PDA

View Full Version : afmeting



erinus
20 april 2008, 21:47
hallo iedereen ... ik heb hier een gitaar van iemand gekregen ... moddel fender strat
het is een richwood ...

Ik speel al enkele maanden acoustisch en nu heb ik deze gitaar van iemand gekregen die "er toch niet op speelde " maar hij lijkt zo klein ....zijn er dan kleindere modellen ?...

Het klinkt mss en stomme vraag maar kan iemand mss eens de hoogte en breedte van een "normale"strat meten voor mij en even moeite doet om het hier te vermelden

alvast bedankt ..

bass blom
20 april 2008, 21:50
richwoods zijn vet cool :satisfie:

1 meter moet ie lang zijn als het een normale strat is.

erinus
20 april 2008, 21:56
mn acoustische is ook een richwood ... nu is het toeval dat deze ook van rw is ...ik heb me laten zeggen dat het voor acoustisch een goede beginnersgitaar is ... is het dan voor electrisch hetzelfde ?

deze is ook n meter ...dus ik zit goed ... ga wel de lak verwijderen denk ik ... er staat zon mottig baby blauw kleurke op :confused:

vin
20 april 2008, 22:13
Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik heb een klassieke en een country akoestisch.
Mijn elektrische gitaren hebben eerder het formaat van een klassieke dan een country.

Vind het zelf wel prettig kan er iets beter mee overweg dan met de grote.

erinus
20 april 2008, 22:25
weet er iemand trouwens of die elecr$trische gitaren van richwoor een mooie houten body hebben ? of zou het van dat multiplex zijn ? ... anders is het niet echt de ,$moeite op de lak eraf te halen

chubbyfan
20 april 2008, 22:54
weet er iemand trouwens of die elecr$trische gitaren van richwoor een mooie houten body hebben ? of zou het van dat multiplex zijn ? ... anders is het niet echt de ,$moeite op de lak eraf te halen
Even het kapje aan de achterkant losschroeven(bij de tremoloveren)en ff voorzichtig een stukje verf wegkrabben met een mesje om te kijken,Kapje er weer op en je ziet er niks meer van :strat:

erinus
20 april 2008, 22:58
ah ... ok zal ik morgen ns doen

thx

rock 'n roll
20 april 2008, 23:21
En zet het resultaat hier even neer, heb ook een richwood ben benieuwd

Lexvandoef
20 april 2008, 23:28
En zet het resultaat hier even neer, heb ook een richwood ben benieuwd

Je kan het ook zelf doen ;)

rock 'n roll
20 april 2008, 23:33
Als die TS het toch doet, kan ik me de moeite besparen van die paar schroefjes los te draaien.
Vorige keer uitschoven met schroevendraaier: kras van zo'n 10-15 cm :sssh: :chicken:

erinus
21 april 2008, 17:15
mja ... speitig ... het lijkt me multiplex te zijn ... dan maar met dat mottig kleurtje leren leven