PDA

View Full Version : Help! Bas kwijt... :-(



Tristan
20 april 2008, 15:07
Hee mensen,

Afgelopen vrijdagavond/nacht heeft onze bassist Patrick per ongeluk zijn bas in de achterbak van een taxi laten liggen...
Het gaat waarschijnlijk om een nieuw model Mercedes C klasse, zwart van kleur...
De taxirit ging van Leidseplein Amsterdam naar de omgeving van Station Haarlem...
De bas is een vijfsnarige Adamovic bas, met een vrij herkenbare vorm, blank hout, een beetje bruinkleurig, volgens mij is het een Orion of een SuperNova model, met 1 Harry Haeussel Musicmanachtig humbucker element...
Zie ook de site http://www.adamovic.nl...
Als jullie iets horen of zien, laat het me dan alsjeblieft even weten via pm of email johndoesrevenge@gmail.com, ik check mijn box regelmatig...
Alvast bedankt!

Groetjes Tristan

EDIT/P.S.
Ik heb wel een foto van de bas, alleen ik ben zo'n rund met uploaden enzo, snap daar echt de ballen van, misschien wil iemand 'm even voor me hosten of hoe noem je dat?
Thank you very mucho... ;)

robrecht5
20 april 2008, 15:08
Kan je niet naar het taxi bedrijf bellen?? (of heb je dat al geprobeerd?)

Tristan
20 april 2008, 15:19
We hebben er al een aantal gebeld, maar we weten niet meer precies welke het was, het kan ook een individuele taxi geweest zijn...
In ieder geval stond 'ie vrijdagavond/nacht bij Leidseplein Amsterdam in de buurt...
Op de telefoontjes kwam niks terug, men zei dat men ons niet kon helpen... :(

Lexvandoef
20 april 2008, 16:00
pff balen man.

Ik kan trouwens die foto wel ff voor je uploaden als je wilt, pm/mail maar :)

TimmU
20 april 2008, 16:16
Jezus dat is kut zeg. Wens hem sterkte. Prachtexemplaar was dat ook.


Hoop dattie gevonden word!!!

Tristan
20 april 2008, 16:26
Lexvandoef:
Volgens mij werkt je email niet, kan je me misschien je adres even pm'en?
Superbedankt in ieder geval! :)

TimmU:
Thanx dude, zal ik doen...

TimmU
20 april 2008, 16:33
ik kan die foto's ook wel ff voor je hosten hoor, mail maar door.

Lexvandoef
20 april 2008, 16:37
Mijn email werkt wel hoor Tristan, kijk maar :):

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/patbass.jpg

Dat is de bewuste bas dus. Succes!

Tristan
20 april 2008, 17:46
Oh, superduper! :)
Niet zo'n beste foto, maar het geeft een indruk hoop ik...

gitaarvrouwtje
20 april 2008, 17:49
heb je ook gvonden voorwerpen bij de politie geprobeert? als een taxi chauffeur hem in zijn kofferbak zag liggen heb je natuurlijk kans dat die hem naar gevonden voorwerpen brengt,

Geoffrey
20 april 2008, 17:51
succes met jullie zoektocht.. hopelijk word de bass teruggevonden!!!
Het zou zonde zijn..
Probeer toch nog even verder contact op te nemen met alle taxi-bedrijven uit de buurt..

Dude
20 april 2008, 17:54
pliesie contacten inderdaad.... als die taxichauffeur een beetje toffe pik is heeft die hem daar misschien gedropt.

Tristan
20 april 2008, 18:07
heb je ook gvonden voorwerpen bij de politie geprobeert? als een taxi chauffeur hem in zijn kofferbak zag liggen heb je natuurlijk kans dat die hem naar gevonden voorwerpen brengt,

Pliesie hebben we al gecheckt, nog niks, maandag nog een keer terugbellen...
Pat is gisterenavond ook teruggeweest naar het Leidseplein, maar de reactie van de meeste taxichauffeurs daar is "die bas is vast al verkocht"... :dontgeti: :(

Geoffrey
20 april 2008, 18:17
Blijven hopen dat dit niet zo is..

Tristan
20 april 2008, 22:17
Yep, let's hope so...

Update:
Ik heb inmiddels twee betere foto's gevonden, misschien wil iemand die nog even uploaden/hosten voor me?
Iedereen bedankt voor de reacties en het medeleven... ;) :)

Lexvandoef
20 april 2008, 22:31
Yep, let's hope so...

Update:
Ik heb inmiddels twee betere foto's gevonden, misschien wil iemand die nog even uploaden/hosten voor me?
Iedereen bedankt voor de reacties en het medeleven... ;) :)

Mail ze maar tristan :)

TimmU
20 april 2008, 23:44
En , nog een paar duidelijkere foto's :hippie: :
http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/Adamovic0006.jpg



http://i206.photobucket.com/albums/bb251/timmuguitar/Adamovic0017.jpg

Tristan
20 april 2008, 23:58
Thanx dudes! :)

TimmU
21 april 2008, 01:18
You're welcome!

MarkV
30 april 2008, 08:25
Even een kleine bump!

Je was net op AT5 Tristan! Blijkbaar raken jullie wel meer spulletjes kwijt (truien en bekkens ;-)) Hopelijk levert het wat op!

Tristan
30 april 2008, 15:28
Haha, ja, inderdaad, erg he...
Wat een kneuzenband, maar ja, ik hoop echt dat we ze terugvinden...

hansli
30 april 2008, 21:36
not to offend anybody: maar als je zo'n mooie bas hebt en je laat het ding in een taxi liggen ben je zo'n instrument niet waard.......
ik vind het werkelijk een beauty om te zien.....
mocht ik 1 dezer dagen in a'dam komen en ik zit in een taxi, dan zal ik toch es met wat flappen gaan zwaaien :cooler:

ps: koop gewoon lekker 4 of 5 staggs, ziet er ook mooi uit, en als je'm weer eens kwijtraakt na een optreden heb je reserve :sneaky:

rocker_71
30 april 2008, 22:00
not to offend anybody: maar als je zo'n mooie bas hebt en je laat het ding in een taxi liggen ben je zo'n instrument niet waard.......
ik vind het werkelijk een beauty om te zien.....
mocht ik 1 dezer dagen in a'dam komen en ik zit in een taxi, dan zal ik toch es met wat flappen gaan zwaaien :cooler:

ps: koop gewoon lekker 4 of 5 staggs, ziet er ook mooi uit, en als je'm weer eens kwijtraakt na een optreden heb je reserve :sneaky:

Da's ook niet aardig...

MarkV
30 april 2008, 23:26
Da's ook niet aardig...
Zeker niet aardig, vooral niet als je het hele verhaal kent. De bassist heeft de bas niet zomaar vergeten. Ik begreep het verhaal niet helemaal, maar het leek erop dat ze plotsklaps de taxi min of meer met discussie uit zijn gezet.

hansli
1 mei 2008, 00:50
sja, aardig is het inderdaad niet, maar kom zeg, zo,n prachtbas......
en het verhaal erachter ken ik inderdaad niet, ik zal de draad nog even doorlezen om te kijken waarom hij dan uit die taxi gezet is, of ze, en hoe dronken ze wellicht waren: ik bedoel gewoon: als muzikant laat je je zoiets gewoon niet gebeuren, je kunt je instrument niet vergeten, onmogelijk! 8)

ik heb nog even op de site van de fabrikant gekeken, ik kende het merk nog niet, maar het lijkt heel mooi en duur.

maar toch veel succes gewenst met het terugvinden van de bas :)

[edit] nou ik heb de draad even bekeken, maar voorzover ik weet is de sul de bas gewoon vergeten.........

goede les voor de volgende keer zeggen we dan, zal hem nooit meer gebeuren!

was je al getipt marktplaats en speurders in de gaten te houden? :soul:

Tristan
1 mei 2008, 16:48
hansli, ik zou eerst eens naar mezelf kijken alvorens een oordeel over een ander te hebben, zelf kom je met wat je hier neerzet ook niet helemaal uit de verf om het zo maar even te zeggen...

