PDA

View Full Version : Guitar rig 2/3



SelkiesJS
20 april 2008, 19:53
Ik had een klein vraagje over het VST programma Guitar rig.
Ik heb een mooie deal gevonden waarbij je Guitar rig 2 met de kontroler kan aanschaffen voor 250 euries. Daarbij krijg je een gratis update naar
guitar rig 3.

Nu weet ik niet heel veel van de technische aspecten van zoiets dus had ik een aantal vraagjes. ;)

Allereerst moet je een computer gebruiken dus lijkt me een logische vraag: Hoe zwaar is dit eigenlijk. Qua processor kracht maar ook qua vertraging.
Ik wil het vooral voor recording gebruiken en heel misschien live. Dus zo min mogelijk latency is wel wenselijk. Ik heb echter geen externe geluidskaart. Maar ik begreep dat in de het pedaal van guitar rig ook een mooie geluidskaart zit + DI box. Is dit al genoeg?

Verder las ik een aantal reviews waarin stond dat het soms niet naar behoren werkte, dus dat je bijvoorbeeld lag of gekraak hebt ofzo. Beetje zorgwekkende berichten :nervous:

Nu was ik benieuwd naar wat de ervaringen waren van mensen die dit programma gebruiken. En welke systemen ze daarvoor gebruiken
Want het leek me wel een heel mooi programma, en de soundsamples die ik erbij horen klonken ook echt heel indrukwekkend.
Alvast bedankt!:)

SelkiesJS
20 april 2008, 20:13
Oh nog een klain klain vraagske:P

Zijn er misschien alternatieven die misschien zelfs beter klinken of beter geschikt zijn om bijvoorbeeld ook live te spelen. Ik was lichtelijk onder de indruk van guitar rig 3 tijdens de demo, maar ik lees nu ook posts van andere mensen die t maar rotzooi vonden. T grote commentaar is dan vooral dat de hi-gain dingen zo slecht klinken. Iemand ervaring mee?

savale
20 april 2008, 23:50
Ben zelf wel fan van guitar rig. Heb deze track ermee opgenomen bijvoorbeeld:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1643556&postcount=234

chubbyfan
21 april 2008, 00:02
Ik heb guitar rig geprobeert en ik vond het een klotegeluid,de geluiden van line 6 zijn beter,gewoon ff een demotje downloaden http://www.native-instruments.com/index.php?id=gr3demo&L=1&ftu=55d2bcf1602b362