PDA

View Full Version : dl-4 van VS op stroom hier?



RHCP!
20 april 2008, 13:48
Ik ga binnekort naar de vs op vakantie en ik ben van plan om daar een dl-4 van line6 te kope aangezien de dollar vrij laag staat. Mijn vraag nu is of ik die dl-4 kan aansluiten op mijn pedalpower 2+ (gekocht in belgië), of heeft die dl-4 dan een andere stroomtevoer nodig?
groeten, Diederik

Rude Perception
20 april 2008, 13:54
Ze hebben daar gewoon andere adapters, dus je kan niet de bijgeleverde adapter gebruiken. Verder moet het gewoon goed gaan. Even kijken of er op die dl-4 gewoon 9v staat.

RHCP!
21 april 2008, 18:02
ok bedankt!

Sj03rd
21 april 2008, 19:48
kan inderdaad gewoon....wel op de pedal power de 5 of 6 switch (onderkant) op alternate (of zoiets dergelijks zetten) dat is de line6 stand. en de kabel gebruiken met het rode uiteinde...
succes!

MadSteven
23 april 2008, 19:46
De DL-4 en aanverwanten hebben inderdaad een omgedraaide polarisatie op de plug (de uiteindelijke plug die in het pedaal gaat).

Welke voeding je ook gebruikt (met stroomplug aan het netwerk dus in Japan, Nicaragua, Venezuale, Mexico of Griekenland, boeit niet)... Als je maar zorgt dat die polarasatie is omgedraaid (dus precies niet zoals de Boss-standaard) - er zijn conversiedraadjes te koop als het niet andere kan. Voor de rest trekt het ding vanzelf zijn juist voltjes wel, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Het doel van de adapter is nu eenmaal om je 120, 220, 240 volt DC of van mijn part 33 Volt AC... Om te te zetten (adapteren... adaptor zie je?) naar 9 volt DC. Of AC? Nee, DC, geloof ik. AC/DC :rockon: :D

Voor de rest is de DL-4 gewoon een 9 volt pedaaltje. Boeit voor de rest dus niet waar je hem koopt, als je maar een juiste voeding hebt.

Heel eerlijkgezegd ben ik wel bij dat Line6 met de tonecore overgeschakeld is naar industrie-standard voeding. De nieuwe Electro Harmonix series ook trouwens, was ook altijd een probleem om die aan te sluiten op een adapter :(. Wordt tijd dat ze met een Small Clone in een nieuwe behuizing komen. De nieuwe lijnen Boss, Line6, Electro Harmonix, Ibanez, Visual Sound zijn in ieder geval 100 % Boss-compatible wat voeding betreft. :cooler: