PDA

View Full Version : Knooren Basgitaren



prs
17 februari 2003, 17:54
Hallo collega musici,

Kan iemand mij vertellen wat de prijzen van een Knooren basgitaar ongeveer zijn?
Prijzen beginnen bij en eindigen bij......?
Alvast bedankt
Mr Prs

dumBASS
17 februari 2003, 19:37
Sorry, echt geen idee, maar als je weet wie ze importeert, kun je die zo bellen neem ik aan...Onthou wel dat ze je de advies-verkoopprijs doorgeven, en dat deze hoger is dan de winkelier er uiteindelijk (en hopelijk) voor zal vragen.

succes :smile:

prs
17 februari 2003, 22:37
Hoi,

Goed bedacht, alleen knooren gitaren worden handgebouwd hier in Nederland, dus ze hoeven niet geimporteerd te worden. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
PRS

bj
18 februari 2003, 07:52
Ik denk dat je ze het beste een mailtje kan sturen, dan heb je het uit de eerste hand. Info op http://www.knooren.nl. Succes.

jaalst
18 februari 2003, 21:07
prs....
Hoi ik kom uit maastricht, de bakermat van Jan Knooren!
Ik ben vroeger vaker bij hem geweest, toen hij nog in de Halve Maanstraat woonde!

Hij is inmiddels verkast maar waar naar toe weet ik ff niet!
Ik weet wel dat hij nog altijd in het zuiden van Limurg woonachtig is en ook hier zijn gitaren in elkaar fabriekt!!!

Ik heb een 10 jaar geleden een bas door hem laten bouwen en er bijna een jaar op gewacht.
Ik bestelde een Knooren 6-string basgitaar, het type wat hij (naar mijn weten) ook voor John Patitucci heeft mogen bouwen en een afwijkend model voor Brian Bromberg(ik meen 5 snarige bas)
De prijs was toen 4500,-
Van ellende heb ik de hele deal stop gezet!
Hij kwam nooit zijn afspraken na en een half jaar was al verstreken voordat hij "mijn" hout binnen had.
Nu is hij waarschijnlijk veel prof. bezig.
op http://www.knooren.nl is alles terug te vinden zaols bj al aangaf

Ik moet er wel bij zeggen Wat van zijn handen komt is wereldspul en vergelijkbaar met Ken Smith of Tobias


gr John







<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-18 21:13 ]</font>

bassopotmus
19 februari 2003, 10:44
Waarschijnlijk zit hij in Schimmert, zoals de site aangeeft?

AntY
19 februari 2003, 12:13
jezus... de meest vreemde plaatsnamen

waar die ook mag zitten, t zal met recht een knorrendorp zijn.

AllodoX
19 februari 2003, 12:15
och.. je hebt ook lullinga ( Noord holland )en kuttingen ( limbeurgggg )

AntY
19 februari 2003, 12:25
ik werk nu in een callcenter, moet ik ook eerst opzoeken waar ik heen bel. je komt idd de meest vreemde plaatsnamen tegen. en klantnamen :smile:

Wouter J
20 februari 2003, 01:25
Op 2003-02-17 17:54, schreef prs:
Hallo collega musici,

Kan iemand mij vertellen wat de prijzen van een Knooren basgitaar ongeveer zijn?
Prijzen beginnen bij en eindigen bij......?
Alvast bedankt
Mr Prs


Hier meldt zich Wouter Jaegers, die toevallig bij Knooren werkt.

De bassen van Jan hebben een begin prijs van rond de 2000 Euro (Het ligt er ook maar aan wat je wilt hebben en hoe veel tijd we eraan moeten besteden.)

Maar als je een Knooren bas wilt hebben voor een lagere prijs, we hebben een tweederhands Vijfsnarige staan die weg gaat voor 800 Euro. Laat effe weten of je geinteresseert bent.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-02-20 01:25 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-02-20 01:39 ]</font>

Wouter J
20 februari 2003, 01:36
Op 2003-02-18 21:07, schreef jaalst:
prs....
Hoi ik kom uit maastricht, de bakermat van Jan Knooren!
Ik ben vroeger vaker bij hem geweest, toen hij nog in de Halve Maanstraat woonde!

Hij is inmiddels verkast maar waar naar toe weet ik ff niet!
Ik weet wel dat hij nog altijd in het zuiden van Limurg woonachtig is en ook hier zijn gitaren in elkaar fabriekt!!!

Ik heb een 10 jaar geleden een bas door hem laten bouwen en er bijna een jaar op gewacht.
Ik bestelde een Knooren 6-string basgitaar, het type wat hij (naar mijn weten) ook voor John Patitucci heeft mogen bouwen en een afwijkend model voor Brian Bromberg(ik meen 5 snarige bas)
De prijs was toen 4500,-
Van ellende heb ik de hele deal stop gezet!
Hij kwam nooit zijn afspraken na en een half jaar was al verstreken voordat hij "mijn" hout binnen had.
Nu is hij waarschijnlijk veel prof. bezig.
op http://www.knooren.nl is alles terug te vinden zaols bj al aangaf

Ik moet er wel bij zeggen Wat van zijn handen komt is wereldspul en vergelijkbaar met Ken Smith of Tobias


gr John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-18 21:13 ]</font>


Hey John, sorry te horen dat het je zo is vergaan.

Ik zelf werk al vijf Jaar bij Jan en kan heel goed begrijpen waar je frustratie vandaan komt, maar je moet begrijpen dat een tweemans bedrijf die een stuk of tien bassen per jaar maakt gedwongen is om daar de tijd voor te nemen, plus het feit dat Jan ook nog Contrabas reparatie werk doet. Geloof me een Half Jaar is nog niets vergeleken met het geduld wat somige aziatische klanten moeten hebben, the sky is the limit met die gasten.

Soms moeten we een compleet nieuw design maken om aan hun wensen te voldoen. Maar de locatie in Schimmert heeft er wel voor gezorgt dat we de hout vooraad flink hebben kunnen uitbreiden, zowat al het mogelijke waar een klant om vraagt zit er bij.

Zowel Ken Smith als Micheal Tobias hebben nu het nodige aan moderne apperatuur om hun instrumenten sneller te maken, bij ons is het pure handbouw en dat vergt tijd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-02-20 01:40 ]</font>

Wouter J
20 februari 2003, 01:38
Ik zelf speel op drie door aangetekende gebouwde bassen en allemaal hebben ze Jan's Goed keuring gekregen, ondertussen ben ik al bezig met nummer vier maar of die ooit klaar zal zijn?

jaalst
20 februari 2003, 19:49
Hoi Wouter...
Begrijp me goed, het is geen kritiek aan jouw adres, ik praat over de tijd dat hij nog alleen werkte.
Ik begrijp best dat een gitaar bouwen tijd kost omdat het echt handwerk was, om deze reden had ik er ook een besteld bij hem.
Mijn gitarist toen...(j. klingensteyn, moet je maar ff na vragen bij jan, hij zal hem nog wel kennen) heeft er een gitaar laten bouwen, gewoon wereld spul.

Feit voor mij blijft, voor deze bedragen moet afspraken "staan" en een maand plus of min...alla
Nu ben ik er zeker van dat het allemaal beter geregeld is!

Bouwen jullie ook modellen zoals Jaydee of Alembic?

prs
20 februari 2003, 22:29
Hallo Wouter J,

Geweldig om te horen dat er een tweedehands 5 snarige (!!!) staat. Kun je mij wat meer info over de bas geven? Welke kleur heeft hij (zou geweldig zijn als hij oranje was). Hebben jullie hem al gewoon in de verkoop staan, of hebben jullie hem in de stille verkoop? Met andere woorden, moet ik heel snel beslissen, want als ik hem koop kan dat pas begin Maart? Misschien kun je me alle info over de bas geven, kleuren, staat enzovoort.
Ik hoop snel iets van je te horen.
Alvast bedankt,
Mr. Prs

prs
21 februari 2003, 00:11
Hallo Wouter Jaegers,

Als de kleur en het model mij aanstaan, en de staat redelijk is, is het bijna grotendeels zeker dat ik hem kopen wil. Ik woon zelf ook in zuid limburg dus langskomen op korte termijn lijkt mij geen probleem.
Wel wil ik eerst graag je info over de bas ontvangen. Vertel er ook even bij welk model het is (of op welk model hij lijkt). staat de bas gewoon bij jullie in Schimmert in het bedrijf?
Ik wilde je dus alleen even mededelen dat ik zeer geinteresseerd ben, en hoop dat ik niet te laat ben, wanneer ik hem zou kunnen kopen.
misschien dat een reservering ook wel mogelijk is?
Ik hoor van jou wel de mogelijkheden.
Hoop op een reactie, en hoop ook zaken met jullie te kunnen doen.
M.v.g
Mr PRS

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: prs op 2003-02-27 15:30 ]</font>

Wouter J
21 februari 2003, 00:48
Oke, ik zal maar eens even een deurtje open zetten en vertellen wat ik weet.

Jaalst, als je een bas in de vorm van een Alembic wilt hebben dan maken we die voor je, nieuwe frees platen maken als een klant een ander model wilt is geen probleem, verwacht echter niet dat het een through neck model word, omdat het maken van die dingen zoveel tijd kost hebben we die optie van de lijst geschrapt.

prs. De Vijfsnaar die we hebben staan is een aubergine kleurige (diep Paars) die heel intensief is gebruikt, hij heeft wat krassen en blutsen maar dat doet niets af van het geluid. En dat geluid komt van EMG humbuckers met een BTS systeem. De bas op de site die nog het meeste er op lijkt is de 5-string Knooren model 1. Stel je die in paars voor en je weet hoe de bas eruitziet.

Je wou waarschijnlijk een oranje omdat Richard Ritterbeeks (Ex- Volumia) op zo eentje speelt. Geen probleem, we maken 'em voor je maar dat schroeft de prijs wel flink op.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-02-21 00:50 ]</font>

prs
21 februari 2003, 12:38
Hallo wouter,

Nog steeds ben ik zeer enthousiast. ik zou graag eind volgende week eens bij jullie naar de bas willen komen kijken. Hebben jullie openingstijden, of gaat zoeits op afspraak? Hoe kan ik dit het beste regelen?
Verder zou ik nog graag willen weten hoe het zit met de conditie van de frets. Zijn die ver ingesleten door het intensieve gebruik?
Hopelijk hoor ik snel iets van je.
Met vriendelijke groet,
Mr PRS

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: prs op 2003-02-27 15:31 ]</font>

Wouter J
22 februari 2003, 02:44
Op 2003-02-21 12:38, schreef prs:
Hallo wouter,

Nog steeds ben ik zeer enthousiast. ik zou graag eind volgende week eens bij jullie naar de bas willen komen kijken. Hebben jullie openingstijden, of gaat zoeits op afspraak? Hoe kan ik dit het beste regelen?
Verder zou ik nog graag willen weten hoe het zit met de conditie van de frets. Zijn die ver ingesleten door het intensieve gebruik?
Hopelijk hoor ik snel iets van je.
Met vriendelijke groet,
Jesse


We zijn van dinsdag tm vrijdag open (al is het waarschijnlijk het geval dat de lamellen van de winkel gesloten zijn, als dat het geval is bel dan even aan.) Je doet er goed aan om even met jan te bellen die je een up-to-date report over de bas geeft. Wij hebben een Polytone versterker staan maar als je een eerlijk geluid wilt hebben neem dan je eigen versterker mee.

prs
22 februari 2003, 21:46
Hallo wouter,

Ik zal dinsdag naar Jan toe bellen. En dan kom ik (indien mogelijk van jullie kant) vrijdagmorgen eens kijken. ik ben heel benieuwd.
Bedankt voor je reacties.
Groeten,
Mr PRS

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: prs op 2003-02-27 15:32 ]</font>