Patrick is de bas niet helemaal vergeten...
Het hele verhaal begon met een discussie met de taxichauffeur omdat een van de maten van Pat per ongeluk een scheet had gelaten in de taxi, op grond daarvan wilde de taxichauffeur ze eruit zetten...
Hij was zelfs al gestopt maar reed uiteindelijk toch door omdat ze hem dan niks zouden betalen natuurlijk...
Pat was de laatste die uitstapte en die taxichauffeur is gewoon meteen weggereden, Pat realiseerde zich een paar tellen later pas dat de bas nog in de kofferbak van de taxi zat omdat alles zo snel was gegaan...
Ja, tuurlijk had 'ie lekker gezopen, maar hij wilde de bas eigenlijk met hem mee achterin nemen, wat niet mocht van de taxichauffeur, vandaar dus ook dat het zo stom gelopen is...

drap
1 mei 2008, 17:34
:seriousf: Echt niks persoonlijks hoor en ik hoop echt dat ie z'n basgitaar weer terug vindt, maar de aanleiding tot zag ik even helemaal voor me :D

hansli
1 mei 2008, 18:16
Pat was de laatste die uitstapte en die taxichauffeur is gewoon meteen weggereden, Pat realiseerde zich een paar tellen later pas dat de bas nog in de kofferbak van de taxi zat omdat alles zo snel was gegaan...
Ja, tuurlijk had 'ie lekker gezopen, maar hij wilde de bas eigenlijk met hem mee achterin nemen, wat niet mocht van de taxichauffeur, vandaar dus ook dat het zo stom gelopen is...

sja, dan begrijp ik er iets meer van, en dan is het gewoon diefstal natuurlijk.
en een hele rare taxichauffeur, die bij de politie wel bekend moet zijn.

en dat die bas niet mee mocht achterin is natuurlijk gewoon heel raar.

maarreh: heb je al aangifte gedaan?????

en het is nou niet bepaald een basje dat onopgemerkt zal blijven, die taxichauffeur zal wel geen bassist zijn, want dat zijn over het algemeen heeeeeeeeeel aardige mensen :hippie:

maar goed, nu begrijp ik het verhaal, excuses voor mijn wel erg harde reacties, zo zie je maar: een beetje achtergrond bij een verhaal is altijd welkom.

en succes met het speuren natuurlijk

Tristan
1 mei 2008, 18:42
Geen probleem hoor, het is natuurlijk ook stom om je instrument kwijt te raken, maar ja, we zijn allemaal mensen en maken soms weleens een foutje, het is mij ook al wel eens overkomen dat ik mijn gitaar vergat maar gelukkig heb ik 'r telkens weer teruggezien...

Inderdaad heel raar dat de bas niet mee mocht op de achterbank, we gaan ook steeds meer denken dat 't misschien opzet is geweest van die taxichauffeur, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit...
De bas is one of a kind en in die zin lijkt het me dan ook wel heel lastig om zoiets ongemerkt aan te bieden of te verkopen, dus we houden nog steeds hoop dat ze misschien nog ergens opduikt...
In ieder geval bedankt voor de steun iedereen! :)

Mr.Fingers
1 mei 2008, 20:00
Wat voor een kloothommel is me dat zeg!!!

Ik hou m'n ogen open (wel een mooi basje trouwens)

zeiler
3 mei 2008, 13:36
Wat voor een kloothommel is me dat zeg!!!

Ik hou m'n ogen open (wel een mooi basje trouwens)

mooi gesproken... echt vervelend man!

succes met vinden, maareh, was het wel een legale taxi??? Of was het gewoon een auto die zich voordeed als taxi, want anders is het ook nog wel riskant van deze bestuurder om op deze manier een voorwerp te stelen... lijkt me dat een persoon (als hij zoiets doet) het wel vaker zou flikken...
Maar inderdaad, zijn er (ook bij de politie) meer van deze gevallen bekend of?

Tristan
3 mei 2008, 13:58
We denken dat het wel een echte taxi was, alleen dan een particuliere dus niet eentje die bij een grote taxicentrale aangesloten is...

fluitketel9
2 juni 2008, 22:31
was jij niet op tv (met dat taxi verhaal dat iemand een scheet had gelaten en iedereen toen de taxi uit moest)

Tristan
2 juni 2008, 22:41
Yep, ik ben ook even op tv geweest, samen met onze drummer Henning en natuurlijk onze bassist Patrick... :)