op tafel te kloppen/tikken bovenop een handdoek o.i.d. Dan valt de pin naar beneden en dan kun je 'm gebruiken als bedoeld...

succes!

Jedeel
21 april 2008, 18:11
Iemand ervaring met Schaller locking tuners?

Ik heb even gezocht in dit forum; kan je aanraden dat zelf ook even te doen!
Kijk eens hier (maar er zijn meer postings over 'Schaller locking tuners'); http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95119&highlight=Schaller+locking+tuners

Suc6

Mattia
21 april 2008, 18:15
Gewoon wieltje los, en dan een beetje met de snaar in het gat duwen totdat het 'pinnetje' valt. Moet gewoon goed komen.

knepman
21 april 2008, 18:45
Bedankt voor jullie reacties allemaal...

Ik heb er nu 1 opzitten met snaar en al :) het was idd een beetje friemelen met de snaar... dat ik daar snel niet op ben gekomen...

maar goed hij zit... en na het eten de rest erop zetten :)

bert k
21 april 2008, 20:16
Gaat naar Zelfbouw.