PDA

View Full Version : Fender Strat USA met EMG's



WillemC
19 juni 2001, 12:22
Wie kent dit probleem : na ca. 5 minuten spelen krijg ik ongewild distortion (gebrom) op alle snaren - na ca. 10 minuten verdwijnt dit weer en speelt de strat weer helder.
Ik heb versterkers en kabels gewisseld - geen resultaat - ook andere lokatie levert niets op.
Wie heeft de oplossing ?

Monty
19 juni 2001, 15:48
Ik denk een storing in je electronica in je gitaar. Ik snap alleen niet hoe 't komt dat de storing na 10 minuten verdwijnt maar ik zou 'm eens openschroeven en alle verbindingen nakijken. Kan best zijn dat er iets los zit (aarde ofzo) en dan kan het beest storen als hel (vooral actief electronica zoals EMG).

Eko
19 juni 2001, 20:31
Willem,
Klinkt misschien afgezaagd, maar heb je het al eens aan een dealer gevraagd?
Volgens mij zou het in de aarding van je gitaar gezocht moeten worden.
Is het trouwens een originele Fender?

taylor
19 juni 2001, 22:26
gewoon een los contactje ergens of slecht soldeer werk effe nakijken .

en eko een origineele fender met emg's?? denk het nie :smile:

WillemC
21 juni 2001, 11:04
Bedankt voor jullie goede raad - zal zijn ingewanden nakijken - enne...ja 't is een originele Fender USA en als je eenmaal je elementen verwisseld hebt voor de EMG's weet je niet wat je overkomt..wat een power !

taylor
22 juni 2001, 01:47
ja dan is hij dus niet meer origineel als je de pick-ups hebt verandert.

ik heb dat setje(emgs)ook gehad wel power ja, maar je strat klinkt niet meer als een start dat vond ik minder :smile:

Monty
22 juni 2001, 17:16
Maakt dat wat uit dan dat een Strat niet origineel is? Mijne heeft ook EMG's erin (81/SA/SA) en hij klinkt te gek. Zet je er Kinmans in is hij ook niet origineel. Ik zie het altijd als een upgrade (tenzij je er Squier elementen in gaat zetten).

anoniem
22 juni 2001, 18:40
ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen fender kiezen terwijl squier precies hetzelfde is alleen dan in thailand gemaakt met dezelfde onderdelen.Kan iemand dat aan een beginner uitleggen?Alvast bedankt!!

anoniem
22 juni 2001, 19:11
Wat dacht je van hout en de elementen van een origenele strat,die zijn dus ook heel wat beter.
Het ligt er ook aan of je een dure squier hebt of een goedkope natuurlijk,met name de squiers uit de jaren tachtig die in Japan zijn gemaakt daar zitten exenplaren tussen die dus qua kwaliteit net zo goed zijn als hun originele broertje maar deze zijn dus ook erg gewild .

Monty
22 juni 2001, 23:20
Fenders zijn ook beter afgewerkt dan Squiers denk aan de frets, nuts etc. Hout is ook beter en bij Squiers zie je ook vaak (niet altijd) als je goed kijkt dat de body uit meerdere (meer dan 2) stukken is opgebouwd. Qua hardware heeft de Fender beter kwaliteit (niet alleen bruggen, stemsleutels, elementen maar ook potmeters enzo).

anoniem
23 juni 2001, 12:16
dus als een squier mij ligt kan ikdie als beginner ook kopen?

taylor
23 juni 2001, 22:56
Op 2001-06-22 16:16, schreef Monty:
Maakt dat wat uit dan dat een Strat niet origineel is? Mijne heeft ook EMG's erin (81/SA/SA) en hij klinkt te gek. Zet je er Kinmans in is hij ook niet origineel. Ik zie het altijd als een upgrade (tenzij je er Squier elementen in gaat zetten).


nee maakt niks uit voor mij,maar hij is dan niet origineel,als je een oude hebt dan is hij gewoon origineel meer waaard.

veder elment keuzes ja dat is smaak ik vond die emgs niet erg goed op een strat,kinman is wel te gek.

ik heb wel emgs(jaksons wat ook emg is)op een charvel die zijn echt te gek(op de charvel).

Monty
24 juni 2001, 12:36
Als je een oude collectable heb moet je 'm niet gaan customizen, dan wordt hij inderdaad minder waard. Een gewone standard is daar wel goed voor.

anoniem
5 augustus 2001, 17:08
die brom met de emg's heb ik ook gehad.
Dealer kon niets vinden, stond op het punt de hele set elementen te vervangen, toen bleek dat DE BATTERIJ NIET GOED ZAT AANGEDRUKT!!!! dus check dat even goed, voordat er allerlei 'reperaties' worden uitgevoerd, aandrukken die hap.

WillemC
7 augustus 2001, 16:18
Probleem met de EMG's en de brom is opgelost - inderdaad nagenoeg lege batterij.
Helaas moet je dan nogal wat demonteren om een nieuwe in te zetten - niet zo'n slimme oplossing.

Rectifier
20 augustus 2001, 18:06
Hahaha,stom he.Ik had laatst m'n battery ook leeg.Aals je geen actief EMG setje bent gewend, denk je daar niet aan.M'n Mesa begon ook te kraken en te knetteren.Ik dacht buizen naar de kloten.Maar nee,batterij leeg! Dat is dan wel het laatste waar je aan denkt.Maar het vervangen viel wel mee hoor,kleppie open,batt.erin en kleppie dicht. Dat is een voordeel van de MM LUKE!

Jimi Hendrix
21 augustus 2001, 19:54
De meeste gitaren hebben zo'n handig klepje ala de luke, hoor.
M'n blade heeft dr ook een...