PDA

View Full Version : Zangversterker



jannesmeyns
20 april 2008, 17:04
Hello,

Het is mss een domme vraag maar ik wil enkele meningen. Ik speel nu een jaar half in een band en we beginnen nu zowat op te treden. Het is dan ook sinds kort dat de zang/zanger op punt staat. Tot nu repeteerden we met een micro op een kleine cleane guitarversterker. Zelf het kleinste kind weet dat dit niet optimaal is. Dankzij onze enkele optredens hebben we nu geld in de kas en kijken we uit naar een zangversterker. Omdat er drie mensen zingen hebben we een tijdje geleden een passive mixer gekocht. Zie link onderaan.
De kleine gitaarversterker zorgt voor een verkrachting van het geluid en ik vroeg me af wat we nu moeten aanschaffen om deftig microgeluid uit een boks krijgen. Is dit een versterker + box of gewoon een actieve box. Ik ken er helemaal niets van en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Mvg Jannes Meyns


p.s: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000kq89R9Yf?Ca talogVideo=&ProductUUID=VozVqHzmepMAAAEX2EZgyFi4&CatalogCategoryID=3sfVqHzlnngAAAEVPB1Wf70R&JumpTo=OfferList

bass blom
20 april 2008, 17:08
simpelst is twee actieve boxen, die je op de line out van het mixertje aansluit.

jannesmeyns
20 april 2008, 17:13
simpelst is twee actieve boxen, die je op de line out van het mixertje aansluit.

Aangezien ik alles via internet bestel moet ik zeker weten of het werkt. Dus ik moet gewoon twee actieve boxen kopen en daarop aansluiten. Er is zeker geen verster nodig want we hebben al problemen gehad. Alvast bedankt voor de tip.

grts Jannes

Roman
20 april 2008, 19:45
Je hebt onderstaand bordjes al in bezit:
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_PAH0004219-000_1_images400.jpg

Je zult 2 speakers nodig hebben. Die kun je OF active of pasive kopen. Active is met ingebouwde versterker, pasive niet. Bij dat laatste heb je nog een losse versterker nodig. OF je koopt een mixer waar een versterker in zit gebouwd. Dat zit dus niet in die behringer die je hebt.

2 active speakers zoud een mooie oplossing kunnen zijn. Vergeet niet dat er ook kabels bij moeten (van de mixer naar de speakers).

Wat is je budget?

gitaarvrouwtje
20 april 2008, 20:08
wij hebben zoiets, en dat werkt uitstekend
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/dap-soundmate1mkii_350_ffffff_75.jpg
DAP Soundmate 1 MK1

Roman
20 april 2008, 20:19
Leuke set. Voor oefenruimte heb je die sub echt niet nodig. 2x top is meer dan prima. ook leuker voor de buren ;)

Ook behringer (budget) verkoopt dergelijke setjes meen ik. Inclusief stands en kabels. Kan ook erg handig zijn. Bedankt voor de bijdrage gitaarvrouwtjes :)

bass blom
20 april 2008, 21:00
Leuke set. Voor oefenruimte heb je die sub echt niet nodig. 2x top is meer dan prima. ook leuker voor de buren ;)

Ook behringer (budget) verkoopt dergelijke setjes meen ik. Inclusief stands en kabels. Kan ook erg handig zijn. Bedankt voor de bijdrage gitaarvrouwtjes :)

nou, zonder die sub klinkt dat echt niet hoor roman.
twee 8 inch mids en 2 1 inch hoog in kleine kastjes.

bij feedback kost het 549 zie ik.
maar ik hoor han al aankomen, die roept iets over 95dB wat veel te weinig is ofzo.
er komt ook wat stoom uit zijn baard :D

jannesmeyns
20 april 2008, 22:57
Je hebt onderstaand bordjes al in bezit:
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_PAH0004219-000_1_images400.jpg

Je zult 2 speakers nodig hebben. Die kun je OF active of pasive kopen. Active is met ingebouwde versterker, pasive niet. Bij dat laatste heb je nog een losse versterker nodig. OF je koopt een mixer waar een versterker in zit gebouwd. Dat zit dus niet in die behringer die je hebt.

2 active speakers zoud een mooie oplossing kunnen zijn. Vergeet niet dat er ook kabels bij moeten (van de mixer naar de speakers).

