PDA

View Full Version : Fender Standard Tele vs London City Comet



kuk
21 april 2008, 09:25
Na een jaar op mijn Tele Affinity Squier (BSB) gespeeld te hebben wil ik er een tele bij.(zéér tevereden over deze 165 euro goedkope squier).

Fender standard mex (445 euro/thomann)of een LC Comet?(240 euro).

Alle info is welkom,
grtz Kurt

Manuvdv
21 april 2008, 11:19
Wat ik van die mexicaantjes weet, is dat je er moet mee opletten, en genoeg testen. Er zitten echte klassebakken tussen, maar ook gitaren die, bij wijze van spreken, nog slechter zijn dan een blok rottend hout. Testen, en als je een goeie tegenkomt eis je dat specifieke exemplaar!

Over LC weet ik niets..

Jim Haagmans
21 april 2008, 11:41
is inderdaad per exemplaar vaak anders. London city's zijn meestal klasse, je moet wel rekening houden met een paar opwaarderingen als andere tuners, grafieten topkammetje, misschien als je wil een betere brug en dan heb je al heel wat gitaar.

sugarfish
21 april 2008, 12:03
Tja, de keuze zal mede afhangen of je persé een merknaam wil zoals Fender.
Van de LC comet kan ik uit eigen ervaring zeggen dat deze bijzonder fijn speelt, en zeker voldoende kwaliteit heeft. Mijn vergelijkingsmateriaal is een Fender USA (strat weliswaar), en ik mag zeggen dat ik beide gitaren graag vast hebt.
Ik wil je wel aanraden om beide gitaren vast te houden want de hals van een LC voelt degelijk anders aan dan die van Fender tele.