PDA

View Full Version : Opzoek naar backup gitaartje.



Riky
21 april 2008, 10:26
Dag mensen

Ik heb nu een paar optreden gehad met mijn band en dit ging gelukkig probleemloos. Mijn LAG arkane blijkt een hele betrouwbare gitaar te zijn.
Toch wil ik (uit angst voor knappen van een snaar ofzo..) een goede cheap backup gitaar die ik dan ff snel kan pakken.

Ik wil iets anders en ik hou ook wel van iets (redelijk) onbekends.
Het moet toch wel een strat zijn. Zit al en tijdje op strats te gassen vandaar.

Ik heb 2 merken op het oog. De london city spitfire II of een Vintage V6 icon

London City hoor ik heel vel goeds over.
1. Zijn het echt hele goede gitaren voor het geld of gewoon leuke gitaar voor een leuk prijsje. De een zegt namelijk dat ze de meeste fenders (met name de mex) wegblazen terwijl de ander weer vind dat zijn squir beter is...
2. Hebben ze een lekker volle warme tone?
3. Hoe is de constructie kwaliteit en de hardware kwaliteit? Goede tuners, fijne hals etc...

Over de Vintage gitaren kan ik eigenlijk heel weinig vinden. Volgens mij moeten dit ook erg goede gitaren zijn. De specs/prijs verhouding vind ik namelijk erg interessant.

hier een site:
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

heeft iemand ervaring met de Vintage V6 icon??
Ook hiervan zou ik graag willen weten hoe hij klinkt, hoe de constructie is en of er goede hardware in zit.

Ik speel hele gevarieerde muziek. Van 3 doors down tot arctic monkey en qotsa.

Ik hoop dat iemand goede info heeft over deze gitaren.

Groeten

telecastermaster
21 april 2008, 10:43
Opmerkelijke keuze die strat modellen, als je zegt iets 'anders' te willen.

Riky
21 april 2008, 10:45
Opmerkelijke keuze die strat modellen, als je zegt iets 'anders' te willen.


nou ik bedoelde meer het merkkeuze...
Normaal hoor je meteen epiphone of squier of yamaha...:)

m@rijn
21 april 2008, 16:44
ik heb sinds zaterdag een LC Spitfire II. Ben er zeer tevreden over, warme klank (maar als je er nog een humbucker in zou steken zou dat natuurlijk nog iets voller zijn). Over de tuners kan ik ook niet echt klagen, al heb ik nog betere geweten. Maar echt moeilijk om hem in toon te krijgen is het niet. Mooie afwerking, weinig op aan te merken eigenlijk, prima gitaar en volgens mij beter dan menige Mexican Fenders. Laten we zeggen: de klank van bijna een USA Fender en de hardware (tuners e.d.) van een goedkope Fender. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

edit: de hals: Ik kon in de winkel echt niet wennen aan de bleke maple gelakte hals. Ik heb dan een model met een rosewood neck bespeeld, dat ging stukken beter.

Riky
21 april 2008, 20:36
hey m@rijn,

Heel erg bedankt voor je comment! Ik neig ook heel erg naar london city.
Erg positief dat dat je de klank goed vind!
heb je hem toevallig in 3 tone sunburst met rosewood neck?
wil graag weten of de sunburst mooi in elkaar overloop en dat het rood niet te fel is... zit er ook over te denk om een lekkere witte te halen met rosewood toets...

thanks!

Riky
22 april 2008, 14:13
nog iemand ervaringen met de vintage v6 icon??

m@rijn
22 april 2008, 22:17
o ja, heb hem idd in de 3tone sunburst met rosewood neck :). Voor mij ziet hij er prima uit. Niet dat ik al zoveel 3-T sunburst gezien heb, maar in ieder geval hij ziet er fraai uit vind ik zelf. Kzal morgen anders eens een paar foto's nemen en hier posten.

frekie
23 april 2008, 11:23
2ehands is ook een optie. LC Spitfire is nieuw ca. 250. Zo tot die prijs heb je 2ehands ook een Squier Korea, Ibanez Blazer, Fenix/Young Chang. Jaren 70 Jappen als Morris, Ibanez misschien. Met veel geluk: Squier Japan.
Goedkoper nieuw: Richwood Vintage. Wel een goed exemplaar uitzoeken en de hele electronica vervangen met GFS/Guitar fetish spul. Evt. de plastic topkam vervangen door een benen exemplaar, het invijlen vd gleufjes is wel een piel karweitje.

Nils47
23 april 2008, 11:38
Ik heb sinds een week ook een London City Spitfire, op de kop getikt via marktplaats, zeker de moeite waard om in de gaten te houden! Bespeelbaarheid geef ik zeker een 8!

Test ze anders allebei in een winkel of bij iemand die hem verkoopt op marktplaats.

m@rijn
23 april 2008, 13:32
2ehands is ook een optie. LC Spitfire is nieuw ca. 250. Zo tot die prijs heb je 2ehands ook een Squier Korea, Ibanez Blazer, Fenix/Young Chang. Jaren 70 Jappen als Morris, Ibanez misschien. Met veel geluk: Squier Japan.
Goedkoper nieuw: Richwood Vintage. Wel een goed exemplaar uitzoeken en de hele electronica vervangen met GFS/Guitar fetish spul. Evt. de plastic topkam vervangen door een benen exemplaar, het invijlen vd gleufjes is wel een piel karweitje.

al die exemplaren die jij hier opnoemt kunnen imo niet tippen aan de LC.

Riky
23 april 2008, 16:02
Ik heb sinds een week ook een London City Spitfire, op de kop getikt via marktplaats, zeker de moeite waard om in de gaten te houden! Bespeelbaarheid geef ik zeker een 8!

Test ze anders allebei in een winkel of bij iemand die hem verkoopt op marktplaats.

2e hands LC'tje klinkt erg goed:)

@ M@rijn.. foto'uploaden zou mooi zijn.. Op beetje goede foto's kun je kwaliteit van afwerking enz goed zien! Ben benieuwd..

Helaas is er in de buurt geen LC dealer... Ze zullen hem vast wel kunnen bestellen, maar dat wil ik de dealer nog niet aan doen:)

Bedankt voor de reacties

Danielovich
23 april 2008, 23:18
2e hands LC'tje klinkt erg goed:)

@ M@rijn.. foto'uploaden zou mooi zijn.. Op beetje goede foto's kun je kwaliteit van afwerking enz goed zien! Ben benieuwd..

Helaas is er in de buurt geen LC dealer... Ze zullen hem vast wel kunnen bestellen, maar dat wil ik de dealer nog niet aan doen:)

Bedankt voor de reacties

bij westra in winterswijk hadden ze er laatst wel een paar hangen hoor.

Riky
23 april 2008, 23:33
ben er een jaartje geleden ook geweest, maar toen konden ze hem alleen nog maar bestellen.. ik zal eens gaan kijken:)!

thanks