Wat is je budget?

hello,

Bedankt nu weet ik alles wat ik nodig heb. Ons budget is 300 euro (in bandkas) We kunnen natuurlik zelf nog wat bijleggen dus maximum 400. Heb je een bepaalde aanrader van box? Moet ik het bij behringer houden? of bestaat er iets goedkoper.

mvg Jannes

Han S
20 april 2008, 23:20
Zoeken, op recording en op off topic, er is al heel veel over gediscussieerd. Als je zo weinig budget hebt moet je het beste kopen dat er is voor dat geld en het niet verspillen aan rotzooi waar je niks aan hebt. Zoekt ende gij zult vinden.

gitaarvrouwtje
21 april 2008, 01:39
Leuke set. Voor oefenruimte heb je die sub echt niet nodig. 2x top is meer dan prima. ook leuker voor de buren ;)

Ook behringer (budget) verkoopt dergelijke setjes meen ik. Inclusief stands en kabels. Kan ook erg handig zijn. Bedankt voor de bijdrage gitaarvrouwtjes :)


klopt behringer heeft dit ook, het geluid is voor onze band erg goed, twee acoustische gitaren, een staande electrische bas, en drie zangers over dit systeem via een mengpaneel klinkt echt prima.

enne over buren gesproken,...die hebben nog geen last gehad:) wij repeteren hier in een van de schuren waar wij een ruimte hebben afgebouwt waar het hele spul veilig kan blijven staan (ik woon op een boerderij die volledig vrijstaat en dus zeker 100m vanaf t huis van de dichtsbijzijnde buren staat)

mijn buren waren stom verbaasd om te horen dat hier twee tot drie maal per week 1 van mijn bands repeteert , ze wisten niet eens dat ik muziek maakte
en dat doe ik toch echt al HEEL lang :cheerup:

maar goed t ging over dit systeem, mijn beide bands hebben een dergelijk systeem gekocht voor zowel repetitie als optredens, en het voldoet prima
de prijs is heel redelijk als je kijkt wat je er voor hebt,...wij hebbend de DAP PRO..
de ene is nieuw gekocht (ca 600 euro)
de andere tweedehands via marktplaats(350 euro 1 jaar oud)

zoals han zegt, zoek ff goed voor je wat koopt het hangt toch ook af van wat voor muziek je maakt .

jannesmeyns
21 april 2008, 22:15
hello,

Echt bedankt voor de hulp nu weet ik veel meer en vooral waar ik me op moet richten. Ik ben zelf al iets op het oog een BEHRINGER EUROLIVE B215A van 400 watt. Ik heb nog eventjes tijd dus we zullen nog eens goed rondkijken en vergelijken. Nogmaals bedankt

grts Jannes

Han S
21 april 2008, 22:43
Verkijk je niet op die 400 watt want dat zegt op zich niet zoveel. Ga maar eens zoeken want het is allemaal al een keer of wat uitgelegd. Er is een samenhang tussen vermogen, rendement en geluidsdruk.

ben vanhoof
21 april 2008, 23:00
Die behringer troep is echt niet veel waard. Speelt je band vrij zacht dan kan je er mss iets mee doen, maar vanaf er buizenversterkers en een hardmeppende drummer bijkomen kom je met zoiets echt niet toe.

Han S
21 april 2008, 23:07
Ik heb even de specs opgezocht en ze geven op dat hij 125dB blaast op een meter.



Output Power


Low-frequency range:
<LI type=disc>RMS @ 1%THD (sine wave): 200 W @ 8 ohms
Peak Power: 320 W @ 8 ohms

High-frequency range:

RMS @ 1% THD (sine wave): 50 W @ 8 ohms
Peak Power: 80 W @ 8 ohms

Input


XLR connector (servo-balanced)
<LI type=disc>Sensitivity: -40 to +4 dBu
Input impedance: 20k ohms

1/4 inch jack (servo-balanced)

Sensitivity: -40 to +4 dBu
Input impedance: 20k ohms

Link Output


XLR connector
System Data


Frequency range: 55 Hz to 20 kHz
Crossover frequency: 1.9 kHz (12 dB)
Maximum sound pressure level: 125 dB @ 1 m
Limiter: optical
Dynamic Equalizer: processor-controlled
Equalizer


High: 12 kHz / +-15 dB
Low: 80 Hz / +-15 dB
Power Supply


Mains voltage: 120 Volts, 60 Hz
Power consumption: maximum 450 W
Fuse (100-120Volts: T 5.0 A H 250 V
Mains connector: Standard IEC receptacle
Dimensions/Weight


Dimensions: (H x W x D) 27" x 17" x 13"
Weight: 59 lbs
De versterker voor het laag heeft een peakpower van 320 watt, als die woofer daarmee 125dB zou halen dan betekent dat, dat hij een rendement heeft van 100dB/w/m en daar geloof ik geen barst van.

Maar die discussie is al eerder geweest.