PDA

View Full Version : knoppen losdraaien



m@rijn
20 april 2008, 14:32
hallo,

ik heb sinds gisteren mijn nieuwe LC Spitfire binnen. Prachtgitaartje, speelt als een lei. Maar vandaag wilde ik het plastic van de slagplaat erafhalen en ik krijg het plastic dat onder de knoppen zit echt niet weg. Ik weet dat je de knoppen er kunt afhalen, maar ik vraag me alleen af hoe, ik durf niet te hard te draaien want ik wil mn nieuwe gitaar niet van de eerste dag kapot maken.

dus nu mijn vraag: hoe kan ik die knoppen erafhalen? Langs welke kant moet ik draaien of moet ik trekken?
thx

budje
20 april 2008, 14:34
bij strats over het algemeen gewoon hard aan trekken, maar dus niet schroeven, zit geen schroefdraad aan

G.G.
20 april 2008, 15:09
Stuk theedoek onder de knop door trekken, ronddraaien en voorzichtig omhoog terkken, beetje wrikken kan helpen.

TimmU
20 april 2008, 15:12
Ik gebruik altijd een plectrum.

druk 't plectrum onder de knop , en zet wat kracht. Doe dit op verschillende plekken.

Let op , het plectrum moet wel MINSTENS 1.60mm zijn, en roze. En de zon moet niet schijnen.

HaroldA
20 april 2008, 17:40
Stuk theedoek onder de knop door trekken, ronddraaien en voorzichtig omhoog terkken, beetje wrikken kan helpen.
Mijn voorkeur...

Er zijn trouwens ook speciale 'apparaten' (http://www.stewmac.com/shop/Tools/Special_tools_for:_Electronics/1/Knob_and_Bushing_Puller/Pictures.html#details) voor! :dance:

hezz
20 april 2008, 18:03
Ik gebruik meestal een theelepeltje ofzo. De knoppen gaan in ieder geval gewoon recht naar boven los, niet doordraaien dus.

uzuri71
20 april 2008, 18:14
Een beetje wiebelen en tegelijkertijd trekken is meestal afdoende.

m@rijn
20 april 2008, 19:47
dank u, het is gelukt. Heb het gedaan met het lintje van mijn capo ;)

dank voor de reacties :)